  • 1. Data: 2004-07-01 08:10:41
    Temat: Problem z fakturą VAT
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Witam
    Mam problem i nie mogę znaleźć rozwiązania - może ktoś tutaj spotkał się z
    podobną sytuacją.
    Zleciłem remont biura. Ustaliłem kwotę brutto jaką miałem zapłącić firmie X
    za wykonanie remontu. Po zakończeniu remontu firma wystawia fakturę na kwotę
    3000 brutto, ale ... z 7% podatkiem VAT> W trakcie wystawiania zapytałem
    właściciela firmy czy to poprawna stawka - zapewnił mnie że tak, powołał się
    na ustawę.
    Okazuje się jednak, że 7% stawka dotyczy tylko remontu lokali mieszkalnych,
    a mój był wybitnie komercyjny (biuro jest w biurowcu). Zwróciłem uwagę
    firmie X na co usłyszałem, że tak ma być i nic ich nie obchodzi - jak bedą
    mieli problem z Urzedem Skarbowym to napiszą wyjaśnienie że "się pomylili" i
    tyle.
    Jako alternatywę zaproponowali, że mam im dopłacić owe 15% różnicy
    podatkowej. Czyli - mam realnie zapłacić 3.450 zł a dostać fakturę na 3000
    zł brutto...

    Powiem szczerze - nie wiem co robić. Urząd Skarbowy to nie interesuje, wrecz
    mi "miła" Pani przez telefon powiedziała, że jeśli zaksięguję trefną
    fakturę, mogę mieć problemy.
    W tym momencie zatem mam wydatek 3000 zł i nie mogę go nawet wrzucić w
    koszty (pomijam inne problemy z refakturowaniem tego na rzecz Wynajmującego,
    ale to odrębna kwestia), firma budowlana X jest zadowolona, bo fakturę
    wystawiła, kasę ma i ... ? Co teraz ?
    Zgłoszenie sprawy do US skutkuje tylko kontrolą w firmie X, ale dla mnie nic
    z tego nie wynika. Iśc do sądu - nie wiem czy warto bic się o fakturę
    sądownie.
    Będe bardzo wdzieczny za wszelkie rady...

    Pozdrawiam serdecznie
    Bruno

  • 2. Data: 2004-07-01 15:02:11
    Temat: Re: Problem z fakturą VAT
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Bruno" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Będe bardzo wdzieczny za wszelkie rady...

    polecam pisemne zapytanie do US

    pozdr, kg