  • 11. Data: 2003-08-28 17:04:02
    Temat: Re: sfalszowana legitymacja
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    news:bil4l6$mu2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    [ciach]

    a ty swiadomie ignorujesz kontekst tematu

    czepiasz sie mediow ze naglasniaja sprawe, swiadomie olewajac to dlaczego to
    robia, a robia to z powodow przezemnie opisanych, ktore raczyles swiadomie
    pominac

  • 12. Data: 2003-08-28 17:09:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > za sfałszowanie legitymacji pociągnięto mnie do odpowiedzilności - 2 lata
    > zawiasach i 700zł grzywny, bo 'rokuję nadzieję poprawy";
    > a mój sąsiad za przestępstwa skarbowe i przyjęcie 25tys. łapówki dostał
    pół
    > roku paki, bo "nie działał w pełni świadomie"
    > czy to sprawiedliwe?

    Zalezy co.
    Pociągnięcie Cię do odpowiedzialnosci za przestępstwo i kara jak
    najbabrdziej tak.
    Przypadek sąsiada - powiedzmy dyskusyjny...Mimo wszystko jednak uwazam ze
    dowolna kara pozbawienia wolnosci w zawieszeniu jest lagodniejsza od, nawet
    nizszej, kary pozbawienia wolnosci z rygorem natychmiastowego wykonania.

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2003-08-28 18:00:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W sądzie nie oczekuj sprawiedliwości tylko wyroku. A więzienia zawsze były
    tylko i wyłącznie niewinne osoby.

  • 14. Data: 2003-08-29 01:32:52
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <6Cq3b.126166$gX4.1392772@news.chello.at>, SzerszeN wrote:
> [...]
    > robia, a robia to z powodow przezemnie opisanych, ktore raczyles swiadomie

    Fakt nie zmienia faktu, że robią z oszusta bohatera. Jak dla mnie
    działanie wysoce szkodliwe. Ciekawe czy potrafisz przytoczyć jakieś
    statystyki, ile strat ponosi państwo przez takich różnych drobnych
    kombinatorów i ilu z nich, pozostając w poczuciu bezkarności od samego
    początku, zaczyna od takich właśnie spraw, a kończy na aferach które z
    kolei mocno Ciebie irytują.
    W Polsce istnieje szeroka akceptacja społeczna dla tego typu zachowań i to
    jest głównym problemem. Trudno się dziwić że afera goni afere, jeśli
    oszukiwanie własnego państwa przez kombinacje podatkowe, podrabianie
    legitymacji, olewanie płacenia rozmaitych mandatów, i podobne dziesiątki
    spraw nie tylko jest akceptowane, ale wręcz jest chyba dla większości
    jakimś synonimem zaradności życiowej. To jest chore, a nie, ze wymiar
    sprawiedliwości nie radzi sobie z setkami takich afer o częstokrość
    potężnym stopniu komplikacji.
    A cały wydźwięk nagonki Wyborczej jest dokładnie po linii tej społecznej
    choroby bo sprowadza się w sumie do stwierdzenia: Biedaczek, nic nie
    zrobił, a zamkneli go z brzydkimi kryminalistami.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2003-08-29 04:33:17
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > kombinatorów i ilu z nich, pozostając w poczuciu bezkarności od samego
    > początku, zaczyna od takich właśnie spraw, a kończy na aferach które z

    tu nie chodzi o statystyki tylko o ogolnie rozumiana sprawiedliwosc,
    policja, prokuratura, sad powinni wszystkich traktowac rowno niezaleznie od
    tego czy jest biedakiem czy ma duzo kasy, czy nosi sutanne albo jest
    politykiem, tymczasem oni niektore powazne sprawy wyciszaja, a inne traktuja
    jakby niewiadomo co to bylo

> [...]
    > jakimś synonimem zaradności życiowej. To jest chore, a nie, ze wymiar
    > sprawiedliwości nie radzi sobie z setkami takich afer o częstokrość

    zgadza sie, tylko nie wykozenisz ponad 100 lat rozmaitych zaborow i
    "zaborow" kiedy nie rzadzilismy sie sami soba, ale to nie temat na ten
    watek, bo tu musi dzialac i "reka sprawiedliwosci" i polityka wspolnie, tu
    chodzi o to aby prawo bylo rowne dla wszystkich a nie zeby niektorzy byli
    rowniejsi, jak to drzewiej bywalo

    > A cały wydźwięk nagonki Wyborczej jest dokładnie po linii tej społecznej
    > choroby bo sprowadza się w sumie do stwierdzenia: Biedaczek, nic nie
    > zrobił, a zamkneli go z brzydkimi kryminalistami.

    bo po czesci jest w tym troche prawdy, jego zamkneli a inni lepiej ustawieni
    maja to w dupie i nadal chodza sobie po wolnosci smiejac sie w nos kazdemu

    same prawo traktowalo by rowno wszystkich to nie bylo by takich akcji
    medialnych i przyzwolenie spoleczne by sie zmniejszylo