  • 1. Data: 2011-03-28 20:00:41
    Temat: sprzedaz z USA produktow z dystrybutorami w PL umowa patentowa itp
    Od: bartek <b...@...pl>

    Witam.
    mam pytanie, sprowadzilem sobie ze stanow kilka produktow firmy OPI np.

    Wstawilem je do swojego sklepu, badz wprowadzilem je tylko na pokaz a
    sprzedaz odbywa sie bezposrednio ze stanow.

    tzn.
    klient zamawia w sklepie towar przychodzi ze stanow,

    marka ponoc jest zastrzezona w polsce przez firme XXX.
    dostalem wlasnie pismo z urzedu patentowego o tym ze mam zaprzestac
    dzialanosci zwiazana z ta marka lub poradzil mi bym zamazal logo
    sciagnal naklejki...

    jak to jest?

    1. nie moge byc posrednikiem ?
    2 nie moge sie poslugiwac logiem firmy ?????
    3. sprzedaje rowniez lakiery ktore biore od dystrybutora w PL, logo wiec
    moge chyba na stronie miec?
    4. w jaki sposob mozna to ominac czy da sie cos z tym zrobic?

    roznica polega na tym, ze dystrybutor w polsce ma marze 400%, ja
    sprzedaje z marza 50% przez co produkt jest u mnie tanszy... aczkolwiek
    prowadze firme dostaje na to invoica ktore wykazuje w ksiegowosci
    wszystko na legalu ale niby nie moge.... bo nie mam pozwolenia od
    wlasciciela marki w polsce?

    czy zapis na stronie ze produkt sprzedawany tylko do krajow poza unia
    eu bedzie stosowny i sie wybronie w tej sytuacji ?

    dziekuje pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-03-28 20:43:49
    Od: bartek <b...@...pl>

    W dniu 2011-03-28 22:00, bartek pisze:
> [...]
    >
    > czy zapis na stronie ze produkt sprzedawany tylko do krajow poza unia eu
    > bedzie stosowny i sie wybronie w tej sytuacji ?

    ugoda?
    w ostatni dzien dwie firmy nagle do mnie dzwonily i wrecz prosily zebym
    sie podpisal i zniszczyl towar na ich koszt, ze nic nie bede placic oni
    wszystko pokryja........ tak jakos wyszlo chyba sie czegos bali ?

    nic mi nie zrobili... sprawe zglosilem do prokuratury i to chyba
    zadzialalo...
    generalnie to wyglada tak... zamowi teraz 100 osob... moze komus sie uda
    sprowadzic komus nie... a oni musza wynajmowac teraz dla tych 100 ta
    firme prawnicza placic im kase a to wszystko da rade umorzyc...i sa
    tylko stratni...
    aha
    no i serwis gdzie to kupilem oddal mi kase z nadwyzka.... :/

  • 3. Data: 2011-03-28 21:52:41
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    Jesli towar masz z legalnego zrodla to moga ci obciagnac z połykiem.

  • 4. Data: 2011-03-29 07:20:13
    Od: bartek <b...@...pl>

    W dniu 2011-03-28 23:52, Zakarm pisze:
    > Jesli towar masz z legalnego zrodla to moga ci obciagnac z połykiem.

    mam z legalnego zrodla towar oryginalny, kupuje i potem chce sprzedawac...

    ale firma w polsce ma wylacznosc wiec jak to jest?niby oni tylko maja
    prawo sprzedawac te produkty ??????

    towar jest 100% oryginalny ze sklepu kosmetycznego z ktorym handluje
    bardzo dlugo

  • 5. Data: 2011-03-29 07:31:58
    Od: Tomel <t...@p...onet.pl>

    On 2011-03-29 09:20, bartek wrote:

    > mam z legalnego zrodla towar oryginalny, kupuje i potem chce sprzedawac...
    >
    > ale firma w polsce ma wylacznosc wiec jak to jest?niby oni tylko maja
    > prawo sprzedawac te produkty ??????

    Nie ma wyłączności, jeśli towar możesz legalnie (z prawem do
    odsprzedaży) kupić z innego źródła.

