  • 11. Data: 2010-11-10 19:23:39
    Temat: Re: słup elektrowni na posesji
    Od: janusz <n...@a...am>

    W dniu 2010-11-10 08:15, mecenas pisze:
    > 1. sprawdź czy energetyka miała zgodę na jego postawienie ( zapytaj
    > poprzedniego właściciela)
    > 2. sprawdź w księdze wieczystej czy nie ma żądnych służebności
    > 3. jeżeli nie ma nic to wzywasz pisemnie za potwierdzeniem odbioru:
    > - o usunięcie słupa
    > - lub o zapłatę odszkodowania za bezumowne korzystanie z nieruchomości
    > - lub jedno i drugie.
    > A dalej to już tylko droga sądowa.
    >
    > Powodzenia.
    > Michał

    serdecznie dziękuję i pozostaje mi tylko zorientować się, o jakiej
    wysokości odszkodowanie mogę się ubiegać.
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-11-10 21:14:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2010 20:23, janusz pisze:

    > serdecznie dziękuję i pozostaje mi tylko zorientować się, o jakiej
    > wysokości odszkodowanie mogę się ubiegać.

    Pamiętaj tylko o instytucji zasiedzenia - przecwaniakujesz i okaże się,
    że się podłożysz. Z czego bym się ucieszył, bo - pomijając aspekt
    prawny - kupowanie ziemi z jakąś instalacją i potem robienie o nią
    awantury jest co najmniej nieetyczne.

  • 13. Data: 2010-11-11 00:05:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    cut

    tępym prostakom mówimy stanowcze plonk

  • 14. Data: 2010-11-11 19:36:04
    Od: janusz <n...@a...am>

    W dniu 2010-11-10 22:14, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > aspekt prawny - kupowanie ziemi z jakąś instalacją i potem robienie
    > o nią awantury jest co najmniej nieetyczne.

    dziękuję za twoją bezinteresowną nieżyczliwość, a instytucja zasiedzenia
    w tym przypadku nie
    działa panie mądralo.

    Art.121 pkt 4k.c mówi że " bieg przedawnienia nie rozpoczyna się
    , a rozpoczęty ulega zawieszeniu, gdy uprawniony nie może z powodu siły
    wyższej dochodzić swoich roszczeń przed sądem lub innym organem.
    powołanym do rozpoznania spraw danego rodzaju.''

    Z kolei w wyroku SN z 13 grudnia 2001 r.(sygn. IV CKN 165/01 ) sąd ten
    uznał, że równoznaczna z siłą wyższą jest także sprzeczna z prawem
    powszechna praktyka organów administracji uniemożliwiająca realizację
    przez uprawnionego przysługujących mu roszczeń.W świetle licznych
    orzeczeń SN zasadniczo do zmiany ustroju 4 czerwca 1989 r. nie było
    możliwości dochodzenia swoich praw w tym względzie. Tak więc panujący
    wówczas ustrój był siłą wyższą a co zatym idzie okresy przedawnienie i
    zasiedzenia do tego czasu ulegają zawieszeniu. Przy tym założeniu
    zasiedzenie przez kompanie energetyczne zaczęło biec od 04 czerwca 1989
    r. tak więc one mogłyby zasiedzieć prawa dopiero w 2019 r.

    Co jest nieetycznego w żądaniu zapłaty za korzystanie z mojej własności?
    W czasach komunistycznych nie można było zwrócić się o taką rekompensatę
    z wiadomych powodów, teraz to się zmieniło. Natomiast nieetyczne z
    pewnością jest ciągłe podnoszenie cen energii elektrycznej, którą mamy
    jedną z najwyższych w Europie w stosunku do zarobków.
    Poza tym zastanawiam się, po co w ogóle odpisujesz na takie pytania jak
    moje, skoro nie potrafisz dać sensownej rady, a tylko ciskasz
    złośliwościami i zacierasz ręce na myśl, że może komuś coś się nie udać
    i powinie mu się noga. Zapewne jesteś starym, brzydkim i samotnym
    człowiekiem, który czerpie radość z cudzego nieszczęścia, bo sam jest
    nieszczęśliwy.
    EOT.

