  • 1. Data: 2008-11-17 17:04:11
    Temat: sprzeciw od nakazu zapłaty
    Od: Johnny2 <i...@m...pl>

    Witam,

    Czy jak w uzasadnieniu sprzeciwu od nakazu zapłaty napiszę że miałem
    zadłużenie ale uległo ono przedawnieniu z dniem tym a tym, to
    przypadkiem nie przyznam się tym samym do winy?

    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2008-11-17 18:05:05
    Temat: Re: sprzeciw od nakazu zapłaty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnny2 pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy jak w uzasadnieniu sprzeciwu od nakazu zapłaty napiszę że miałem
    > zadłużenie ale uległo ono przedawnieniu z dniem tym a tym, to
    > przypadkiem nie przyznam się tym samym do winy?

    Po pierwsze: w tego typu sprawach nie ma pojęcia "winy".

    Po drugie: zawsze jest lepiej zeznawać zgodnie z prawdą. Jeśli
    zapłaciłeś, to napisz, że zapłaciłeś, wyrzuciłeś pokwitowania, a w ogóle
    to sprawa się przedawniła.

    Jeśli nie zapłaciłeś: napisz, że nie zapłaciłeś, ale sprawa się
    przedawniła.

    Powyższe dwie wersje w praktyce niczym się nie różnią.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-17 18:34:54
    Od: "kuba " <j...@W...gazeta.pl>

    Johnny2 <i...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > zadłużenie ale uległo ono przedawnieniu z dniem tym a tym, to
    > przypadkiem nie przyznam się tym samym do winy?

    Jeśli termin przedawnienia już upłynął, to jedynym, co może cię pogrążyć jest
    tzw. uznanie właściwe, czyli złożenie oświadczenia woli (w taki sposób, że
    dojdzie ono do wierzyciela), którego treścią jest uznanie długu i chęć
    wywiązania się ze zobowiązania.
    I jeszcze oprócz tego zrzeczenie się korzystania z zarzutu przedawnienia
    wyrażone w jakikolwiek inny sposób.

    pozdrawiam
    kuba

  • 4. Data: 2008-11-17 20:06:36
    Od: Johnny2 <i...@m...pl>

    Dzięki, klecę tekst teraz :) Czy mogę również wnieść o usunięcie i
    niedysponowanie moimi danymi osobowymi przez te "przedsiębiorstwa"?

  • 5. Data: 2008-11-17 21:07:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnny2 pisze:
    > Dzięki, klecę tekst teraz :) Czy mogę również wnieść o usunięcie i
    > niedysponowanie moimi danymi osobowymi przez te "przedsiębiorstwa"?

    Nie możesz. Zwłaszcza jeśli należność istnieje, tylko jest
    przedawniona. Mogą Ci wysyłać "wezwania do zapłaty" do końca życia i nic
    z tym nie zrobisz.

    --
    Liwiusz