    Podali ci namiary na to ich prawo, czy tylko napisali, że pozastrzegali?
    Poza tym trochę mnie dziwi zastrzeżenie znaku, będącego własnością
    (zapewne) zupełnie innej firmy :D

  • 6. Data: 2011-03-29 07:41:57
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-29 09:20, bartek pisze:

> [...]
    > prawo sprzedawac te produkty ??????
    >
    > towar jest 100% oryginalny ze sklepu kosmetycznego z ktorym handluje

    Wylacznosc to jest tylko umowa miedzy handlujacymi, nie ma zadnego prawa
    ktore zabranialo by handlu legalnym towarem kupionym u producenta.

  • 7. Data: 2011-03-29 07:45:36
    Od: bartek <b...@...pl>

    W dniu 2011-03-29 09:31, Tomel pisze:

> [...]
    >
    > Podali ci namiary na to ich prawo, czy tylko napisali, że pozastrzegali?
    > Poza tym trochę mnie dziwi zastrzeżenie znaku, będącego własnością

    dostalem pismo od rzecznika patentowego, zebym zaprzestal dzialanosci
    ze maja znak zarezerwowany w OHIM i ze niby maja wylacznosc na POLSKE

    ja biore z zrodla innego ale legalnego babka ma wszystkie firmy
    zajmujace sie kosmetyka profesjonalne,

    Rzecznik mowil ze to co robie nawet jakbym byl posrednikieem to bede
    paserem... bo niby nie mam prawa sprzedawac w Polsce czegos na co ma
    ktos znak zastrzezony i takie tam... pierdolki

    podawal mi jakies artykuly na prawo do wlasnoci marki itp itd
    gdzies mam to pismo to moze moglbym przytoczyc to co mi napisal

  • 8. Data: 2011-03-29 07:56:09
    Od: bartek <b...@...pl>

    W dniu 2011-03-29 09:41, Zakarm pisze:

    > Wylacznosc to jest tylko umowa miedzy handlujacymi, nie ma zadnego prawa
    > ktore zabranialo by handlu legalnym towarem kupionym u producenta.
    no wlasnie nie wiem ?
    wylacznosc na marke ale nie na produkty,

    slyszalem nawet sam rzecznik cos mowil ze wystarczy zmazac logo .... ?:/

  • 9. Data: 2011-03-29 08:28:35
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    "
> [...]
    >
    > podawal mi jakies artykuly na prawo do wlasnoci marki itp itd
    > gdzies mam to pismo to moze moglbym przytoczyc to co mi napisal

    Na twoim miejscu zaczalbym od lektury ustawy. Znak moga miec
    zarejestrowany ale musieli by byc oddzialem firmy zeby miec kompetencje
    do jego egzekwowania. Zabronic uzywania znaku lub zadac tego moze tylko
    producent i jego wlasciciel czyli firma ze stanow w twoim wypadku.

    > http://www.polskieustawy.com/print.php?actid=304&lan
    g=&adate=20090224%20art.11

  • 10. Data: 2011-03-29 09:16:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bartek napisa?(a):

    > towar jest 100% oryginalny ze sklepu kosmetycznego z ktorym handluje
    > bardzo dlugo

    Dwie sprawy: pierwsza - w USA i UE są różniące się przepisy dotyczące
    kosmetyków, więc aby sprzedawać taki produkt w Polsce musisz spełnić
    wymagania określone w Ustawie o kosmetykach. Jeśli sam wprowadzasz taki
    kosmetyk na teren UE jesteś traktowany jak producent i np musisz do
    wgladu przechowywać u siebie w siedzibie recepture. Dodatkowo musisz
    oznaczyc kosmetyk zgodnie z przepisami, zadbac o to aby w jego skladzie
    nie bylo substancji zabronionych i zarejestrowac produkt w KSIoK.

    Druga - znak towarowy jakim oznaczony jest ten produkt moze byc
    zastrzezony i wtedy wlasciciel tego znaku moze Ci zabronic uzywania go.
    Co skutecznie moze Ci uniemozliwic handel bo nagle sie okaze, ze Klienci
    chca kupic towar marki ABC ale juz tego samego produktu oznaczonego
    Twoja Marka nie.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/