  • 1. Data: 2004-02-26 15:35:33
    Temat: podzial majatku / wycena
    Od: "elaz" <e...@N...gazeta.pl>

    bardzo prosze o porade w sprawie podzialu majatku po rozwodzie. Pomimo ze
    moja mama miala dowody (swiadkow i oswiadczenie o darowiznie jej ojca na
    pismie) sedzina uznala 50% podzial. Teraz byl biegly i wycenil mieszkanie
    wyzej niz podobne mieszkania sa sprzedawane na rynku (cena wywolawcza) - a
    przeciez sprzedaz jest jeszcze nizsza.

    Jak z punktu prawnego wyglada taka wycena. Moj ojciec nie mieszka i nie
    utrzymuje mieszkania od 17 lat a przedtem (od 1973 roku) mial kochanke ktora
    utrzymywal.
    Mieszkanie zostalo wyremontowane przez moja mame na co ma rachunki (glazura,
    terakota, nowe okna etc)
    Wiec:
    1. Jesli biegly wycenil mieszkanie na 2400zl/m2 (48m2) czy jest to wlasnie
    suma do podzialu, czy tez od tego sad odliczy naklady?
    2. Jak wyglada wedlug przepisow taka splata - raty czy wszystko od razu
    Mama jest emerytka, nie ma wielkich oszczednosci. Sprzedaz mieszkania nie
    wchodzi w gre, bo za pol sumy nie kupi nic (a przede wszystkim nie sprzeda za
    tyle na ile zostalo wycenione)
    3. czy mozna sie jeszcze odwolac gdzies od tego wyroku ktory powiedzial 50/50
    podzial. Okazuje sie ze adwokat nie zlozyl apelacji na czas ?? nie wiem jak
    to mozliwe, ale moja mama jest osoba starsza i dosc naiwna wiec ja zwodzil az
    bylo za pozno.

    Bardzo prosze o porade w tej sprawie

  • 2. Data: 2004-02-26 16:37:40
    Temat: Re: podzial majatku / wycena
    Od: "ela" <e...@g...pl>

    podciagam do gory, niech sie ktos wypowie, bardzo prosze, bardzo mi na tey
    zalezy a zdaje sie nie ma wilele czasu na dzialania

    EZ

  • 3. Data: 2004-02-27 11:10:58
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    elaz wrote:

    [...]
> [...]
    > 50/50 podzial. Okazuje sie ze adwokat nie zlozyl apelacji na czas ?? nie
    > wiem jak to mozliwe, ale moja mama jest osoba starsza i dosc naiwna wiec

    Cos tu sie nie zgadza.
    Dziadek dal mamie mieszkanie, czy pieniadze na mieszkaine spoldziecze ?

    Jesli mieszkanie, to sedzia niema zadnej dowolnosci. sa dokumenty.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-02-27 17:33:24
    Od: "ela " <e...@g...pl>

    (gdzies mi zniknela pierwsza odpowiedz wiec teraz w skrocie)

    dal pieniadze na mieszkanie, najpierw na wklad na spoldzielcze, a potem na
    splate na wlasnosc. Nie bylo to 100% mieszkania, ja tez dolozylam czesc
    oszczednosci (wtedy byly zamkniete przyjecia na czlonkow)

    co do pierwszej sumy mamy - oswiadczenie od ojca mamy z lat 60tych (nie zyje
    od 1973?) roku

    co do drugiej sumy to mamy zeznanie wujka ktory splacal mame z gospodarstwa
    rolniczego.

    Oswiadczenie dziadka jest kwestionowane (nie bylo nigdzie dokumentow z jego
    podpisem (i nic dziwnego - dziadek byl analfabeta i dopiero pod koniec zycia
    troche sie nauczyl pisac (od wnukow)
    podpis porownano z podpisem w ksiedze koscielnej z lat 30tych -
    prawdopodobnie nie byl to nawet jego podpis

  • 5. Data: 2004-02-29 13:04:40
    Od: "elaz2" <e...@g...pl>

    podciagam, moze ktos mi odpowie

    EZ