  • 11. Data: 2006-05-15 09:26:58
    Temat: Re: skradzione prawo jazdy.jak jeździć?
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:446771b7$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik ">>smola<<" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Policja może sprawdzić w CEPiK czy posiadasz uprawnienia do kierowania
    > pojazdem danej kategorii. Jeżeli posiadasz to IMHO dostaniesz mandat za
    > brak wymaganego dokumentu przy sobie - 50zł.

    reasumując >> przykre prawo :/

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2007-05-07 14:33:08
    Temat: Re: skradzione prawo jazdy.jak jeĽdzić?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomo?ci news:44646dac$0$22602$f69f905@mamut2.aster.pl...
    >>
    > wszystko jest takie powalone....
    > mojej znajomej koledze skradziono prawko... dostał dokument jaki? ze mógł
    > jechać...
    > na miesi?c czsu ważny chyba...
    > drugi głos.. ze nie można..

    Aż się wierzyć nie chce. O ile mi wiadomo nie ma żadnych takich dokumentów.

    Można dostać pewnie z policji jakiś papier o tym że zgłoszono kradzież
    dokumentów. Można na jego podstawie próbować się dogadać z policjantami
    którzy teoretycznie mogą sprawdzić czy PJ faktycznie jest w bazie CEPiK,
    ale gwarancji nie ma.

    > przykładodo... jestem kierowc? zawodowym i co w takiej sytuacji?? :/

    Do niedawna (do wprowadzenia CEPiK-u) kierowcy zawodowi robili tak, że
    mając PJ zgłaszali jego zaginięcie, po czym PJ wędrowało do szuflady
    jako "zapasowe", a jeździli na nowym.
    Jak nowe im zginęło to mogli na jakiś czas wyciągnąć z szuflady stare.
    Teraz jak jest CEPiK to już chyba nie tak łatwo - policjant sprawdzi w
    bazie że prawko figuruje jako zaginione.

    > musze jechać a nie moge?jak mnie zatrzymaj? to mandat.. ale sprawdzić mog?
    > że mam prawko?

    Jak mają łączność z bazą to raczej tak.