  • 11. Data: 2012-05-07 23:32:25
    Temat: Re: sprzeciw od nakazu zapłaty
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Dlaczego? Wypinam się dlatego, że sprzęt im oddałem a ponadto sprawa jest
    > przedawniona. Czym się różni w postępowaniu cywilnym nota od faktury?
    > Według mnie powinni przede wszystkim przedstawic dowody dlaczego chcą
    > pieniędzy (a nie numer faktury, noty albo buta) ale ponoć e-sąd wyknie
    > wszystko.

    > Nie, nie ma. Z krótkiego googlania wychodzi, że kary umowne (pewnie tak
    > to zakwalifikowali) są zwolnione z vatu.

    > A gdzie to jest określone w stosunku do not księgowych? Wszak chyba nie w
    > ustawie o vat.

    Mowa jest o niezwróconym wyposażeniu abonenckim.
    Jak chcesz z tego zrobić niby karę umowną?
    Firma "przypomniała" sobie, że w posiadaniu abonenta jest urządzenie które
    powinno być zwrócone dawno temu.
    I dawno temu powinna to przekazanie opodatkować. Uznała jednak, że lepiej
    klienta nie denerwować (a może będzie z tego argument do "negocjacji").
    Czyli zwyczajnie "zapomniała".
    Z chwilą kiedy abonent nie zwrócił a miał zwrócić doszło do dostawy towaru.
    Powstał obowiązek podatkowy. Podatek należało rozliczyć fakturą a nie notą.
    Gwoli ścisłości, powiązane z należnością odsetki przedawniają się z tą
    należnością (co do zasady).

    Nie można faktury zastąpić notą. To jest pożywka dla US.

  • 12. Data: 2012-05-07 23:44:50
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Skarbówka ma "moc" przekierować sprawę cywilna do sadu karnego?
    Skarbówka ma w tym swój interes z ustawy podatkowej. Często też nie ma
    wyboru.
    Jeśli oczywiście coś tam znajdzie. Ale automatyzm z jakim potraktowano
    autora jest dla skarbówki obiecujący.

    > Możesz wskazać podstawę prawna, bo ciekaw jestem?
    Kodeks Karny Skarbowy

    > Zupełnie już pomijam taki szczegół, że przy kwocie o której mowa
    > skarbówca wcale nie będzie kierowała sprawy do sadu, tylko
    > albo ja umorzy (jesli korekta była złożona), albo przeprowadzi
    > postępowanie mandatowe.
    I tak i nie. Bo to zależy i od kwoty i od tzw. wykroczenia/przestępstwa o
    charakterze ciągłym.
    Często niemającym wymiaru pieniężnego. Jeśli już taka sprawa była a pojawi
    się następna to wcześniejsze zachowanie strony będzie brane pod uwagę sądu.
    G.

  • 13. Data: 2012-05-08 00:02:12
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > to zakwalifikowali) są zwolnione z vatu.

    > A gdzie to jest określone w stosunku do not księgowych? Wszak chyba nie w

    To o co w tej sprawie biega?
    Co jest przedmiotem sporu?
    Podobno miałeś co zwrócić. Zwróciłeś ale nie masz na to pokwitowania.
    To nota księgowa co tam ma wypisane "tytułem"?

  • 14. Data: 2012-05-09 01:29:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 May 2012, rmrmg wrote:

    > Nie, nie ma. Z krótkiego googlania wychodzi, że kary umowne (pewnie tak
    > to zakwalifikowali) są zwolnione z vatu.

    W sprawie formalnej: nie sa zwolnione.
    Nie podlegaja.
    (skutki podatkowe sa różne, chodzi m.in. o proporcję obrotu)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-05-09 01:36:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 May 2012, Grzegorz wrote:

    > Skarbówka ma w tym swój interes z ustawy podatkowej.

    Wiesz, ale do mnie bardziej przemawia podanie z której ustawy
    i który artykuł. Rzucenie setka artykułów naraz tylko dobrze brzmi,
    a konkretnie to co podważam, to (jakoby) możliwosc "wycofania"
    postepowania cywilnoprawnego na rzecz karnoskarbowego.
    Powiem tak: nie wyobrażam sobie jak to miałoby działać.
    Ale może podasz przepis, więc poproszę.

    > Kodeks Karny Skarbowy

    Nie, KKS to jest akt, mnie interesuje wskazanie konkretnie
    co w tym akcie pozwala na taka operację. Artykuł, ewentualnie
    konkretny tekst.

    > I tak i nie. Bo to zależy i od kwoty i od tzw. wykroczenia/przestępstwa
    > o charakterze ciągłym.

    Na "ciaglosc" trzeba miec choc poszlakę.
    Jedno zdarzenie jej nie tworzy.

    > Często niemającym wymiaru pieniężnego. Jeśli już taka sprawa była a pojawi
    > się następna

    To owszem.
    Ale obstawiałbym, że "w papierach" sa w porzadku, z efektem tak jak
    napisałem poprzednio.

    pzdr, Gotfryd