  • 1. Data: 2006-05-12 10:05:47
    Temat: Domena internetowa - sporna sprawa?
    Od: "Grocki" <b...@w...pl>

    W 2004 roku zarejestrowalem domene "costam.pl" oraz "costam.com.pl" (to
    oczywiscie przyklad).
    Domena nie jest jakas znana nazwa ale .... kilka dni temu dowiedzialem sie
    ze prawa do znaku tow. ma zagraniczna firma i nalega aby im sprzedac domene
    za jakies smieszne pieniadze.
    Sprawdzilem ze w kilku krajach firma faktycznie ma domene "costam" ale
    np. w Polsce korzysta z nazwy "COSTAM Rozszerzenie 1 Rozszerzenie 2". Co
    wiecej w kilku krach ma rejestrowane domeny "COSTAM Rozszerzenie 1
    Rozszerzenie 2" ktore z kolei kieruja na "costam.tudomenakrajowa"
    Problem w tym ze od 2004 pod w/w domena prowadze normalna dzialanosc
    gospodarcza i nie chce mi sie sprzedawac domeny za x zlotych tylko dlatego
    ze ktos tak zyczy.

    W zwiazku z tym mam pytanie:
    - czy jest jakis sposob na wycene takiej domeny (moje koszty reklamy
    marki-domeny jestesm w stanie udowodnic)
    - czy ta firma moze mi zabrac domene bo .... maja podobna domene w kilku
    krajach UE (uprzedam ew. pytania nie jest to znak tow. tak popularny jak np.
    microsoft)
    - czy warto isc z tym do sadu (tak mowi przedstawiciel firmy) czy lepiej sie
    dogadac (ale tu beda ew. mniejsze pieniadze)

  • 2. Data: 2006-05-13 00:47:41
    Temat: Re: Domena internetowa - sporna sprawa?
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Grocki napisał(a):
    > - czy ta firma moze mi zabrac domene bo .... maja podobna domene w kilku
    > krajach UE (uprzedam ew. pytania nie jest to znak tow. tak popularny jak np.
    > microsoft)

    Może zabrać jeżeli w momencie rejestracji domeny znak towarowy na
    terenie Polski był zarejestrowany i obejmował branżę, w której
    prowadzisz działalność.
    Praktycznie w każdym innym wypadku mogą pana majstra...

    > - czy warto isc z tym do sadu (tak mowi przedstawiciel firmy) czy lepiej sie
    > dogadac (ale tu beda ew. mniejsze pieniadze)

    To już zależy od szacowanej wartości domeny i wysokości ich oferty.
    Jeśli są to sumy podobnego rzędu, można pogadać.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin