  • 1. Data: 2005-10-13 17:08:44
    Temat: Zamieszkanie w budynku jednorodzinnym bez zgłoszenia użytkowania.
    Od: Piotr Radosz <p...@o...pl>

    Art 93 Prawa Budowlanego pkt 9:
    Kto...
    użytkuje obiekt budowlany bez zawiadomienia o zakończeniu budowy lub bez
    wymaganego pozwolenia na użytkowanie...
    podlega karze grzywny.

    Pytanie brzmi co sie dzieje gdy zaczynam mieszkać w nowowybudowanym domku
    jednorodzinnym bez zgłoszenia użytkowania. Na ile prawdopodobne jest że
    będę podlegał karze grzywny. Spotkałem się z opinią za przeproszeniem
    "przemądrzałego" prawnika że prywatnej osobie wolno mieszkac w takim domu
    bez ponoszenia konsekwencji wynikających z PB. Ten temat już kiedyś
    zgłaszałem na grupie ale niestety bez echa.

    A co ze zmianą taryfy rozliczenia za energię elektryczną? Wg taryf spółek
    dystrybucyjnych place budów są rozliczane w tarfyfie C, a gospodarstwa
    domowe w korzystniejszej taryfie G. I tu się pojawia pytanie kiedy plac
    budowy staje się gospodarstwem domowym? W momencie kiedy zamieszkają w nim
    ludzie bez względu na zgłoszenie/pozwolenie na użytkowanie czy też po
    zatwierdzeniu urzędowym faktu użytkowania?

    Pozdrawiam
    Piotr Radosz