  • 1. Data: 2010-03-17 18:29:49
    Temat: chodzi o mandat 1500 zł. Pomocy
    Od: agryppa <j...@t...pl>

    Witam,
    policja wymierzyła mandaty dla trzech członków rodziny po 500 złotych
    każdemu za nie okazanie dokumentu tożsamości - łączna kwota 1500
    złotych.

    okoliczności:
    Członkowie rodziny znajdują się na własnej posesji, domek jednorodzinny.
    Do płotu podchodzi dwóch policjantów i informują, że "po coś tam
    przyszli".
    Ojciec rodziny powiada, że nie chce z nimi rozmawiać.
    Policjanci żądają od niego dokumentów.
    Ojciec prosi, by się policjant okazał dokumentem.
    Ten "machnął" przed oczyma Ojca jakimś papierem w sposób
    uniemożliwiający odczytanie szczegółów.
    Żądanie o dokumenty powtórzono do żony i syna. Odmówili.
    Padło potem parę nerwowych zdań, że policjant wejdzie na posesję (nie
    uczynił tego), że zaaresztuje, itd. W końcu odeszli.

    Po tygodniu przyszło zawiadomienie o stawiennictwo w Sądzie Grodzkim.
    wymierzono karę mandatu po 500 złotych na głowę.

    Czy to jest w porządku i czy warto podobnym opisem wystartować do
    rzecznika praw obywatelskich?

    Dziękuję za wszelkie rady

    Agryppa

  • 2. Data: 2010-03-17 18:54:08
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zł. Pomocy
    Od: BK <b...@g...com>

    On 17 Mar, 19:29, agryppa <j...@t...pl> wrote:

    > Ojciec prosi, by się policjant okazał dokumentem.

    umundurowani byli? bo umundurowany nie musi sie legitymowac...
    nazwisko i numer "blachy" maja na mundurze...

  • 3. Data: 2010-03-17 19:14:37
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 11:54:08 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > umundurowani byli? bo umundurowany nie musi sie legitymowac...
    > nazwisko i numer "blachy" maja na mundurze...

    ZTCW na żądanie musi.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2010-03-17 19:24:59
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    MadMan wrote:

    > ZTCW na żądanie musi.

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/319871,kto_i_k
    iedy_moze_nas_legitymowac_w_miejscach_publicznych.ht
    ml

  • 5. Data: 2010-03-17 20:12:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 17, 8:14 pm, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > ZTCW na żądanie musi.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
    > JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    > Tlen: madman1985, GG: 2283138

    Nie musi. Warto to przypominac zeby ludzie nie ladowali sie w
    niepotrzebne pyskowki. Policjant umundurowany ma stopien, naziwsko,
    odznake z numerem na mundurze mozesz sobie spokojnie spisac. Nie musi
    pokazywac "szmaty".

  • 6. Data: 2010-03-17 20:17:37
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 13:12:38 -0700 (PDT), BK napisał(a):

> [...]
    > niepotrzebne pyskowki. Policjant umundurowany ma stopien, naziwsko,
    > odznake z numerem na mundurze mozesz sobie spokojnie spisac. Nie musi

    No OK, dawno po prostu policjanta z bliska nie widziałem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2010-03-17 20:27:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agryppa wrote:

    > Po tygodniu przyszło zawiadomienie o stawiennictwo w Sądzie Grodzkim.
    > wymierzono karę mandatu po 500 złotych na głowę.

    i zapewne jest tam rowniez paragraf na podstawie ktorego wymierzono grzywne.
    Przeczytaj ten paragraf to załapiesz, że było się nie stawiac.
    I sie ciesz, bo mozna bylo dostac wiecej.

    > Czy to jest w porządku i czy warto podobnym opisem wystartować do
    > rzecznika praw obywatelskich?

    rzecznik chory na grype

  • 8. Data: 2010-03-17 20:34:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-17 19:29, agryppa wrote:

    > Po tygodniu przyszło zawiadomienie o stawiennictwo w Sądzie Grodzkim.
    > wymierzono karę mandatu po 500 złotych na głowę.

    Po tygodniu? W Polsce? Niemożliwe.

  • 9. Data: 2010-03-17 20:40:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Po tygodniu? W Polsce? Niemożliwe.

    jak sie ma plecy w postaci policjantow to i w tydzien mozna.
    Oni jak emeryci, po za kolejnoscia.

  • 10. Data: 2010-03-17 21:00:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "wrefree" <m...@m...pl> wrote
    > Ale prywatna posesja nie jest miejscem publicznym i na dobra sprawe bez
    > nakazu nie moga.

    Chyba za dużo amerykańskich filmów widziałeś, skoro o nakazach piszesz.
    Na dobrą sprawę nigdzie nie jest napisane, że policjant może legitymować
    tylko w miejscach publicznych (Art. 15 ustawy o Policji).
    P.S.
    Poczytaj kodeks postępowania karnego-->przeszukanie. Zobaczysz, że jak będą
    pilnie chcieli i spełnione zostaną pewne warunki to nawet z samą legitymacją
    w ręku wywalą drzwi i wywleką wszystkich. I to w świetle prawa...