  • 1. Data: 2005-11-24 07:35:21
    Temat: splata zachowku a wymeldowanie?
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie jak to w rzecywistosci jest i wedlug prawa...

    Matka ma 2 synow. 1 splacila zachowek, drugi jest w trakcie rozprawy sadowej
    o zachowek. Obaj sa zameldowani w domu o ktory jest spadkiem.
    Pytanie czy matka moze zadac wymeldowania sie jednego (pierwszego) czy obu
    synow?
    Czy musi wtedy zapewnic jakis lokal jednemu czy drugiemu? skoro nie
    posiadaja wlasnych mieszkan itp.?

    Bede wdzieczny za pomocne slowo.

    Pozdrawiam
    Kolin

  • 2. Data: 2005-11-24 08:34:00
    Temat: Re: splata zachowku a wymeldowanie?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kolin82 wrote:
    > Pytanie czy matka moze zadac wymeldowania sie jednego (pierwszego) czy obu
    > synow?
    Nie.
    Ma dom z lokatorami.
    Może żądać ich wyprowadzenia się jako jedyna właścicielka domu, ale oni
    wcale nie muszą jej posłuchac.
    Pozostaje wówczas sąd i sprawa o eksmisję.

    > Czy musi wtedy zapewnic jakis lokal jednemu czy drugiemu? skoro nie
    > posiadaja wlasnych mieszkan itp.?
    Z racji tego, że nie ma eksmisji na bruk, tak.

  • 3. Data: 2005-11-24 16:26:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kolin82 wrote:

    > Pytanie czy matka moze zadac wymeldowania sie jednego (pierwszego) czy obu
    > synow?

    Nie. Póki mieszkają, nawet gdyby chcieli, nie mogą się wymeldować.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-11-25 08:02:57
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    a co w przypadku kiedy jeden z nich studiuje/pracuje w innym miescie??

    a tam nie ma umowy ze wynajmuje pokoj.. anie meldunku tymczasowego

    podrawiam
    kolin

  • 5. Data: 2005-11-25 08:18:11
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    > Nie. Póki mieszkają, nawet gdyby chcieli, nie mogą się wymeldować.

    dlaczego nie moga sie wymeldowac??

    POzdrawiam
    Kolin

  • 6. Data: 2005-11-26 01:26:40
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 25/11/2005 09:18, kolin82 wrote :

    > dlaczego nie moga sie wymeldowac??

    Bo meldunek jest stwierdzeniem stanu faktycznego -- tj. gdzie się
    mieszka, a nie uprawnieniem do przebywania w lokalu.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do