  • 21. Data: 2003-01-06 14:58:13
    Temat: Re: studia
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> pisze w
    news:avbr7v$av8$1@news.tpi.pl:

    Zwracam ci uwage, ze polskiego prawa jednak
    > nauczy sie TYLKO w Polsce. Co zrobi z dyplomem z Cambridge nawet? Pomysl
    > czasem czlowieku, zanim cos palniesz.
    >
    > --
    > Depi.

    O Cambridge nawet nie mam co myslec. A tak abstrahujac troche od tematu to
    co powiecie na taki kierunek jak "prawo eurpejskie" moja jedna znajoma
    studiuje to (w Szczecinie) i jest raczej usatysfakcjonowana.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 22. Data: 2003-01-06 15:30:00
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    huski <h...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > tematu to co powiecie na taki kierunek jak "prawo eurpejskie" moja
    > jedna znajoma studiuje to (w Szczecinie) i jest raczej

    Heh chyba masz na mysli ze w ramach programu studiow na tamtym uniwersytecie jest
    taki przedmiot no albo to jest w ramach jakiejs szkoly niepublicznej (jesli to
    drugie to raczej dalbym sobie z tym spokoj).Na ten przyklad na Uniwersytecie
    Kardynala Stefana Wyszynskiego na 2 roku jest obowiazkowy przedmiot "Instytucje
    UE" a na 4 roku "Prawo wspolnotowe europejskie" ponadto sa studia podyplomowe
    dotyczace tylko prawa europejskiego.Oczywiscie nie zebym cie namawial do
    studiowania na UKSW bo sam konczylem UW ale opinie o UKSW slyszalem bardzo dobre
    zwlaszcza ze kadra pochodzi z UW a wiec profesorowie Cieslak,Jedrzejewska
    (pamietam ten dreszcz emocji na egzaminie z kpc u niej:) ) i jacys doktorzy zdaje
    sie.A jesli tak bardzo cie neci prawo angielskie to na UW jest na ten przyklad
    Szkola Prawa Angielskiego (i nie tylko angielskiego).

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 23. Data: 2003-01-06 16:25:47
    Od: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>

    'PzKw_Panther' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:Xns92FBA8026D0A9pawelnjgwppl@193.42.231.152 taką oto treść:

    | a wiec profesorowie
    | Cieslak,Jedrzejewska

    A ten (ta?) Cieslak to jak ma na imie i od czego jest?

    ->piotr

  • 24. Data: 2003-01-06 17:02:50
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "[ piotr sut ]" <W...@t...pl> wrote in

    > 'PzKw_Panther' wyklawiaturzy?/a w niusie
    > news:Xns92FBA8026D0A9pawelnjgwppl@193.42.231.152 taką oto treś?:

    > A ten (ta?) Cieslak to jak ma na imie i od czego jest?
    >
    > ->piotr

    Zbigniew Cieslak,od pr.administracyjnego.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 25. Data: 2003-01-06 18:00:03
    Od: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>

    'PzKw_Panther' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:Xns92FBB7BF15A7Fpawelnjgwppl@193.42.231.152 taką oto treść:

    | Zbigniew Cieslak,od pr.administracyjnego.

    Juz myslalem ze Marian Cieslak z kpk:-)

    ->piotr

  • 26. Data: 2003-01-07 09:19:23
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Nedd Ludd napisa_(a):
    > Niestey Jesli Uw jest najlepszy to dlaczego wiekszosc urzedow centralnych i
    > lepsze posady w kancelariach prawniczych zajmuja absolwenci UW?? ( bo
    > domyslam sie że o prawo chodzi)

    To proste, bo są lepsi ;)

