  • 1. Data: 2004-07-01 11:00:58
    Temat: Ile czasu po robocie musi byc faktura ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy jest w jakis sposob okresolne prawem, ile czasu po wykonaniu okreslonej
    roboty, ma firma na wystawienie faktury za nia ?
    Chodzi mi dokladnie o to, ze firmy wykonywaly rozne prace budowlane, a teraz
    mijaja miesiace, a faktur nie ma, bo dopasowywuja sobie do ksiegowosci, aby
    placici mniej podatkow itp. A mi sie spieszy aby miec te faktury

    Fantom
    fut : prawo

  • 2. Data: 2004-07-01 11:10:27
    Temat: Re: Ile czasu po robocie musi byc faktura ?
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 1 Jul 2004 13:00:58 +0200, na pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo, Fantom
    napisal(a):

    > Witam
    > Czy jest w jakis sposob okresolne prawem, ile czasu po wykonaniu okreslonej
    > roboty, ma firma na wystawienie faktury za nia ?

    7 dni od daty dostarczenia towaru lub wykonania uslugi ( par.16 rozp. MF w
    sprawie fatktur.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-07-01 13:04:13
    Od: poss <"poss123<WYTNIJ-TO>"@wp.pl>

    Moim zdaniem to firma moze ci wogole nie wystawiac faktury jak nie chce, ale nie
    dostanie za nia zaplaty :), chce pieniążki - wystawia FV, także dość nietypowy
    masz problem. Z tego co sie orientuje firma ma dwa tygodnie na wystawienie FV od
    daty pisemnego odbioru prac (może być częściowy odbiór prac określający
    procentowe zaawansowanie robót).
    Domyslam się że twój problem polega na tym, że firma już dostała wynagrodzenie a
    jeszcze nie wsytawiła FV - to jest niezgodne z prawem
    --
    pozdrawiam
    poss

    gg 69881

  • 4. Data: 2004-07-01 14:23:49
    Od: "mał\(a\)Gośka" <m...@p...onet.pl>

    "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    aby
    > placici mniej podatkow itp. A mi sie spieszy aby miec te faktury

    A zapłaciłeś już?
    Jeżeli nie to nie masz zmartwienia, w przeciwnym wypadku, możesz ich
    postraszyć USem, mam nadzieję że w tym masz przynajmniej dowody wpłaty np.
    KP

    mG

  • 5. Data: 2004-07-02 07:48:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mieczyslaw napisał:

    > 7 dni od daty dostarczenia towaru lub wykonania uslugi ( par.16 rozp. MF w
    > sprawie fatktur.

    A o szczególnym momencie powstania obowiązku podatkowego w budownictwie
    słyszał?

    Obowiązek ten powstaje w momencie zapłaty caości lub częśi faktury, a w
    przypadku braku zapłaty nie później niż 30 dni od dnia ODBIORU robót
    (potwierdzeniem wykonania robót budowlanych jest odbiór, jak firma nie
    dba o odbiory to ja bym jej szałasu nie pozwoliła stawiać).

    Innymi słowy fakturę nalezy wystawić nie później niż 7 dni od każdej
    zapłaty (wszak mogła być w ratach) ale nie później niż 30 dni od daty
    odbioru.
    Pytanie - czy zapłacono cokolwiek i kiedy był odbiór robót?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl