  • 1. Data: 2008-11-17 15:19:29
    Temat: Wezwanie do zapłaty za nieopłacony parking (z 2003r.).
    Od: "Reaper" <n...@n...pl>

    Witam.

    Właśnie dostałem wezwanie do zapłaty za nieopłacony postój.

    W wezwaniu zaznaczony nr rejestracyjny mojego pojazdu oraz (mniej więcej)
    położenie parkingu (pl. Kopernika).

    W wezwaniu ujęte są dwa nr-y zawiadomień. Pierwszy z 07.04.2003r. i drugi
    18.11.2003r.

    Staje na głowie, ale za nic sobie nie przypomne co robiłem w tych dniach...
    czy jeździłem autem, gdzie parkowałem, albo czy komuś pożyczałem samochód.

    Na wezwaniu, a raczej upomnieniu (bo taki tytuł nosi pismo) oprócz dat są
    jeszcze kwoty po 50zł za każdy postój, informacja w ile dni od otrzymania
    pisma mam wpłacić należność i nr konta, na który mam przelać pieniądze.

    I informacja dodatkowa:

    "W razie niewpłacenia należności we wskazanym terminie, zostanie wszczęte
    postępowanie egzekucyjne w celu przymusowego ściągnięcia tych należności w
    trybie egzekucji administracyjnej, co spowoduje dodatkowe obciążenie
    kosztami egzekucji".

    Mam kilka pytań odnośnie powyższego:
    1.Czy sprawa nie jest przedawniona?
    2.Czy jest możliwość aby ktoś udowodnił mi,że faktycznie w tych dniach mój
    samochód tam stał i że ja go tam postawiłem (że akurat mnie karzą)?

    Przecież takich wezwań mogę dostać setki, skad mam wiedzieć, że jakiś
    uprzejmy Pan Parkingowy nie wlepia mandatów samochodom legalnie zaparkowanym
    (z biletami). Biletów z tego okresu oczywiście nie posiadam, bo jakbym miał
    wszystkie zbierać za okres 5lat, to bym musiał wydzierżawić jakieś lokum do
    tego.

    Proszę o poradę.

  • 2. Data: 2008-11-17 18:58:49
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Reaper <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > położenie parkingu (pl. Kopernika).
    >
    > W wezwaniu ujęte są dwa nr-y zawiadomień. Pierwszy z 07.04.2003r. i drugi

    [...]

    Dawno przedawnione :)

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2008-11-18 00:40:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Reaper wrote:
    > Witam.
    >
    > Właśnie dostałem wezwanie do zapłaty za nieopłacony postój.

    od kogo?

  • 4. Data: 2008-11-18 04:23:02
    Od: "Reaper" <n...@n...pl>

    > od kogo?

    Miejski Zarząd Dróg

  • 5. Data: 2008-11-18 20:54:48
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Reaper" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo jakbym miał wszystkie zbierać za okres 5lat, to bym musiał wydzierżawić

    Ja na takie wezwanie odpisalem, ze wine za newlasciwe parkowanie ponosi
    kierowca, a nie wlasciciel pojazdu. Poprosilem o dowody, ze to wlasnie ja
    zaparkowalem ten samochod.
    Probowali sie rzucac, ale potem odpuscili.
    Wydaje mi sie , ze teraz przepisy sie zmienily i to wlasciciel pojazdu
    dpowiada...???...lub musi podac namiary na uzytkownika w danym czasie...???

  • 6. Data: 2008-11-18 21:14:26
    Od: "Reaper" <n...@n...pl>

    > Wydaje mi sie , ze teraz przepisy sie zmienily i to wlasciciel pojazdu
    > dpowiada...???...lub musi podac namiary na uzytkownika w danym
    > czasie...???

    Że teraz przepisy się zmieniły, to chyba nie powinno mnie interesować.

    O ile mi wiadomo, prawo nie działa wstecz i liczą się przepisy z 2003r. -
    niech mnie poprawi, kto wie napewno.

  • 7. Data: 2008-11-18 21:40:21
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    > Że teraz przepisy się zmieniły, to chyba nie powinno mnie interesować.
    >
    > O ile mi wiadomo, prawo nie działa wstecz i liczą się przepisy z 2003r. -
    > niech mnie poprawi, kto wie napewno.

    Nikt nie wie na pewno.

  • 8. Data: 2008-11-19 14:40:19
    Od: "Reaper" <n...@n...pl>

    Przedawnienie następuje po 5-ciu latach...ze skutkiem na koniec roku? Tak
    Twierdzi Miejski Zarząd Dróg.
    Czy to prawda ?

  • 9. Data: 2008-11-19 14:48:34
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 15:40:19 +0100, Reaper napisał(a):

    > Przedawnienie następuje po 5-ciu latach...ze skutkiem na koniec roku?
    > Tak Twierdzi Miejski Zarząd Dróg.

    Tak by było, gdyby to było zobowiązanie publiczne (podatkowe). Ale nie
    jest -- chociaż trudno mi powiedzieć jaką podstawę prawną oni wskazują
    (jaką?)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2008-11-19 16:12:43
    Od: "Reaper" <n...@n...pl>

    > Tak by było, gdyby to było zobowiązanie publiczne (podatkowe). Ale nie
    > jest -- chociaż trudno mi powiedzieć jaką podstawę prawną oni wskazują
    > (jaką?)

    Jeszcze nie wiem. Przez telefon z nimi rozmawiałem i nie wpadłem na pomysł,
    żeby zapytać.