  • 1. Data: 2004-07-01 10:12:59
    Temat: pilne - mam dzis podpisac 4ta umowe o prace - czy moze byc na 3lata, czy musi byc na czas nieokreslony ?
    Od: slovek <s...@t...pl>

    witam

    j.w.
    wazne i pilne prosze o konkretną odpowiedz
    z mojej wiedzy wynika ze musza mi dac na czas nieokreslony, ale boje sie
    ze jest jakis kruczek ze moze nie muszą

    z gory dzieki

    slovek

  • 2. Data: 2004-07-01 10:23:26
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [slovek] - 2004-07-01 12:12:

    > z mojej wiedzy wynika ze musza mi dac na czas nieokreslony, ale boje sie
    > ze jest jakis kruczek ze moze nie muszą

    Nie ma żadnego kruczka. Po prostu nie muszą. No chyba że dwie ostatnie
    miałeś już w Unii.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 3. Data: 2004-07-01 10:27:35
    Od: "hania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wazne i pilne prosze o konkretną odpowiedz
    > z mojej wiedzy wynika ze musza mi dac na czas nieokreslony, ale boje sie

    kruczek ;-) ???? fajne słówko

    jeśli od dnia człokostwa RP w Unii Europejskiej miałeś już 3 umowy na czas
    określony to ta którą teraz podpiszesz z mocy prawa stanie się umową na czas
    nieokreślony

    ale to chyba niemożliwe, abyś miał w ciągu dwóch miesiecy 3 umowy ?

    Czyli kruczek, niestety - umowy liczą się od nowa - od maja 2004 r. - więc jak
    najbardziej mają prawo dać Ci właśnie taką .....

    ale nie martw się - ta ma też swoje plusy - trudniej ją wypowiedzieć (musi być
    taka klauzula przy zawieraniu umowy wprowadzona do niej - inaczej, takiej
    umowy w ogóle nie można wypowiedzieć, no chyba że pracodawca upadnie albo go
    zlikwidują)

    Pozdr. Hania

  • 4. Data: 2004-07-01 10:31:57
    Od: "hania" <o...@p...onet.pl>

    oczywiście dwie a nie trzy - czyli jeśli ta którą zamierzasz podpisać będzie
    trzecią (pogubiłam się gdzieś w rachubach)

  • 5. Data: 2004-07-01 10:37:35
    Od: slovek <s...@t...pl>

    cze

> [...]
    czas
    > określony to ta którą teraz podpiszesz z mocy prawa stanie się umową
    skad to wynika ze liczy sie od poczatku po wejsciu do UE
    po wlasnie to jest ten element w którym mam watpliwosci
    i dalej jestem nie przekonany

    slovek

  • 6. Data: 2004-07-01 10:47:52
    Od: "hania" <h...@v...pl>

    hejka ;-)

    wynika z art. 15 Ustawy o zmianie ustwy - Kodeks Pracy oraz o zmianie
    niektórych ustaw (od dnia uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w
    UE)

    Pozdr. :-)

  • 7. Data: 2004-07-01 10:56:53
    Od: slovek <s...@t...pl>

    Użytkownik hania napisał:

> [...]
    > niektórych ustaw (od dnia uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w
    ale tam bezposrednio tylko wynika, ze przepis stosuje sie od wejscia do UE
    nic nie ma o tym ze liczenie zaczyna sie od nowa
    jezeli jest to prosze o podanie gdzie - bo to wazne

    p.s.
    moja siostra mi niedawno mowila, ze musiala dac pracownikowi umowe na
    stale - wlasnie ze wzgledu na te przepisy - wiec dalej nie mam pewnosci
    jak jest.

    slovek

  • 8. Data: 2004-07-01 11:15:17
    Od: "hania" <h...@v...pl>

> [...]
    > moja siostra mi niedawno mowila, ze musiala dac pracownikowi umowe na
    > stale - wlasnie ze wzgledu na te przepisy - wiec dalej nie mam pewnosci

    Sławku, przpisuję dla Ciebie ten art. tylko dlatego że masz na imię tak jak
    mój brat ;-)

    art 15: Przepisy wrt 25 ' k.p. w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą stosuje
    się do umów o pracę zawartych lub zmienianych w sposób określony w tych
    przepisach od dnia uzyskania przez RP członkostwa w Unii Europejskiej

    dla mnie to oznacza, że dopiero pierwsza umowa zawarta po dniu wstąpienia RP
    do UE może być liczona do wymiaru dwóch kolejnych umów na czas okreśolony
    poprzedzających przekształcenie trzeciej umowy w umowę na czas nieokreślony

    wydaje mi się że to jest jasne.....

  • 9. Data: 2004-07-01 11:16:42
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

    > ale tam bezposrednio tylko wynika, ze przepis stosuje sie od wejscia do UE
    > nic nie ma o tym ze liczenie zaczyna sie od nowa
    > jezeli jest to prosze o podanie gdzie - bo to wazne

    Art. 25 z indeksem 1. KP, ktory stanowi wlasnie o tym, ze zawarcie trzeciej
    umowy na czas okreslony jest rownoznaczne z zawarciem umowy na czas
    nieokreslony ( przy spelnieniu jeszcze innych przeslanek ), stosuje sie od
    dnia uzyskania przez RP czlonkostwa w UE.

    Czyli z tego wynika, ze musialbys miec podpisane dwie umowy od 1.05.2004, a
    ta ktora masz podpisac bylaby trzecia.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 10. Data: 2004-07-01 11:52:16
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "slovek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wazne i pilne prosze o konkretną odpowiedz
    > z mojej wiedzy wynika ze musza mi dac na czas nieokreslony, ale boje sie

    jesli jest to NAPEWNO umowa o pracę (a nie np. umowa zlecenie lub umowa o
    dzieło), to kolejna trzecia umowa nawet zawarta na czas określony
    automatycznie staje się umową na czas nieokreślony, więc zapis o terminie
    wygaśniecia nie ma mocy prawnej.

    pozdr.
    b.