  • 1. Data: 2003-01-05 16:21:23
    Temat: Krzywdzace odszkodowanie (dlugie)
    Od: "kazik" <k...@i...pl>

    Witam wszystkich grupowiczow
    Mialem kolizje samochodu a z winy innego kierowcy .Zlozylem wniosek o
    likwidacje szkody z tytulu OC komunikacyjnego w Agropolisie Szkoda byla
    calkowita gdyz naprawa i czesci przekraczala wartosc pojazdu Przy wycenie
    szkody zwrocilem uwage, ze samochod posiada instalacje gazowa i chce
    podwyzszenia wartosci pojazdu o wartosc instalacji Inspektor poinformowal
    mnie ze wszystko bedzie w porzadku Po wycenie szkody i wartosci pojazdu
    (nie chcialem sie zgodzic z ich decyzja) gdyz inst. zostala oszacowana na 22
    zl, jak i rowniez wnioslem o przyznanie zwotu kosztow zlomowania, nie majac
    mozliwosci wyrejestrowania pojazdu Inspektor poinformowal mnie ze ich wrak
    poj. nie nteresuje i poradzil mnie abym go sobie sprzedal" To jeszcze na
    nim zarobie"
    Abym mogl sie na tym etapie odwolac musialem odebrac decyzje i pieniadze
    za szkode Zlozylem odwolanie do zarzadu Agropolisy wnioskujac o :

    1 Zwrot kosztow inst. gaz. lub podwyzszenie wartosci pojazdu o rozsadna
    kwote
    2 O przyznanie i zwrot kosztow holowania i zlomowania wraku

    Odpowiedz byla negatywna i umotywowana: Zgodnie z art. 6 K C " Ciezar
    udowodnienia faktu spoczywa na osobie ktora z faktu tego wywodzi skutki
    prawne. Decyzja ostateczna"
    Prosze o porade :
    1 Gdzie uzyskac porade i do jakiego sadu nalezy wniesc sprawe
    2 Jaka jest szansa wygrania tej sprawy ?
    Z gory dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam Kazik

  • 2. Data: 2003-01-06 14:20:14
    Temat: Re: Krzywdzace odszkodowanie (dlugie)
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > Prosze o porade :
    > 1 Gdzie uzyskac porade i do jakiego sadu nalezy wniesc sprawe
    > 2 Jaka jest szansa wygrania tej sprawy ?

    Podsumowując całą opisaną sprawę - to jest to sytuacja typowa - nie ma chyba co
    liczyć na to, że jest jakikolwiek zakład ubezpieczeń, który nie wykorzystuje
    tego typu mechanizmów :( tj. nie nakłania klienta do rozliczenia szkody jako
    całkowitej a następnie nie zaniża wartości samochodu przed wypadkiem a
    jednicześnie zawyżając wartość pozosytałości czyli wraka...

    Co do Twoich pytan, to:
    ad 1/ Zależy od tego, skąd jesteś?
    ad 2/ Jeśli REALNIE Twój samochód był wart na zdień wypadku więcej niż
    oszczował zakład ubezpieczeń (a tak jest w 95 % przypadków) - to jest się o co
    bić - zwłaszcza, że oprócz kwoty różnicy (dalszego odszkodowania) dochodzi Ci
    prawo żądania ustawowych odsetek za zwłokę - od daty kiedy zakończone powinno
    być postępowanie likwidacyjne do dnia zapłaty.

    Co do kosztów złomowania i holowania - to prawdopodobnie ich odwołanie do art 6
    KC dotyczyło niezłożenia przez Ciebie stosownych rachunków czy faktur (albo
    chociaż pisemnych potwierdzeń wystawionych przez pomoc drogową czy złomowisko)

    W razie wątpliwości - pytaj dalej :)

    Karina

  • 3. Data: 2003-01-06 19:17:51
    Od: "kazik" <k...@i...pl>

    > W razie wątpliwości - pytaj dalej :)
    >
    > Karina

    Jestem z Krakowa i cala ta sytuacja zdarzyla sie w Krakowie Mam do Ciebie
    jeszcze pytanie :
    Do jakiego sadu sklada sie pozew?

[...]

    Nie zlozylem tych faktur z prostej przyczyny poniewaz chcialem zatrzymac
    wrak do ewentualnej ponownej wyceny a gdy zobaczylem wycene szkody
    powiedzialem inspektorowi ze dostarcze faktury na holowanie i zlomowanie .
    Inspektor stwierdzil wtedy ze ich nie interesuje wrak samochodu i za to nie
    zwracaja pieniedzy Wtedy po odwolaniu wnioslem o uwzglednienie zwrotu
    kosztow zlomowania i holu Dalej powolali sie jak wyzej na art. 6 KC
    Z gory wielkie dzieki za odpowiedz
    Pozdrowienia Kazik

  • 4. Data: 2003-01-10 14:35:00
    Od: a...@p...onet.pl

    > Do jakiego sadu sklada sie pozew?

    W Twoim wypadku będzie to Sąd Rejonowy (bo zapewne wartość przedmiotu sporu
    będzie mniejsza niz 30.000 PLN)- właściwy dla Twojego miejsca zamieszkania.
    Pozew składasz w dwóch egzemplarzach (obu własnoręcznie podpisanych!) - z
    ewentualnymi załącznikami.
    Pamiętaj - że to Ty w sądzie będziesz musiał udowodnić, że zaniżono Ci
    odszkodowanie - już pisząc pozew uzasadnij dlaczego Twoim zdaniem kwoty
    przyznane Ci przez ubezpieczyciela są za niskie.
    W pozwie możesz też wnieść o zwolnienie Cię z kosztów sądowych - wówczas sąd
    wezwie Cię do wypełnienia odpowiedniego oświadczenia.
    Wskazane, byś zażądał odsetek za zwłokę w wypłacie odszkodowania - od upływu 30
    dni od daty zgłoszenia szkody (wylicz) do dnia zapłaty.

> [...]
    > zwracaja pieniedzy Wtedy po odwolaniu wnioslem o uwzglednienie zwrotu
    > kosztow zlomowania i holu  Dalej powolali sie jak wyzej  na art. 6 KC

    Ojej - zamotałeś :)Nie do końca rozumiem, o co chodzi - ale po prostu teraz
    złoż pismo (podaj na nim numer szkody) i zażądaj zwrotu kosztów holowania i
    złomowania - załączając albo oryginały faktur albo ich odpisy poświadczone
    notarialnie (to chyba kosztuje ok. 6 PLN za sztukę). Co do złomowania - to nie
    zawsze zwracają (nie będę się wdawać w wyjaśnianie) ale za holowanie powinni Ci
    zapłacić.

    A na koniec sugestia: nie wiem jak to wygląda w Krakowie, ale może przejdź się
    do jakiegoś adwokata, który specializuje się w sprawach odszkodowań.
    Ja pracuję w kancelarii w centralnej Polsce i u nas praktyka jest taka, że od
    klienta za prowadzenie tego typu sprawy nie pobieramy "z góry" wynagrodzenia -
    dopiero po wygraniu procesu bierzemy zasądzone koszty zastępstwa adwokackiego
    od pozwanego zakładu ubezpieczeń - zorientuj się w Krakowie - może i w którejś
    z krakowskich kancelarii też jest taka praktyka?

    Karina

  • 5. Data: 2003-01-12 08:44:17
    Od: "kazik" <k...@i...pl>

    Bardzo dziekuje za pomoc