  • 1. Data: 2003-01-05 19:50:56
    Temat: rozdzielnosc majatkowa
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    bylo juz na ten temat dosyc duzo dyskusji - mam jeszcze jedno pytanie
    czy rozdzielnosc majatkowa mozna zniesc z data np 15 grudnia w styczniu tego
    roku?
    tzn zalegalizowac to zniesienie u notariusza w styczniu

    pozdrawiam
    ania

  • 2. Data: 2003-01-05 21:44:26
    Temat: Odp: rozdzielnosc majatkowa
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik ania <a...@e...pl_#@!%> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ava2au$j6r$...@d...ceti.com.pl...
> [...]
    tego
    > roku?
    > tzn zalegalizowac to zniesienie u notariusza w styczniu

    Małżonkowie pozostający we wspólności majątkowej art.31 k.r.o mogą żądać
    tylko z ważnych powodów zniesienia wspólności majątkowej zarówno ustawowej
    jak i umownej
    art.52§1k.r.o. i także można ją znieść z datą wsteczną ale tylko ważny powód
    jest podst. do jej zniesienia i na drodze postępowania sądowego...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-05 22:31:47
    Temat: Re: rozdzielnosc majatkowa
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
> [...]
    > art.52§1k.r.o. i także można ją znieść z datą wsteczną ale tylko ważny powód
    > jest podst. do jej zniesienia i na drodze postępowania sądowego...

    tylko, że pytanie było o umowne zniesienie :)

    KG

  • 4. Data: 2003-01-06 00:12:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > tylko, że pytanie było o umowne zniesienie :)

    które nie bedzie niczemu służyć a domniemywam /może się myle? / osoba
    pytajaca o to ma pewne kłopoty i stąd to pytanie o wsteczności...
    jezeli sie myle prosze mnie wyprowadzić z błędu...
    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-06 07:21:45
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > które nie bedzie niczemu służyć a domniemywam /może się myle? / osoba
    bedzie sluzyc - jaky nie muialo sluzyc - to po co znosic?:-)

    > pytajaca o to ma pewne kłopoty i stąd to pytanie o wsteczności...
    nie ma klopotow - ale trzeba cos zmienic bo tak glupio cos innego zostalo
    zrobione
    aha oboje malzonkowie tego chca!
    kodeks rodzinny nie precuzyjhe zadnych dat a jak juz cos to raczej przy
    znoszeniu wspolnosci - a tutaj chodzi o sprawe odwrotna

    ania

  • 6. Data: 2003-01-06 08:38:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik ania <a...@e...pl_#@!%> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avbaqb$lfu$...@d...ceti.com.pl...
    > aha oboje malzonkowie tego chca!

    mogą sobie chcieć...

    zgadza się ...

    a tutaj chodzi o sprawe odwrotna

    tzn. o co? chodzi ci o przesunięcie pomiędzy masami majątkowymi ? przepisy
    te podlegają k.c przepisy k.r.o fakt nie zwierają na ten temat
    postanowień,które by ograniczały możliwość rozporządzania składnikami
    majątków odrębnych. Pozwole sobie zwrócić uwagę ,ze temat ustroju
    majatkowego był omówiony. Pytajac się o rozdzielczość majątkową powinno się
    jeszcze dodat,poinformować czy byla podpisana intercyza w formie aktu
    notarialnego zgodnie z art.47 k.r.o wspólność można rozszerzyć przed i w
    czasie trwania związku małżenskiego ale nie we wszystkich przypadkach
    niektore zagadnienia w tej tematyc podlegaja uregulowaniom k.c czyli tzn.,że
    nie wszystkie składniki majątkowe może regulować w trakcie trwania związku
    podpisana umowa przez notariat...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-06 09:02:49
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > ustroju majatkowego był omówiony. Pytajac się o rozdzielczość
    > majątkową powinno się jeszcze dodat,poinformować czy byla podpisana
    > intercyza w formie aktu notarialnego zgodnie z art.47 k.r.o
    nie - to nie byla intercyza tylko rozdzielnosc majaktowa podpisana
    notarialnie 3 dni po slubie

    > wspólność można rozszerzyć przed i w czasie trwania związku
    dokladnie - pytam tylko czy istenieje jakies orzecznictwo uniemozliwiajace
    zniesienie rozdzielnosci majatkowej malzonkow z data wsteczna

    ania

  • 8. Data: 2003-01-06 09:19:59
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik ania <a...@e...pl_#@!%> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avbgrd$qg1$...@d...ceti.com.pl...
    > dokladnie - pytam tylko czy istenieje jakies orzecznictwo uniemozliwiajace
    > zniesienie rozdzielnosci majatkowej malzonkow z data wsteczna

    nie jednak należy zwrócić uwagę na art.30 k.r.o

    Sandra