  • 1. Data: 2004-02-26 17:00:29
    Temat: spis absolwentów a ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "Imoe" <i...@o...pl>

    Czy umieszczenie mojego nazwiska w spisie alsolwentów liceum na stronie
    internetowej jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych, nie wyrażałam
    na to zgody?

    --
    Przy odpisywaniu na priv usuń "tutu" z adresu.

  • 2. Data: 2004-02-26 17:49:55
    Od: Andykn <n...@c...barg.cy>

    Imoe naskrobał:

    >Czy umieszczenie mojego nazwiska w spisie alsolwentów liceum na stronie
    >internetowej jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych, nie wyrażałam
    >na to zgody?

    a nie mogłeś oblac wtedy by nie było problemu..
    ..jakis strasznie anonimowy... moze jaka mania przesladowcza
    Chyba co niektorzy przesadzaja z ta Ustawa...
    AK
    --
    Andykn <a...@U...poczta.onet.pl>

  • 3. Data: 2004-02-26 18:00:10
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    > Czy umieszczenie mojego nazwiska w spisie alsolwentów liceum na stronie
    > internetowej jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych, nie
    wyrażałam
    > na to zgody?

    sorry, ale czy to nie lekkie przeczulenie na punkcie przetwarzania .. i
    ochrony.... Samo nazwisko i zapewne imie to juz sa dane osobowe??? Takich
    np. Janow Nowakow to zapewne sa setki...
    nie moge sie powstrzymac, przed zapytaniem: a jaka to szkola - siakas
    specjalna, czy scisle tajna??? :-)))
    Ja z duzym sentymentem przeczytalem swoje i moich kolegow z klasy nazwiska
    na pewnej stronie www o szkole sredniej ktora ukonczylem. Zas szukanie
    swojego nazwiska w ksiazkowym spisie absolwentow Politechniki Wroclawskiej
    bylo jeszcze wieksza frajda - za chwile w ktoryms z nastepnych wydan znajde
    tam "dane osobowe" swojej corki.
    pozdrawiam! zbisa

  • 4. Data: 2004-02-26 19:38:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andykn" <n...@c...barg.cy> napisał w wiadomości

    > Chyba co niektorzy przesadzaja z ta Ustawa...

    Bo ta ustawa jest tak głupio skonstruowana, że walczy z wszystkim, tylko
    nie z tym, z czym miała faktycznie walczyć. Miała głownie walczyć z
    niechcianą korespondencją, a przynajmniej taj ją reklamowano. niechciana
    korespondencja jak była tak jest, tylko że teraz w żadnym urzędzie nic
    normalnie załatwić nie można, a wszyscy oszuści bazują na tym właśnie, ze
    normalnie nie można nic się dowiedzieć.

  • 5. Data: 2004-02-26 22:34:49
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    i...@o...pl news:c1l8qn$rhl$1@news.onet.pl

    > Czy umieszczenie mojego nazwiska w spisie alsolwentów liceum na
    > stronie internetowej jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych,
    > nie wyrażałam na to zgody?

    Jak sie tak boisz przetwarzania to skonsultuj sie z arnoldem b. to ekspert
    (epxierd ;) w tych sprawach.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 6. Data: 2004-02-27 13:39:01
    Od: Tukan <t...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Feb 2004 19:00:10 +0100, zbisa
    <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl> napisał:

    > wyrażałam

    A czy przypadkiem glośne czytanie listy obecności w klasie bez mojej
    zgody nie jest przestępstwem przeciwko ustawie o ochronie danych osobowych?
    Twórcy tej ustawy powinni być karani za przestępstwo przeciw zdrowemu
    rozsądkowi.
    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 7. Data: 2004-02-27 13:46:56
    Od: "Imoe" <i...@o...pl>

> [...]
    osobowych?
    > Twórcy tej ustawy powinni być karani za przestępstwo przeciw zdrowemu
    No i czemu Wy tak emocjonalnie na to reagujecie, w sumie nikt na postawione
    pytanie nie odpowiedział. Pytam między innymi dlatego, że wiem, że w ta
    ustawa pozwala w określonych sytuacjach na gromadzenie bez zgody GIODO
    danych osobowych przez szkoły i uczelnie. Wiem to ale nie wiem czy pozwala
    także na ich publikację.

    Pozdrawiam, Imoe

    P.S. Kogoś strasznie interesowało co to za szkoła więc proszę:
    http://www.konarski.edu.pl/

  • 8. Data: 2004-03-03 22:50:27
    Od: Yano <j...@k...lars.pl>

    Pewnego dnia, a było to 2004-02-26 18:00, zastukała do mnie wiadomość od
    Imoe i powiedziała:

    > Czy umieszczenie mojego nazwiska w spisie alsolwentów liceum na stronie
    > internetowej jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych, nie wyrażałam
    > na to zgody?
    Przepraszam, że wyciągam wątek sprzed tygodnia, ale jestem tu raczej
    sporadycznie, a dopiero dzisiaj wątek trafił na prhn ;)
    Co do "danych osobowych" pod postacią nazwiska to ja się nie orientuję,
    ale sam nie miałbym nic przeciwko raczej.
    Ale ja nie o tym.

    Kiedyś (tak z pół roku temu) gdzieś wygooglałem jakąś stronę wyplutą
    żywcem z Excela (aua!) na której znajdywały się wyniki egzaminów.
    Oczywiście było imię, nazwisko (nawet kilkaset) i ocena z testu, ale
    oprócz tego jedna z kolumn zawierała numer Powszechnego Elektronicznego
    Systemu Ewidencji Ludności czyli tzw. PESEL. I tak się zastanawiam... Bo
    o ile Janów Nowaków może być w Polsce kilkaset to numer 79012500826
    (wpisany z głowy) jest przypisany tylko i wyłącznie do tej jednej osoby.
    Czy to już nie jest nadużycie?

    Nie żebym się specjalnie czepiał, ale wobec tej paranoi, jaka towarzyszy
    danym osobowym i ich ochronie, przyznam, że mnie to trochę interesuje.

    Yano
    gościnnie

  • 9. Data: 2004-03-03 22:50:27
    Od: Yano <j...@k...lars.pl>

  • 10. Data: 2004-03-04 08:49:44
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Imoe <i...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > ustawa pozwala w określonych sytuacjach na gromadzenie bez zgody GIODO
    > danych osobowych przez szkoły i uczelnie. Wiem to ale nie wiem czy pozwala

    Lista zawiera wyłącznie imiona i nazwiska, więc nie są to dane osobowe w
    rozumieniu ustawy.
    Szkoła kilka lat pracuje nad tym, aby uczeń był dumny z tego, że do niej
    uczęszczał, pozwala więc potem na odszukanie swojego nazwiska w zacnym gronie
    absolwentów, pozwala też na odszukanie nazwisk kolegów i koleżanek z klasy,
    umożliwia tym samym powspominanie sobie szkolnych lat, wspólnych przeżyć,
    przyjaźni i figli. Co jest w tym złego?