  • 15. Data: 2010-11-11 19:59:21
    Od: Toitoi Base Manager <m...@t...com>

    W dniu 2010-11-11 20:36, janusz pisze:
    Zapewne jesteś starym, brzydkim i samotnym
    > człowiekiem

    i pedałem

  • 16. Data: 2010-11-11 20:30:34
    Od: kam <...@...pl>

> [...]
    > zasiedzenie przez kompanie energetyczne zaczęło biec od 04 czerwca 1989
    > r. tak więc one mogłyby zasiedzieć prawa dopiero w 2019 r.

    polecam jednak nowsze orzecznictwo

    KG

  • 17. Data: 2010-11-11 20:41:08
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2010-11-10 22:14, Andrzej Lawa pisze:

    > kupowanie ziemi z jakąś instalacją i potem
    > robienie o nią awantury jest co najmniej nieetyczne.

    Dlaczego? Gdy kupuję ziemię to mogę chyba chcieć ją urządzić po swojemu?
    Co w tym nieetycznego?

  • 18. Data: 2010-11-11 21:32:47
    Od: janusz <n...@a...am>

    W dniu 2010-11-11 21:41, Greg pisze:

    > Dlaczego? Gdy kupuję ziemię to mogę chyba chcieć ją urządzić po swojemu?
    > Co w tym nieetycznego?

    właśnie, a ci którzy żrą mój kawałek tortu - won!

  • 19. Data: 2010-11-11 21:45:35
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-11 22:32, janusz pisze:
    > Dlaczego? Gdy kupuję ziemię to mogę chyba chcieć ją urządzić po swojemu?

    To nie kupuj ziemii ze słupem.
    Jak słup wywalisz to prądu mieć nie będziesz.

    --
    animka

  • 20. Data: 2010-11-11 22:47:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.11.2010 20:36, janusz pisze:

> [...]
    > wyższej dochodzić swoich roszczeń przed sądem lub innym organem.
    > powołanym do rozpoznania spraw danego rodzaju.''

    Chyba niezbyt rozumiesz, co to jest siła wyższa.

    > Z kolei w wyroku SN z 13 grudnia 2001 r.(sygn. IV CKN 165/01 ) sąd ten
    > uznał, że równoznaczna z siłą wyższą jest także sprzeczna z prawem
    > powszechna praktyka organów administracji uniemożliwiająca realizację

    [ciach]

    Precedensy u nas nie działają.

    > Co jest nieetycznego w żądaniu zapłaty za korzystanie z mojej własności?

    Bo kupiłeś ją "z dobrodziejstwem inwentarza" - a teraz chcesz się
    złośliwie lub z taniego cwaniactwa przyczynić do podnoszenia kosztów ZE
    i tym samym cen dla odbiorców. Zakłady energetyczne nie mają
    nieograniczonych środków, tak finansowych jak i pod względem wyposażenia
    i personelu technicznego, i jeśli zmusiłbyś ich do przestawiania słupów,
    to w rezultacie przez ciebie ktoś innych zostałby później podłączony do
    sieci, bo ekipy byłby zajęte zaspokajaniem twoich fanaberii.

> [...]
    > pewnością jest ciągłe podnoszenie cen energii elektrycznej, którą mamy
    > jedną z najwyższych w Europie w stosunku do zarobków.

    Czyli co, według ciebie bezrobotny, zarabiający 0zł, powinien dostawać
    energię elektryczną gratis, żeby było uczciwie? Skoro ceny powinny twoim
    zdaniem zależeć od zarobków...

    > Poza tym zastanawiam się, po co w ogóle odpisujesz na takie pytania jak
    > moje, skoro nie potrafisz dać sensownej rady, a tylko ciskasz
    > złośliwościami i zacierasz ręce na myśl, że może komuś coś się nie udać

    Wolny kraj - mogę swobodnie wyrażać swoją opinię. Jak ci się nie podoba
    - won na Białoruś.

    > i powinie mu się noga. Zapewne jesteś starym, brzydkim i samotnym
    > człowiekiem, który czerpie radość z cudzego nieszczęścia, bo sam jest
    > nieszczęśliwy.

    To już wiemy, jakie są twoje główne problemy - teoria projekcji sprawdza
    się prawie zawsze ;->