    KG

  • 27. Data: 2003-01-07 09:26:28
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    Użytkownik "Nedd Ludd" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niestey Jesli Uw jest najlepszy to dlaczego wiekszosc urzedow centralnych
    > lepsze posady w kancelariach prawniczych zajmuja absolwenci UW?? ( bo
> [...]
    jezeli chodzi u urzedy centralne ,to moze dlatego ,ze wiekszosc jednak
    znajduje sie w Warszawie (jako stolicy)wiec po pierwsze blizej maja ,a po
    drugie patriotyzm lokalny ;)
    poza tym kadra UJ ,to profesorzy naprawde rewelacyjni ,czesto wykladaja na
    wielu innych europejskich uniwersytetach ,Andrzej Zoll z ktorym mam prawo
    karne jest przeciez Rzecznikiem Praw Obywatelskich. Poza tym UJ ,powastal
    duzo ,duzo wczesniej jak wiesz i slynal z prawa rzymskiego wowczas na caly
    swiat ,dlatego dzisiaj trzymaja range tego przedmiotu
    nie zachecam ,ale polecam
    eLaIs

  • 28. Data: 2003-01-07 10:35:56
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "eLaIs" <e...@p...fm> wrote in news:ave6fr$j5e$1@news.tpi.pl:

> [...]
    > Poza tym UJ ,powastal duzo ,duzo wczesniej jak wiesz i slynal z prawa
    > rzymskiego wowczas na caly swiat ,dlatego dzisiaj trzymaja range tego

    Ciekaw jestem do czego ma prowadzic wywolana przez Ciebie ta troche bezsensowna
    dyskusja z tym ze UJ jest najlepszy.Licytowac sie chlopie mozemy caly czas:przez
    A.Zollem RPO byl A.Zielinski ktory wyklada na UW itd ble ble ble.Jak na razie w
    Polsce jeszcze nie jest az tak z poziomem wydzialow prawa jak w USA ze m.in. liczy
    sie nazwa i siedziba uniwersytetu.Gwarantuje ci ze jakbys byl dobry a skonczyl
    swiezo utworzony uniwersytet to znajdziesz prace i w Warszawie i gdzie indziej i
    zaden prawie pracodawca nie bedzie ci sie gapil w indeks i miauczal ze eee panie
    co to za szkola.Pracodawca cie oceni merytorycznie,czy to wlasciciel hurtowni
    ktoremu piszesz umowy czy to szef dzialu podatkowego w ktorejs z wielkich firm
    konsultingowych.UJ cenie bo to szacowna i wiekowa uczelnia i z tego moim zdaniem
    wynika twoja troche hmmm pomalowana niezrozumialym kompleksem opinia.Pewnie jakbys
    zobaczyl budynek wpia w Lodzi to bys sie skrzywil niemilosiernie i powiedzial ze
    UL jest do niczego a chyba nie musze wymieniac nazwisk profesorow ktorzy tam
    wykladaja/wykladali (chociazby zmarly niedawno A.Szpunar).Zreszta prosze bardzo
    licytujemy sie dalej: wg mnie najlepszy jest Uniwersytet Gdanski bo ministrem
    sprawiedliwosci byl Kaczynski (obecnie prezydent Warszawy) a poza tym prawa
    handlowego uczyl Kruczalak.
    Bez sensu to troche nie uwazasz ?

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 29. Data: 2003-01-07 10:54:57
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > ktoremu piszesz umowy czy to szef dzialu podatkowego w ktorejs z wielkich firm

    Podzielam zdanie w pełni. Dyskusja ta do niczego nie prowadzi, a każda ze stron
    będzie miała nowe argumenty za wyższością swojej uczelni. Moim zdaniem to czy
    ktoś jest dobry czy nie zależy tylko i wyłącznie od niego, a nie od uczelni.
    Owszem, wysoki poziom może pomóc, ale nie jest kryterium decydującym. W
    większości kancelarii do których miałem okazję trafić czy to na praktykach, czy
    już po studiach zawsze był okres próbny. Decydowało to co umiesz, a nie to jaka
    uczelnia wystawiła Ci dyplom.

    Pozdrawiam
    Ciacho

  • 30. Data: 2003-01-07 10:59:12
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Podzielam zdanie w pełni. Dyskusja ta do niczego nie prowadzi,

    to prawda,
    notoryjnym wszakże jest fakt, że najlepszy jest UAM ;)

    BP, NMSP

    pozdr.

    marcin