    From: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: świadek w sprawie karnej
    Date: Mon, 6 Oct 2003 16:15:36 +0200

    Użytkownik "Słonik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:blrp22$j8p$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    > Będę świadkiem w sprawie karnej, nie wiem dlaczego, ale tak już się stało.
    > Poprostu byłem w nieodpowiednim miejsciu w nieodpowiednim czasie. Dostałem
    > wezwanie na daną godzinę i dzień.
    > Czy takie wezwanie pozwala mi się zwolnić z pracy?

    Tak, i pracodawca ma obowiązek Cię zwolnić. Przysługuje ci także zwrot
    kosztów dojazdu (nie obejmuje to komunikacji miejskiej).

    > Czy mam czekać pod wskazaną salą na wezwanie mnie ???

    W zasadzie tak. W praktyce jednak protokolant wywoła sprawę przeciwko
    takiemu i takiemu i wtedy wszyscy zainteresowani (wezwani) powinni wejśc na
    salę. Sąd sprawdzi obecność i każe czekać za drzwiami. No chyba, że jest
    tylu świadków, że są wzywani nie na godzinę rozpoczecia rozprawy, tylko
    partiami co jakiś czas. Wtedy czekac pod salą aż imiennie wezwą.