  • 1. Data: 2004-07-01 09:00:18
    Temat: Odsetki ustawowe.
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

    Witam.
    Mam dłużnika, który sam chce spłacić zadłużenie.
    problem polega na tym, że nie wiem ile mu odsetek naliczyć,
    dlatego, że jest mi winien pieniądze już 12 lat...
    Pożyczył 14 milionów "starych" złotych, z czego oddał 1,5 miliona.
    Nie wiem za bardzo jak to ugryźć.
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam:
    Kuba

  • 2. Data: 2004-07-01 09:21:35
    Temat: Re: Odsetki ustawowe.
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl> napisał w
    wiadomości news:40e3d23c$1@news.home.net.pl...
    > Witam.
    > Mam dłużnika, który sam chce spłacić zadłużenie.

    to sie ciesz jak dziecko i szybciutko podsuń mu do podpisania papierek,
    najdłuższy przewidziany w Polsce termin przedawnienia to 10lat
    niech ci napisze co chce i jak chce byle można było to przyjąć za uznanie
    długu.

    odsetki licz wg http://www.money.pl/podatki/informator/odsetki/

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-07-01 11:04:55
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Pożyczył 14 milionów "starych" złotych, z czego oddał 1,5 miliona.

    A tak z ciekawosci 14 milionow starych, nie liczac odsetek to nie jest
    dzisiaj 14 zl ?

    Fantom

  • 4. Data: 2004-07-01 11:05:21
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > A tak z ciekawosci 14 milionow starych, nie liczac odsetek to nie jest
    > dzisiaj 14 zl ?

    1400zł.

    L.

  • 5. Data: 2004-07-01 11:11:43
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 1 Jul 2004 13:04:55 +0200, na pl.soc.prawo, Fantom napisal(a):

    > A tak z ciekawosci 14 milionow starych, nie liczac odsetek to nie jest
    > dzisiaj 14 zl ?
    >
    > Fantom

    Nie. To jest 1400 zl.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2004-07-01 11:50:42
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > dlatego, że jest mi winien pieniądze już 12 lat...
    > Pożyczył 14 milionów "starych" złotych, z czego oddał 1,5 miliona.

    odsetki nie mogą być naliczone za okres dłuższy niż 3 lata.

    pozdr.
    b.

  • 7. Data: 2004-07-01 12:12:23
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > odsetki nie mogą być naliczone za okres dłuższy niż 3 lata.

    a mogę sobie wybrać 3 pierwsze? ;-)
    a może to są 2, a może 10 lat, nie wiemy nic o należności głównej

    po za tym NALICZAĆ to my możemy sobie ile dusza zpragnie

    uznanie długu pociągnie odsetki

    pozdr
    Traaq

  • 8. Data: 2004-07-01 17:10:58
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

> [...]
    > najdłuższy przewidziany w Polsce termin przedawnienia to 10lat
    > niech ci napisze co chce i jak chce byle można było to przyjąć za uznanie

    Nie ma się co cieszyć.
    Gość jeszcze nic nie podpisał
    i - jak sądzę - nie podpisze.
    Ale "jakieś" wyobrażenie o odsetkach przysługujących mi prawnie
    chciałbym mieć.

    > odsetki licz wg http://www.money.pl/podatki/informator/odsetki/

    Dzięki za linka.
    Kwota wyszła olbrzymia, ściągnięcie jej jest nierealne.
    Ile można by zażądać nieoficjalnie - żeby zapłacił,
    jak myślicie?

    Pzdr.:
    Kuba

  • 9. Data: 2004-07-01 17:11:39
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

    > odsetki nie mogą być naliczone za okres dłuższy niż 3 lata.

    A po trzech latach co się dzieje?

    Pzdr.:
    Kuba

  • 10. Data: 2004-07-01 17:13:05
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

    > a mogę sobie wybrać 3 pierwsze? ;-)
    > a może to są 2, a może 10 lat, nie wiemy nic o należności głównej

    To znaczy jakie informacje są potrzebne?

    > po za tym NALICZAĆ to my możemy sobie ile dusza zpragnie
    >
    > uznanie długu pociągnie odsetki

    Z tym się - niestety - muszę zgodzić. :-((

    Pzdr.:
    Kuba