  • 1. Data: 2006-05-12 09:27:52
    Temat: Pytanie - prawo gospodarcze/autorskie
    Od: "Łukasz" <c...@b...pl>

    Chciałbym uzyskać poradę prawna przez internet na nurtujące mnie pytania m.in co
    mam zrobić?, do kogo napisać pismo?, co mi grozi. Sprawa wygląda następująco 10
    kwietnia br. do mojego domu przyszła policja gospodarcza,ponieważ mieli nakaz na
    kolegę i łańcuszkiem trafili do mnie, oczywiście nakazu nie mieli(powiedzieli że
    jeżeli chce to mogę dostać pocztą). Skonfiskowano mi komputer(nielegalny windows
    itd.) i 53 płyt CD. Nigdy nie sprzedawalem nielegalnego oprogramowania.
    Wykorzystywalem je tylko do nauki(studiuje informatyke).W związku z tym
    chciałbym uzyskać poradę co mam w takiej sytuacji zrobić. Chciałbym odzyskać
    komputer(dysk twardy mogą zatrzymać jako dowód) ale nie wiem do kogo napisać
    pismo. Jednocześnie chce się dowiedzieć co mi grozi? czy lepiej skontaktowac sie
    z prawnikiem?
    Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-12 09:44:39
    Temat: Re: Pytanie - prawo gospodarcze/autorskie
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Łukasz" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

    > oczywiście nakazu nie mieli(powiedzieli że jeżeli chce to mogę
    > dostać pocztą).

    Że jak? Pocztą? To jakaś nowość :)
    I nie wysłałeś ich na drzewo?

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 3. Data: 2006-05-12 10:32:15
    Od: "Zi3lu" <z...@t...pl>

    Z tego co mi wiadomo mogli wejsc ,a nakaz przedstawic pozniej.

  • 4. Data: 2006-05-12 14:21:55
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Że jak? Pocztą? To jakaś nowość :)

    Art. 220 par. 3 zd. 2 kpk mowi, ze nie.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2006-05-13 12:57:01
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Łukasz" <c...@b...pl> writes:

> [...]
    > komputer(dysk twardy mogą zatrzymać jako dowód) ale nie wiem do kogo
    > napisać pismo. Jednocześnie chce się dowiedzieć co mi grozi? czy

    NA twoim miejscu przyznałbym się do wszystkiego i poszedł do paki.

  • 6. Data: 2006-05-13 13:06:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Łukasz" <c...@b...pl> writes:

> [...]
    > lepiej skontaktowac sie z prawnikiem?

    Na twoim miejscu przyznałbym się do wszystkiego i poszedł do paki.
    W końcu 'five years in prison is quite enough to become a kernel
    hacker'. Jak będziesz siedzieć w sensownych warunkach, to może nawet
    popchniesz światową informatykę do przodu. A tak, to po studiach
    wylądujesz jako informatyk w sądzie grodzkim i będziesz się musiał
    użerać ze 'zwykłymi użytkownikami'.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 7. Data: 2006-05-13 13:15:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    [...]

> [...]
    > studiach wylądujesz jako informatyk w sądzie grodzkim i będziesz się
    > musiał użerać ze 'zwykłymi użytkownikami'.

    Acha, żeby nie było, że namawiam albo pochwalam łamanie prawa. Prawo
    trzeba i należy szanować niezależnie od tego, jakie w związku z jego
    złamaniem wiążą się konsekwencje.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 8. Data: 2006-05-13 20:01:44
    Od: "Lukasz" <c...@b...pl>

> [...]
    >
    > Acha, żeby nie było, że namawiam albo pochwalam łamanie prawa. Prawo
    > trzeba i należy szanować niezależnie od tego, jakie w związku z jego

    Stary prosilem o dobra rade, moze Ty jestes wspanialym informatykiem z kupa
    pieniedzy i jestes w stanie kupic sobie kazdy program ale niestety nie kazdy ma
    tyle pieniedzy. Z drugiej strony kazdy chce byc najlepszy i MUSI znac najlepsze
    oprogramowanie na rynku! A Twoje wypowiedzi sa smieszne "five years in prison is
    quite enough to become a kernel hacker" widac ze jestes typowym inforamtykiem. A
    przy okazji naucz sie robic strony internetowe.

  • 9. Data: 2006-05-13 20:22:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Lukasz" <c...@b...pl> writes:

    [...]

    > A Twoje wypowiedzi sa smieszne "five years in prison is quite enough
    > to become a kernel hacker"

    To akurat żart, powinien być śmieszny.

  • 10. Data: 2006-05-14 08:13:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Lukasz* wypowiedziała te
    słowa:

> [...]
    > niestety nie kazdy ma tyle pieniedzy. Z drugiej strony kazdy chce byc
    > najlepszy i MUSI znac najlepsze oprogramowanie na rynku!

    Wiesz co, od lat choruję na Jaguara, pech chce, że jeżdżę tylko Ibizą.
    Jednak jako prawnik z jakimś tam stażem powinienem jeździć Jaguarem,
    nie? No powiedzmy sobie szczerze: MUSZĘ jeździć Jaguarem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| http://olgierd.wordpress.com ||| JID:o...@j...org |||