    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sekcja zwlok
    Date: Mon, 02 Apr 2007 00:41:15 +0200

    news napisał(a):
    > tu dodam, ze moja ostatnia wola jest skremowanie zwlok wiec pochowku
    > jako takiego nie bedzie...
    Alez bedzie. Jest taki obowiazek (tzn osoba przeprowadzajaca te sprawy
    ma obowiazek) pochowac urne z prochami na odpowiednim do tego cmentarzu,
    z wszystkimi formalnosciami. Wyjatkiem jest rozsypanie prochow na wodach
    morza, co tez wiarze sie z papierkologia.
    Akurat mialem nieprzyjemnosc zalatwiac to troche ponad miesiac temu,
    wiec chyba mam bierzace info.

    > czy w celu kremacji takze jest wymagana karta zgonu ?
    Karta zgonu (medyczna, ktora dostajesz od szpitala/zakladu medycyny)
    jest potrzebna do uzyskania "skroconego odpisu aktu zgonu" ktory
    dostaniesz w urzedzie stanu cywilnego. Dopiero ten odpis (w zasadzie
    wydawany w 3 kopiach prawie na poczekaniu) jest potrzebny do odbycia
    kremacji. Bez niego firma kremacyjna nie przyjmie ci zwlok do kremacji.
    Po kremacji dostajesz od firmy ten odpis aktu zgonu spowrotem, wraz ze
    swiadectwem kremacji.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173