  • 1. Data: 2002-04-15 11:33:07
    Temat: spis powrzechny - jaka kara za odmowe?
    Od: m...@h...com (Marek Monikowski)

    Witam wszystkich.

    Mam pytanie:
    Czy poddanie się spisowi powrzechnemu jest przymusowe? Jeśli tak, to co
    mi grozi, jeśli nie wypełnię ankiety spisu powrzechnego? Jakaś grzywna?
    Dostanę miesiąc więzienia, jesli ankieterowi powiem "dziękuję, nie
    skorzystam"?

    Chodzi o to, że nie mam zamiaru odpowiadać na jakiekolwiek pytania, bo
    nikt nie jest w stanie mi zagwarantować, że do tych danych nie dorwie
    się jakaś firma rozsyłająca ulotki. Poza tym uważam, że nikogo (spośród
    organizatorów spisu) nie powinno obchodzić, jakie mam wykształcenie, czy
    ile związków nieformalnych przeszedłem.
    Słyszałem, że nie wszystkie pytania są obowiązkowe - czy ktoś wie, które
    są absolutnie obowiązkowe?

    pozdrawiam
    --
    Marek

  • 2. Data: 2002-04-15 14:01:13
    Temat: Re: spis powrzechny - jaka kara za odmowe?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 15 Apr 2002, Marek Monikowski wrote:

    > Czy poddanie się spisowi powrzechnemu jest przymusowe? Jeśli tak, to co

    Nie. Możesz nie wpuścić ankietera.

    > Słyszałem, że nie wszystkie pytania są obowiązkowe - czy ktoś wie, które
    > są absolutnie obowiązkowe?

    Te z części A i B - z C nie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-15 15:33:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Apr 2002, Marek Monikowski wrote:

    >+ Witam wszystkich.
    >+
    >+ Mam pytanie:
    >+ Czy poddanie się spisowi powrzechnemu jest przymusowe?

    Tak.

    >+ Dostanę miesiąc więzienia, jesli ankieterowi powiem "dziękuję, nie
    >+ skorzystam"?

    Nie.
    "Dopuszcza się też możliwość wypełnienia formularzy spisowych samodzielnie
    przez osoby podlegajšce spisowi"

    Podszkól się:
    http://www.stat.gov.pl/nsp/

    >+ Chodzi o to, że nie mam zamiaru odpowiadać na jakiekolwiek pytania, bo
    >+ nikt nie jest w stanie mi zagwarantować, że do tych danych nie dorwie
    >+ się jakaś firma rozsyłająca ulotki. Poza tym uważam, że nikogo (spośród

    Do ulotek ryzyko byłoby za wielkie - pod ww. www masz opis
    kar przewidzianych za naruszenie tajemnicy. No i takiego
    "ulotkowicza" zawsze można spytać skąd ma dane :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-15 15:40:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Apr 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:

> [...]
    >+
    >+ > Czy poddanie się spisowi powrzechnemu jest przymusowe? Jeśli tak, to co

    Ups... Gwidonie, "poddanie się spisowi" a "nie wpuszczenie
    ankietera" to IMHO 2 różne sprawy, tylko przypadkiem ;) moga
    mieć ze sobą jakiś związek ;) !
    (innego posta już wysłałem więc nie powtarzam).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-16 10:29:10
    Od: m...@h...com (Marek Monikowski)

    On Mon, 15 Apr 2002 17:33:27 +0200, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Tak.
    >
    >"Dopuszcza się też możliwość wypełnienia formularzy spisowych samodzielnie
    >przez osoby podlegające spisowi"

    No dobrze. A jeśli nie wypełnię ankiety wogóle? Doczytałem się tylko, że
    za to jest kara grzywny. Czy wiadomo jaka wysoka? 100zł, 500, 10000 ?
    A jeśli rachmistrz nie zastanie mnie w domu? Dziwnym zbiegiem
    okoliczności zawsze będę w pracy lub u znajomych to co - będa mi mogli
    wlepić grzywnę?

    Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, jak wyłgać się z tego durnego spisu, to
    bardzo proszę o ich przedstawienie.

    > Podszkól się:
    >http://www.stat.gov.pl/nsp/

    Dzięki za link. Poczytałem. Niestety, jest tam informacja o tym, że spis
    jest obowiązkowy, natomiast nie ma informacji (a przynajmniej nie
    znalazłem) o karach.

    > Do ulotek ryzyko byłoby za wielkie - pod ww. www masz opis
    >kar przewidzianych za naruszenie tajemnicy. No i takiego
    >"ulotkowicza" zawsze można spytać skąd ma dane :>

    Jak zapewne wiesz, sporo było w tym naszym "pięknym" kraju afer
    związanych ze znajdowaniem ważnych papierów na śmietniku. Nie ufam całej
    tej szopce ze spisem i nie zamierzam podawać im swoich danych. Co kogo
    obchodzi gdzie pracuję?

    A więc cały czas aktualne jest pytanie - jaka czeka mnie kara?

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Wzajemnie, Marek

  • 6. Data: 2002-04-16 19:15:36
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Marek Monikowski" <m...@h...com> wrote in message

> [...]
    > A jeśli rachmistrz nie zastanie mnie w domu? Dziwnym zbiegiem
    > okoliczności zawsze będę w pracy lub u znajomych to co - będa mi mogli

    Niekoniecznie potrzeba do tego zbiegu okoliczności :-)
    Wiele osób (np. wykonujący wolny zawód lub przesiębiorcy) pracę zaczyna o
    6:00 rano, a kończy i wraca do domu o 23:00 wieczorem. Co wtedy ? Rachmistrz
    przyjdzie w środku nocy ?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2002-04-16 19:29:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Adam F."
    > Wiele osób (np. wykonujący wolny zawód lub przesiębiorcy) pracę zaczyna o
    > 6:00 rano, a kończy i wraca do domu o 23:00 wieczorem. Co wtedy ?
    Rachmistrz
    > przyjdzie w środku nocy ?

    w nocy to pewnie nie wolno mu nachodzic ludzi ale przyjdzie w sobote i w
    niedziele ;-))
    Pozatym czlowiek przewaznie ma rodzine, ktora zlozy zeznanie za niego -
    mysle ze za mnie tez zona bedzie zeznawac bo mnie w podobnych godzinach
    nigdy nie ma
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-04-17 10:15:57
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Adam F."
    > Rachmistrz
    >
    > w nocy to pewnie nie wolno mu nachodzic ludzi ale przyjdzie w sobote i w
    > niedziele ;-))

    Ja co prawda mam zasadę, że w niedzielę nie pracuję (i staram się jej
    przestrzegać, aczkolwiek nie zawsze mi to wychodzi), ale do kilku znajomych
    przedsiębiorców nie mieliby po co przychodzić :-) (chyba, że w celu
    obejrzenia drzwi)

    > Pozatym czlowiek przewaznie ma rodzine, ktora zlozy zeznanie za niego -
    > mysle ze za mnie tez zona bedzie zeznawac bo mnie w podobnych godzinach
    > nigdy nie ma

    Owszem, przeważnie ma - ale jednak nie zawsze.... w tej sytuacji pozostaje
    chyba tylko doręczenie listem poleconym ? O ile coś takiego będzie w ogóle
    praktykowane.... może zwyczajnie dadzą sobie spokój z niewielką grupką
    "nieosiągalnych".

    Pozdrawiam
    Adam