  • 1. Data: 2004-07-01 11:32:46
    Temat: sprzedaz oprogramowania do USA
    Od: "Jakub" <jacob@[delete.it]futurenova.net>

    Mam mozliwosc uruchomienia eksportu oprogramowania do USA (bezposrednia
    dystrybucja od jednej z polskich firm). Sprzedaz bylaby prowadzona poprzez
    internet (sklep on-line).
    Niestety temat jest mi calkowicie obcy od strony prawnej , prosilbym o
    wskazanie jakis artykulow na ten temat lub rozwianie paru watpliwosci:
    - Czy do takiego produktu nalezy doliczac VAT ? Czy tez jego amerykanski
    odpowiednik ?
    - Czy mozna wystawiac fakture odbiorcy z USA ?
    - Na jakich zasadach obowiazuje prawo wszelkich roszczen ze strony klienta
    (reklamacje itp.) ? Na polskich czy amerykanskich ?
    - Jaka metoda platnosci stosowana jest najczesciej przy takich transakcjach
    ? Przelewe ze Stanów do Polski jest bardzo drogi (w praktyce paredziesiat
    USD) co czasem bedzie stanowic nawet 1/3 ceny produktu wiec odpada...

  • 2. Data: 2004-07-01 12:20:06
    Temat: Re: sprzedaz oprogramowania do USA
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > - Czy do takiego produktu nalezy doliczac VAT ? Czy tez jego amerykanski
    > odpowiednik ?

    tak w ogole to jest, i nazywa sie TAX

> [...]
    > ? Przelewe ze Stanów do Polski jest bardzo drogi (w praktyce paredziesiat
    > USD) co czasem bedzie stanowic nawet 1/3 ceny produktu wiec odpada...

    przeciez sa firmy typu polskie PAYu ktore obsluguja platnosci, tym sie
    zainteresuj.

    A na reszte niech eksperci odpowiedza.

    Pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2004-07-01 12:25:07
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 1 Jul 2004 13:32:46 +0200, na pl.soc.prawo, Jakub napisal(a):

> [...]
    > wskazanie jakis artykulow na ten temat lub rozwianie paru watpliwosci:
    > - Czy do takiego produktu nalezy doliczac VAT ? Czy tez jego amerykanski

    Przeciez nie jestes podmiotem w USA - wiec nie mozesz naliczac
    "amerykanskiego odpowiednika. Jezeli chodzi o VAT to chyba stawka "0" -
    eksport - ale nie jestem pewien.

    > - Czy mozna wystawiac fakture odbiorcy z USA ?

    Mozna.

    > - Na jakich zasadach obowiazuje prawo wszelkich roszczen ze strony klienta
    > (reklamacje itp.) ? Na polskich czy amerykanskich ?

    Mz zdanie na polskich - mozesz to zaznaczyc w ofercie. Nie wiem jakby bulo
    w wypadku korzystania z amerykanskiego serwera do sprzedazy - ale chyba tak
    samo.

> [...]
    > ? Przelewe ze Stanów do Polski jest bardzo drogi (w praktyce paredziesiat
    > USD) co czasem bedzie stanowic nawet 1/3 ceny produktu wiec odpada...

    Kto ci takich bajek naopowiadal ? Z tego co wiem to przelewy w USA sa
    tansze niz w Polsce.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-07-01 12:35:45
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 1 Jul 2004 14:20:06 +0200, na pl.soc.prawo, Przemyslaw Rokicki
    napisal(a):

    > tak w ogole to jest, i nazywa sie TAX

    Oj Przemku - TAX to nic innego jak slowo "podatek". Jest "Income TAX" (
    podatek dochodowy i inne. Ale nie mieszaj bo przeciez nie mozna naliczac
    amerykanskiego podatku jak nie jest sie amerykanskim podmiotem.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-07-01 13:50:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-01 13:32, Jakub rzecze:
    > - Czy do takiego produktu nalezy doliczac VAT ? Czy tez jego amerykanski
    > odpowiednik ?

    Nie. Amerykanie nie opodatkowali sprzedaży internetowej takimi podatkami.

    > - Czy mozna wystawiac fakture odbiorcy z USA ?

    Jak najbardziej.

    > - Na jakich zasadach obowiazuje prawo wszelkich roszczen ze strony klienta
    > (reklamacje itp.) ? Na polskich czy amerykanskich ?

    Do wyboru.

> [...]
    > ? Przelewe ze Stanów do Polski jest bardzo drogi (w praktyce paredziesiat
    > USD) co czasem bedzie stanowic nawet 1/3 ceny produktu wiec odpada...

    Proponuję użyć karty kredytowej - www.payu.pl , www.paypal.com

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2004-07-01 16:09:45
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Oj Przemku - TAX to nic innego jak slowo "podatek". Jest "Income TAX" (
    > podatek dochodowy i inne. Ale nie mieszaj bo przeciez nie mozna naliczac
    > amerykanskiego podatku jak nie jest sie amerykanskim podmiotem.

    a ja nie powiedzialem ze mozna naliczac, o tym powiedza eksperci :)

    Pamietam po prostu kiedy bylem w stanach, na kazdym z produktow byly 2
    kwoty,
    jedna mniejsza druga wieksza (z TAX)

    > --
    > Mieczysław
    > ----

    P.

  • 7. Data: 2004-07-01 16:19:55
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 1 Jul 2004 18:09:45 +0200, na pl.soc.prawo, Przemyslaw Rokicki
    napisal(a):

    > a ja nie powiedzialem ze mozna naliczac, o tym powiedza eksperci :)
    >
    > Pamietam po prostu kiedy bylem w stanach, na kazdym z produktow byly 2
    > kwoty,
    > jedna mniejsza druga wieksza (z TAX)

    Bo w USA jest w wiekszosci stanow podatek obrotowy ( rozny w roznych
    stanach ), w niektorych nie ma takiego podatku. W USA nie ma VAT-u (
    nawiasem mowiac ta nazwa to Value Add Tax - podatek od wartosci dodanej ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2004-07-08 01:23:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> wrote:

    > Kto ci takich bajek naopowiadal ? Z tego co wiem to przelewy w USA sa
    > tansze niz w Polsce.

    Taaa, nawet krajowy kosztuje 10 USD. A do Polski koło 30 USD. Chyba że
    z Citi do Citi polskiego na przykład.

    Ale i tak najlepiej przyjmuj http://pecunix.com/
    http://www.miernik.ctnet.pl/money/pecunix.en.html

    --