  • 11. Data: 2005-10-14 15:43:51
    Temat: Re: stracilem prawo wyborcze?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > No to chyba trafiles na jakiegos nadgorliwca, ktory sobie cos tam ubzdural,
    > bo normalnie wystarczy upowaznienie z wpisanym twoim numerem PESEL i dowodu.

    dowodu nie trzeba

    KG

  • 12. Data: 2005-10-14 16:02:01
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Straszni służbiści.
    Ja pamiętam, jak kiedyś wypadło mi głosowanie w Rzymie.
    Cała wycieczka podjechała pod ambasadę i wszyscy zagłosowali wyłącznie
    na podstawie paszportów. Spisali sobie nas tylko z paszportów, na
    miejscu. Aż się zdziwiłam, bo zaświadczeniami nikt sobie tam głowy nie
    zawracał.

    Praw wyborczych nie straciłeś.
    Chodzi tylko o to, że nasze nadzwyczajne możliwości techniczne
    uniemożliwiają im stwierdzenie, czy Ty przypadkiem nie zagłosujesz rano
    w Londynie, żeby wieczorem zagłosować jeszcze raz w Polsce, albo
    odwrotnie. I po to właśnie w Ordynacji Wyborczej jest zapis mówiący o
    tym, że rejestrować musisz się na 3 dni przed wyborami.

    Natomiast patrząc na rzecz z punktu widzenia ew. naruszenia Twoich
    konstytucyjnych praw, to faktycznie pomysł, żebyś nie mógł zdecydować o
    głosowaniu dopiero w 2 turze, jak dowiesz się, że w ogóle będzie 2 tura,
    a Ty akurat wtedy będziesz za granicą, może być uznany za realne
    ograniczenie Twojego prawa do głosowania.
    Czyli wygląda na to, że przepisy ordynacji wyborczej postawiono tutaj
    ponad konstytucją. Bo przecież inny obywatel ma prawo zdecydować o
    głosowaniu dopiero pod wpływem informacji o 2 turze.

    MArta
    m...@N...pl
    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu

  • 13. Data: 2005-10-14 19:35:20
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    > Czyli wygląda na to, że przepisy ordynacji wyborczej postawiono tutaj
    > ponad konstytucją. Bo przecież inny obywatel ma prawo zdecydować o
    > głosowaniu dopiero pod wpływem informacji o 2 turze.

    Wg. mnie nie postawiono ponad konstytucją , tylko przepisy te są sprzeczne z
    konstytucją i konstytucyjnym prawem do głosowania.
    Zajmował się tym parlament rok przed wyborami na wniosek PKW, ale ustawę
    wyrzucono do śmieci, bo uważano że nie można majstrować przed wyborami jak
    sobie komuniści zmajstrowali ordynację większościową.

    Więc jak nie zagłosujesz w 2 turze a masz konstytucyjne prawo do głosowania
    w jakiej chcesz turze, to złóż zażalenie do PKW a potem do TK.
    Myślę że PKW sama złoży zapytanie prawne do TK w celu uchylenia lub
    interpretacji przepisów.

  • 14. Data: 2005-10-14 22:32:14
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Adam Puzio wrote:
    > Cała ustawa i sposób oblicznia jest ZŁY.
    >
    > Jeśli jes nowy wybór prezydenta II tura, to wg. mnie istnieje nowy termin do
    > złożenia wniosku o dopisanie do listy wyborców.

    Niestety w ordynacji tego nie uwzględniono.
    Ordynacji, jak już ustaliliśmy sprzecznej z konstytucją.

  • 15. Data: 2005-10-17 06:13:45
    Od: "Fin" <fin@autograf[spam].pl>

    probowalem z upowaznieniem, nic z tego, nawet dowiedzialem sie ze jesli nie
    bralem udzialu w pierwszej turze poza miejscem zamieszkania to w drugiej
    turze juz nie moge brac udzialu w glosowaniu poza miejscem zameldowania, co
    jest totalna bzdura zeby nie nazwac razacym naruszeniem praw wyborczych.

    Illuminati

  • 16. Data: 2005-10-17 12:39:34
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Fin" <fin@autograf[spam].pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drugiej turze juz nie moge brac udzialu w glosowaniu poza miejscem
    > zameldowania, co jest totalna bzdura zeby nie nazwac razacym naruszeniem

    czyli dales sie po prostu zbyc.
    Trzeba bylo poprosic o podstawe prawna odmowy bo zgodnie z tym:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20010840922

    mieli obowiazek wydac zaswiadczenie upowaznionej przez ciebie osobie.

    Jacek

  • 17. Data: 2005-10-19 05:57:36
    Od: "Fin" <fin@autograf[spam].pl>

    nie zupelnie, zgodnie z uchwala sejmu uprawnieni do glosowania poza miejscem
    zameldowania sa tylko te osoby ktore uzyskaly stosowne zaswiadczenie na
    conajmniej tydzien przed 1 tura

    pzdr
    Illuminati

  • 18. Data: 2005-10-19 06:09:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fin napisał(a):
    > nie zupelnie, zgodnie z uchwala sejmu uprawnieni do glosowania poza miejscem
    > zameldowania sa tylko te osoby ktore uzyskaly stosowne zaswiadczenie na
    > conajmniej tydzien przed 1 tura

    bzdura

    rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 28
    sierpnia 2000 r. w sprawie spisu wyborców oraz wydawania zaświadczeń o
    prawie do głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej:
    § 14. 1. Na żądanie wyborcy zmieniającego miejsce pobytu przed dniem
    wyborów urząd gminy, który sporządził spis wyborców, wydaje:
    1) zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu pierwszego głosowania,
    2) zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu ponownego głosowania, o
    którym mowa w art. 70 ust. 1 ustawy.
    2. Przed sporządzeniem spisu wyborców zaświadczenia, o których mowa w
    ust. 1, urząd gminy wydaje na podstawie rejestru wyborców. Wyborcy,
    który otrzymał takie zaświadczenia, nie umieszcza się w spisie wyborców.
    3. Na żądanie wyborcy zmieniającego miejsce pobytu po dniu pierwszego
    głosowania, a przed ponownym głosowaniem, urząd gminy, który sporządził
    spis wyborców, wydaje zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu
    ponownego głosowania.
    4. Wzór zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stanowi załącznik
    nr 4 do rozporządzenia.
    5. Wzór zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, stanowi załącznik
    nr 5 do rozporządzenia.

    § 15. Zaświadczenia o prawie do głosowania wyborca może odebrać
    wyłącznie osobiście za pokwitowaniem lub przez upoważnioną pisemnie
    osobę, pod warunkiem podania w upoważnieniu numeru PESEL wyborcy.

    § 16. Zaświadczenia o prawie do głosowania urząd gminy wydaje do czasu
    przekazania spisu wyborców przewodniczącemu właściwej obwodowej komisji
    wyborczej.

    KG