  • 1. Data: 2010-03-17 22:21:15
    Temat: smsy reklamowe, a odwołanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
    Od: <b...@w...pl>

    Czy taki zapis w regulaminie par 3 pkt 7 jest ważniejszy niż moje wycofanie
    zgody na przetwarzanie danych osobowych?

    http://elka.fm//content/view/34461/379/

    sotb

  • 2. Data: 2010-03-18 06:51:15
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    b...@w...pl wrote:

    > Czy taki zapis w regulaminie par 3 pkt 7 jest ważniejszy niż moje
    > wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych?

    Nie to jest tylko regulamin, a wycofanie zgody uregulowane jest ustawą.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-18 07:58:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik namikk n...@p...onet.pl ...

    > Nie to jest tylko regulamin, a wycofanie zgody uregulowane jest ustawą.

    hmmm
    A co jest regulamin?

  • 4. Data: 2010-03-18 16:06:22
    Od: <b...@w...pl>

    Użytkownik "namikk" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Nie to jest tylko regulamin, a wycofanie zgody uregulowane jest ustawą.
    > Pozdrawiam

    Może nie wyraziłem się jasno. Czy właściciel portalu może mi wysyłać smsy
    jeśli wycofałem swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych?

    sotb

  • 5. Data: 2010-03-18 17:49:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    b...@w...pl wrote:
> [...]
    >
    > Może nie wyraziłem się jasno. Czy właściciel portalu może mi wysyłać
    > smsy jeśli wycofałem swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych?

    Nie.
    Niezaleznie od tego co napisal w regulaminie.

  • 6. Data: 2010-03-18 22:51:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2010, witek wrote:

    ..

    > Nie.
    > Niezaleznie od tego co napisal w regulaminie.

    Hm...
    A nie rozpędziliście się aby?
    Tak ciupinkę?
    Mieszając ze sobą dwie różne sprawy - tezę (że ustawa stoi
    nad regulaminem, oczywiscie prawdziwą) z wnioskiem (który
    mi wygląda na realizację przekonania "ustawa będzie przeciw")?

    Może tak spróbuję :)
    Sprzedawcy też każecie zamazać "dane osobowe" (kupujących)
    na kopiach faktur...no dobra, niech będzie nie faktur a np.
    zamówień lub dowodów wpłaty, aby nie było że "dokument
    nakazany ustawą" - uzasadniając tym że "wycofali zgodę
    na przetwarzanie"?
    Nie?? Dziwne... ;)

    Oczywiście macie rację, że ustawa stoi "nad" regulaminem.
    I ta ustawa stwierdza, że do celów realizacji umowy "przetwarzanie"
    przysługuje z urzędu. Art.23.1.3 ustawy, żeby nie być gołosłownym.

    Par.3.7 to jest postanowienie *umowy*.
    Dane nie są pozyskiwane "przy okazji", ale "w celu".
    Spam nie jest dodatkiem do zapłaty, jest zapłatą.
    I ustawa o ochronie danych osobowych zastosowanie ma o tyle, iż o ile
    można stwierdzić "jeśli umowa obowiązuje, to nie ma potrzeby na
    jakąkolwiek dodatkową zgodę *w celu realizacji umowy*".
    Można sobie rozporządzać "prawem do danych" *poza* zakresem umowy.
    Można żądać zaprzestania przetwarzania dla wszelkich celów, nie
    mylić z przechowywaniem, ale *po ustaniu* umowy.

    Pytaniem co najwyżej (IMO) pozostaje, czy dopuszczalne jest ustanowienie
    (aż) półrocznego okresu "wypowiedzenia"?
    Na mój gust - tak, bo to nie ma charakteru zlecenia, lecz "zapłaty
    spamem" za konkretne jednorazowe zdarzenie.
    Należy się pół roku spamowania, taka jest cena!

    Natomiast IMO zdecydowanie przesadzili z par.4.7 :>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-03-19 21:58:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy taki zapis w regulaminie par 3 pkt 7 jest ważniejszy niż moje
    > wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych?
    >
    > http://elka.fm//content/view/34461/379/

    Nie, po wycofaniu zgody dopuszcza się naruszenia prawa.