  • 1. Data: 2010-03-17 22:14:24
    Temat: była sobie umowa...
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    ... z roku 2003, w której był zapis, że cena najmu lokalu może być
    podnoszona według wskaźnika inflacji GUS.
    Od tamtego roku nie była podnoszona. Teraz żądają podpisania aneksu o 70%
    wyższej ceny.

    Mi wychodzi z obliczeń procentów (nawet składanych) znacznie mniej, teraz
    nie pamiętam, ale około 45-50%.
    Nie chodzi o te 10% czy 20%, ale wynajmujący twierdzi, ze może podnieść o
    200% i tak MA PRAWO!
    Ale chyba nie aneksem, tylko rozwiązaniem i podpisaniem nowej (to oczywiście
    nie wchodzi w grę przy takiej sumie).
    Mam wrażenie, że chce wykurzyć i wprowadzić znajomego...

    Czy tak sobie gada, czy stare umowy podlegaja jakimś innym prawom?
    Jak się bronić?

    Feromon

    PS. To w sprawie znajomej, więc jakby trzeba szczegóły, to sie dowiem

  • 2. Data: 2010-03-17 22:25:56
    Temat: Re: byĹ?a sobie umowa...
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    A jaka to umowa, na jaki okres, jest coś o jej rozwiązywaniu?

  • 3. Data: 2010-03-18 07:11:59
    Temat: Re: była sobie umowa...
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał

    > ... z roku 2003, w której był zapis, że cena najmu lokalu może być
    > podnoszona według wskaźnika inflacji GUS.
    > Od tamtego roku nie była podnoszona. Teraz żądają podpisania aneksu
    > o 70% wyższej ceny.

    Jeśli waloryzacja jest przewidziana w umowie to zmiana stawki nie
    wymaga żadnego aneksu. Wynajmujący powinien dokonać obliczenia i
    przedstawić je najemcy. Gdyby najemca nie zgodził się z wyliczeniem to
    wtedy może się wdać w spór.

> [...]
    > Ale chyba nie aneksem, tylko rozwiązaniem i podpisaniem nowej (to
    > oczywiście nie wchodzi w grę przy takiej sumie).

    Aneksem można zmienić wszystko, ale żadna ze stron nie ma obowiązku go
    podpisać.