  • 1. Data: 2008-11-17 15:21:19
    Temat: Urlop dla poratowania zdrowia - nauczyciel
    Od: a...@g...pl

    Witam,

    pracuje w szkole juz 7 rok i w zwiazku z tym mam prawo skorzystac z
    "Urlopu dla poratowania zdrowia" jesli zajdzie taka koniecznosc....

    niestety taka koniecznosc zaszla - w zwiazku z tym poszedlem do
    lekarza i otrzymalem zaswiadczenie o koniecznosci udzielenia mi
    takiego urlopu. Niestety dyrektor wypial sie na to zaswiadczenie i
    stwierdzil ze w NIE UDZIELI mi takiego urlopu - czy ma do tego prawo ?
    na jakiej podstawie ?

    Co dalej robic w takim przypadku ?

  • 2. Data: 2008-11-17 17:14:02
    Temat: Re: Urlop dla poratowania zdrowia - nauczyciel
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Uzytkownik <a...@g...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > takiego urlopu. Niestety dyrektor wypial sie na to zaswiadczenie i
    > stwierdzil ze w NIE UDZIELI mi takiego urlopu - czy ma do tego prawo ?

    Generalnie nie moze odmówic. Udzielic go musi dokladnie na okres wskazany w
    zaswiadczeniu lekarskim. Sa pewne wyjatki, ale pewnie nie jestes tuz przed
    emerytura, a pracujesz w pelnym wymiarze czasu pracy.

    --
    Arek

  • 3. Data: 2008-11-17 20:21:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    a...@g...pl <a...@g...pl> pisze:

> [...]
    > takiego urlopu. Niestety dyrektor wypial sie na to zaswiadczenie i
    > stwierdzil ze w NIE UDZIELI mi takiego urlopu - czy ma do tego prawo ?
    Ma. Prawo do takiego urlopu nauczyciel otrzymuje PO przepracowaniu 7 lat, a
    ty piszesz, ze pracujesz 7 rok - czyli pelnych 7 lat nie masz, zatem prawa
    do UDPZ takze.
    Dodatkowo - musisz byc zatrudniony w pelnym wymiarze czasu pracy na czas
    nieokreslony, ale to juz w tej sytuacji tylko uzupelniajaca informacja.

    > Co dalej robic w takim przypadku ?
    Pracowac dalej az osiagniesz status nauczyciela uprawnionego do takiego
    urlopu. Wówczas dyrektor po otrzymaniu orzeczenia lekarza ubezpieczenia
    zdrowotnego moze sie od niego odwolac do wlasciwego organu.
    Szczególy: Rozporzadzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 pazdziernika 2005 r. w
    sprawie orzekania o potrzebie udzielenia nauczycielowi urlopu dla
    poratowania zdrowia (Dz. U. z 2005 r. Nr 233, poz. 1991).

    --
    Jotte