  • 1. Data: 2010-11-09 19:37:28
    Temat: Działalność gospodarcza i nazwa
    Od: Pietia <n...@n...pl>

    Witam,
    mam jednoosobowa DG i na wpisie do ewidencji nazwa działalności jest w
    postaci: "Imie Nazwisko NAZWA"
    Nazwa skrócona w postaci NAZWA którą podałem we wniosku podczas
    zakładania DG nie widnieje na wpisie, ale z tego co widzę jest gdzieś w
    systemie urzędu bo widnieje na pisemku otrzymanym z ZUSu.

    Teraz pytanie, jeśli będę wystawiać faktury jako: "NAZWA Imie Nazwisko"
    lub zrobię sobie pieczątkę w takim formacie to będzie to akceptowalne
    przez US i inne ZUSy, GUSy czy będę mieć z tego powodu nieprzyjemności?

    Z góry dziękuje za odpowiedz ;)
    Pietia

  • 2. Data: 2010-11-09 19:49:43
    Temat: Re: Działalność gospodarcza i nazwa
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Użytkownik "Pietia" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobię sobie pieczątkę w takim formacie to będzie to akceptowalne przez US i
    > inne ZUSy, GUSy czy będę mieć z tego powodu nieprzyjemności?

    To będzie jak najbardziej prawidłowo.
    Nazwą Twojego przedsiębiorstwa jest Twoje imię i nazwisko, więc jak sobie
    wyobrażasz skróconą wersję?

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl
    Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

  • 3. Data: 2010-11-09 19:58:33
    Od: Pietia <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-09 20:49, andrzej pisze:
    > To będzie jak najbardziej prawidłowo.
    > Nazwą Twojego przedsiębiorstwa jest Twoje imię i nazwisko, więc jak
    > sobie wyobrażasz skróconą wersję?

    Czyli rozumiem że mając na zaświadczeniu o wpisie do ewidencji:

    Nazwa: Imie Nazwisko MOJANAZWA

    nie ma znaczenia ze na fakturze jaką wystawie będzie MOJANAZWA Imie
    Nazwisko

    bo wlasnie o to mi chodzi :)

    Pietia

  • 4. Data: 2010-11-09 20:09:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > To będzie jak najbardziej prawidłowo.
    > Nazwą Twojego przedsiębiorstwa jest Twoje imię i nazwisko, więc jak

    ZUS w swoich drukach sobie wyobraża. Na przykład skróconą wersją może
    być sam dodatek bez imienia i nazwiska.

    To, że Ty sobie nie wyobrażasz, to jeszcze o niczym nie świadczy ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-11-10 18:58:51
    Temat: Re: Re: Działalność gospodarcza i nazwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, andrzej wrote:

    > Nazwą Twojego przedsiębiorstwa jest Twoje imię i nazwisko, więc jak sobie
    > wyobrażasz skróconą wersję?

    Moim zdaniem w powyższej tezie jest błąd, bo sugeruje ona, że w miejscu
    w którym przepisy wymagają podania (uwaga!) *firmy*, można podać imię
    i nazwisko.
    Mi się nijak nie zgadza - "dodatek" do nazwy jest opcjonalny, ale na
    poziomie DEKLAROWANIA firmy, a nie na poziomie UŻYWANIA!
    Znaczy jak ktoś zarejestrował "imię nazwisko" (bez dodatków), to
    oczywiscie tak podaje firmę, ale jeśli zarejestrował "imię nazwisko
    nazwa", to MUSI podawać z "nazwą", a *nie może* podawać tylko "imię
    nazwisko"!

    Tu krytyczna uwaga: do większości codziennych operacji, np. wystawiania
    faktur i innych takich, przepisy NIE WYMAGAJĄ podawania firmy,
    wymagane jest podanie *tylko* "podatnika", więc na f-rze "imię nazwisko"
    będzie OK.
    Ale to dlatego, że na f-rze *nie* wymaga się "firmy", a nie dlatego
    że "imię nazwisko wystarczy do określenia firmy" (jeśli ktoś ma
    "dodatek")!

    Pytanie o kolejność oznaczeń IMVO sprowadza się do niezgodności
    formularzy w UM z przepisami, i jak na mój gust można się bronić.

    Trzecia sprawa (poza nieopcjonalnością używania zarejestrowanego
    opcjonalnego dopisku :) oraz ww. "obroną" "NAZWA imię nazwisko"
    wobec "imię nazwisko NAZWA", jest sprawa nazwy skróconej.
    Moim zdaniem przepis jest trochę nieszczęśliwie sformułowany,
    ale nie ma przeszkód aby zarejestrować:
    - firmę "Transport Ciężki, Lekki, daleki i bliski Jan Kowalski"
    *oraz*
    - nazwę skróconą "Transport", co pozwala podawać firmę w postaci
    skróconej "Transport Jan Kowalski". I to na fakturze, a nie
    tylko deklaracjach ZUS ;)

    Dla objaśnienia - miałem obie formy, ale przy którejś ze zmian
    we wpisie zrezygnowałem z "długiej" zastępując ją "krótką".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-11-10 23:14:26
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    > ZUS w swoich drukach sobie wyobraża. Na przykład skróconą wersją może być
    > sam dodatek bez imienia i nazwiska.
    >
    > To, że Ty sobie nie wyobrażasz, to jeszcze o niczym nie świadczy ;)

    Na szczęscie wewnętrzne skróty ZUSu nie stanowią w Polsce prawa.

  • 7. Data: 2010-11-11 06:45:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-11 00:14, andrzej pisze:

    > Na szczęscie wewnętrzne skróty ZUSu nie stanowią w Polsce prawa.

    Zatem - abyś się trochę rozszerzył swoją wyobraźnię i nie dziwiły Cię
    oczywiste rzeczy :) - polecam lekturę ustawę o systemie ubezpieczeń
    społecznych. Pojęcie "nazwa skrócona, pod którą prowadzona jest
    pozarolnicza DG" jest użyte m. in. w art. 43.

    --
    Liwiusz