  • 1. Data: 2006-07-12 20:40:28
    Temat: spadek po rodzicach
    Od: "Agniecha" <a...@f...pl>

    Witam
    Odziedziczyłam po rodzicach kilka hektarów ziemi. Niestety to tej ziemi jest
    jeszcze 6 spadkobierców. Chcemy ja teraz podzielić pomiędzy nas. Niestety
    nie bardz wiem jak sie za to zabrac. Ktos nam powiedział ze jak zrzekniemy
    sie spadku na jedną osobę to koszty będą mniejsze a potrem ona podzieli
    ziemie na działki i odda nam w darowiznie. Czy to prawda że bedzie taniej?
    Jakie jest postępowanie przy podziale spadku? Moze najłatwiej jednak bedzie
    zrzec sie na kogoś? Poradzcie co w tym wypadku zrobic.

    Z góry wielkie dzieki
    Agnieszka

  • 2. Data: 2006-07-12 20:46:28
    Temat: Re: spadek po rodzicach
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

> [...]
    > ziemie na działki i odda nam w darowiznie. Czy to prawda że bedzie taniej?

    Ta osoba wcale potem nic nie musi wam oddawac ... i to cały haczyk tego
    rozwiązania.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-07-12 20:50:46
    Od: "Agniecha" <a...@f...pl>

    Tu niestety masz racje ale załóżmy ze ufamy tej osobie i nas nie
    wykreci....Mamy siódemke do wyboru ;)

  • 4. Data: 2006-07-13 00:10:08
    Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm>

    W wiadomości:e93mol$8nh$...@a...news.tpi.pl,
    Agniecha <a...@f...pl> napisał(a):
> [...]
    > przy podziale spadku? Moze najłatwiej jednak bedzie zrzec sie na
    > kogoś? Poradzcie co w tym wypadku zrobic.

    Z podatku od spadków i darowizn do pewnej kwoty zwolnione sa najbliższe
    osoby. Więc jesli jedna dostanie w spadku wszystko może załapać się na
    większy podatek, niż wszyscy z osobna. Poza tym nie rozumiem z czym macie
    problem - kto ma co dostać czy inny? Przecież - jeśli ziemia jest jedną
    wielką działką, a staniecie się w siódemkę współwłaścicielami, to możecie
    jako współwłaściciele dokonać podziału i potem znieść współwłasnośc.
    Nie bardzo rozumiem kombinacje z przekazywaniem na jednego i potem
    oddawaniem przez tego jednego reszcie. Zresztą jak napisał Krzysiek PP, ta
    jedna osoba może Was wystrychnąć na dudka. A gadki o zaufaniu to widuję dość
    często z okazji rozpraw sądowych związanych z nieruchomościami -
    właścicielem jest ten co jest ujawniony w Księdze Wieczystej, a jakies
    zapewnienia składane tu i ówdzie nie mają żadnej mocy. Chyba, że została
    zawarta umowa przedwstepna z bardzo dużym zadatkiem (sprzedaży), ale Wy tu
    chcecie darowiznę.
    Darowałabym sobie te kombinacje, bo możecie się na tym bardzo przejechać
    próbując zaoszczędzić niewielką kwotę.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Człowiek bez miłości jest zgubiony w świecie obcych i wrogów
    /Lew Tołstoj/

  • 5. Data: 2006-07-13 07:53:19
    Od: "Agnieszka" <a...@b...pl>

    Masz całkowitą rację Troszkę sobie o tym poczytałam i różnice są niewielkie.
    Jest tylko jeden problem: Jest to gospodarstwo rolne z gruntami V i VI klasy
    Czy można takie gospodarstwo dziedziczyć na zasadach ogólnych (jedna osoba
    tam mieszka i płaci podatek gruntowy, czy czasami nie ona jest jedynym
    spadkobiercą? (niestety niezbyt dobrze zrozumiałam jak to jest z podziałem
    gospodarstwa rolnego i kto może dziedziczyc))? I kiedy najlepiej zrobić
    podział na działki i odrolnienie? Przed czy po zniesieniu wspołwłasności.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-07-14 09:22:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Agnieszka napisał(a):
> [...]
    > spadkobiercą? (niestety niezbyt dobrze zrozumiałam jak to jest z podziałem
    > gospodarstwa rolnego i kto może dziedziczyc))?

    jeśli spadkodawca zmarł po 14 lutego 2001 roku to na zasadach ogólnych,
    wcześniej były odrębne zasady

    KG