  • 1. Data: 2003-10-06 12:22:32
    Temat: Głupie pytania w banku Millenium...
    Od: Kazik Kazimierczak <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    W jakim celu w banku Millennium urzędniczka przy podejmowaniu kwoty
    przez klienta banku większej niż 10 tys. zł zadaje pytanie "W jakim celu
    pobiera te pieniądze?" Uzyskana od niej odpowiedź - że jest to wymóg jej
    przełożonych i ona tylko spełnia swój obowiązek itd. Moje wątpliwości są
    następujące:

    - czy ma bank do tego prawo?
    - czy w innych bankach też jest tak samo?
    - czemu to ma służyć?
    - co będzie jeśli nie wydam pieniędzy na to co zadeklarowałem?

    Pozdrawiam,
    K.Kazimierczak

  • 2. Data: 2003-10-06 12:46:52
    Temat: Re: Głupie pytania w banku Millenium...
    Od: "tpi" <j...@w...pl>

    Odpowiedź: chcę je wydać.

  • 3. Data: 2003-10-06 12:56:23
    Od: "Michal Matyjek" <m...@p...onet.pl>

    bo to taki bank - odradzam korzystanie z jego uslug - mnie okradli na 500pln
    Michal

  • 4. Data: 2003-10-06 13:12:50
    Od: Kazik Kazimierczak <k...@p...onet.pl>

    Kazik Kazimierczak wrote:
> [...]
    > - czy w innych bankach też jest tak samo?
    > - czemu to ma służyć?
    > - co będzie jeśli nie wydam pieniędzy na to co zadeklarowałem?

    Nie chodzi mi o odpowiedź jaką ew. udzielę lub nie w banku, ale o FAKT,
    że jestem zmuszany do odpowiedzi na takie pytania. Można sobie
    wyobrazić, że jest to na razie wstęp przed czymś większym. Np. Za dwa
    może dziesięć lat wpadnie do domu trójka murarska, lub jakaś IRCHA lub
    inna czerezwyczajka i powiedzą miłym głosem:
    "- Panie Kazimierzu brałeś Pan szmal w banku, zadeklarowałeś Pan że
    kupisz lodówkę i telewizor a tymczasem widzieliśmy was jak żeście
    przepili i przejedli wszystko w sobotę w knajpie. Pomyślciem, żona
    dzieci, no i co teraz z wami będzie?"

    A może za lat dziesięć aby wziąć SWOJE pieniądze z banku będzie
    obowiązkowe deklarowanie na co itd.

    Kazik

  • 5. Data: 2003-10-06 21:13:24
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "Kazik Kazimierczak" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - czy w innych bankach też jest tak samo?
    > - czemu to ma służyć?
    > - co będzie jeśli nie wydam pieniędzy na to co zadeklarowałem?

    Zapewne chodzi o ustawę z dnia 16 listopada 2000 (Dz.U. nr 116, poz.1216 z
    późniejszymi zmianami) - o wprowadzaniu do obrotu środków z nielegalnych lub
    nieudokumentowanych źródeł, urzędniczka w banku ma obowiązek zarejestrowania
    tej transakcji.

    Ale z pytaniem to chyba przesadziła.

    --
    Piciuf
    ________________________________

  • 6. Data: 2003-10-07 16:54:15
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Ja na równie głupie pytanie odpowiedziałbym, że zamierzam wydać na dziwki i
    zażądał sporządzenia odpowiedniej dokumentacji:)
    A poważnie, cuda robi żądanie podania podstawy prawnej podobnych,
    dziwacznych wymagań. Panienki zazwyczaj wtedy głupieją, a jeśli dalej nie
    chcą realizować mojego żądania, wymagam pisemnego oświadczenia nt. takiej
    odmowy z podaniem przyczyn. Jak coś mają zadeklarować pisemnie, to wówczas
    zaczynają się bać i myśleć.
    Pozdr