  • 1. Data: 2002-04-15 09:14:27
    Temat: stosunek pracy
    Od: "aga" <a...@h...com.pl>

    Dzień dobry!
    Czy ktoś może mi pomóc w takiej sprawie: mam propozycję podpisania
    kontraktu/umowy o pracę z firmą, która ma siedzibę za granicą i nie ma w
    Polsce przedstawicielstwa. Mam dla nich pracowac na terenie Polski. czy
    zatem podlegam prawu polskemu (kodeks pracy)czy obcemu, gdzie wtedy płacę
    podatki?To pytanie może sie wydac śmieszne, ale potrzebuje sie upewnić. Z
    góry dziękuję.

  • 2. Data: 2002-04-15 13:56:32
    Temat: Re: stosunek pracy
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 15 Apr 2002, aga wrote:

    > Polsce przedstawicielstwa. Mam dla nich pracowac na terenie Polski. czy
    > zatem podlegam prawu polskemu (kodeks pracy)czy obcemu, gdzie wtedy płacę

    Art. 33 prawa prywatnego międzynarodowego - stosuje się prawo państwa w
    którym pracodawca ma siedzibę, ale tylko jeśli pracujesz u pracodawcy na
    miejscu, w przeciwnym razie prawo państwa w którym wykonujesz pracę, a
    więc polskie.

    Podatki płacisz w kraju jeśli przebywałeś w nim przynajmniej 183 dni w
    roku. Miejsce osiągania dochodów nie ma znaczenia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-16 09:50:39
    Od: "aga" <a...@h...com.pl>