  • 1. Data: 2005-11-24 07:20:14
    Temat: podatki ;-(
    Od: "retrow" <t...@o...pl>

    Witam;
    chce sie upewnic jak to jest, bo czytanie ze zrozumieniem wszystkich, jakze
    jasno i przystepnie napisanych, przepisow prawnych przychodzi mi z trudem :P
    Odziedziczylem mieszkanie dwa lata temu, wystapilem o zwolnienie z podatku od
    spadku. Teraz, z powodu studiow i pracy w innym miescie, chce to mieszkanie

    przedac i kupic drugie w tym miescie, gdzie pracuje. Wyczytalem, ze "karencja"

    odatku od spadku dalej mi sie bedzie liczyc. Ale tu pojawiaja sie moje pytania:

    - komu mam napisac pismo ze chce dalej stosowac ta ulge zwolnienia z podatku -

    taremu urzedowi skarbowemu tam dzie jeszcze jestem zameldowany, czy "nowemu",

    w nowym miescie?
    - czytalem, ze przy sprzedazy odziedziczonego mieszkania notariuszowi trzeba
    pokazac jakis dowod oplacenia podatku od spadku. Co w moim przypadku? Jesli ja
    tego podatku nie bede placil, co mam pokazac?
    Z gory serdeczne dzieki za odpowiedz i pomoc
    pozdrawiam
    tomasz

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-11-24 08:32:01
    Temat: Re: podatki ;-(
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    retrow wrote:
> [...]
    >
    > taremu urzedowi skarbowemu tam dzie jeszcze jestem zameldowany, czy "nowemu",

    Nikomu.
    Ty nie stosujesz ulgi, tylko ta ulga została zastosowana wobec ciebie 3
    lata temu, dzięki czemu nie zapłaciłeś wówczas podatku.
    W ustawie jest wyraźnie napisane, że wolno ci sprzedać takie mieszkanie
    przed upływem kresu 5 lat jeśli kupisz inne i jest to związane z
    warunkami życiowymi.
    Jeśli US się przyczepi, że sprzedałeś mieszkanie, to jedyne co musisz
    miec to dowód na to, że kupiłeś nowe, argument, że przeprowadzka była
    związana z rozpoczęciem nauki.
    Jeśli nie będziesz takich dokumentów miał to US po prostu każe ci
    zapłacić to z czego 3 lata temu cię zwolnił.

    > - czytalem, ze przy sprzedazy odziedziczonego mieszkania notariuszowi trzeba
    > pokazac jakis dowod oplacenia podatku od spadku. Co w moim przypadku? Jesli ja
    > tego podatku nie bede placil, co mam pokazac?

    Eee.
    A co to notariusza obchodzi.
    Najwyżej złożysz mu oświadczenie, że pieniądze ze sprzedaży mieszkania
    przeznaczasz zgodnie z paragrafem takim to a takim na zakup nowego
    nmieszkania co nie prowadzi do konieczności zapłaty podatku.