  • 51. Data: 2005-09-13 14:24:55
    Temat: Re: sędzia przeoczył informację, ż e ofiara zmarła...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

    > To oczywiste, nie o tym piszę.
    >
    > BTW w grupie sędziów, księży, policjantów jako zawodów o szczególnych
    > społecznych oczekiwania odsetek tych "drugich" powinien być mniejszy
    > od średniej w całym społeczeństwie, nieprawdaż?

    Rozumiem że wiesz jaki to odsetek. Może byś sie podzielił tą wiedzą? Ja
    nawet nie wiem jak jest średnia tych "drugich" w społeczeństwie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 52. Data: 2005-09-14 10:02:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    Johnson <j...@n...pl> niebacznie popelnil

    > Rozumiem że wiesz jaki to odsetek.

    Nie, nie rozumiesz,
    albo udajesz i fudujesz w inną stronę.

    Jakie znaczenie dla prawdziwości mojego stwierdzenia
    ma poziom przestepczości?
    AFAIR dla lat '90 to coś ok. 2,5 tys./100tys.
    W matematykę mnie nie wmanewrujesz.

    Co uważasz za bardziej szkodliwe społecznie:
    jak się Zdzichu Olkowy bełtem nawali i leży w rowie obok ukradzionego
    przez siebie rowera czy jak SSR/notariusz/komendant PP?

    --
    pozdro
    poreba

  • 53. Data: 2005-09-14 10:33:25
    Od: Robi <r...@i...pl>

    poreba napisał(a):

    Johnson <j...@n...pl> niebacznie popelnil

    Jaki jest odsetek w całym społeczeństwie nie da się określić.
    Odsetek w grupie sędziów i prokuratorów jest badany przez ośrodki
    badania opinii publicznej. Z ostatnich wyników zamieszczonych chyba w
    Rzepie wyszło, że 37 % uważa, że w wymiarze sprawiedliwości jest
    korupcja, lecz na pytanie czy osobiście dałeś łapówkę sędziemu lub
    prokuratorowi pozytywnie odpowiedziało 3 % badanych. Uwzględniając błąd
    statystyczny który wynosi 1,5-2 % jest to wynik bardzo zaskakujący.
    Z tego wynika IMHO ze inaczej postrzegamy rzeczywistość, niż ona
    wygląda. :-)

    Pzdr.

  • 54. Data: 2005-09-14 10:40:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robi napisał(a):

> [...]
    > statystyczny który wynosi 1,5-2 % jest to wynik bardzo zaskakujący.
    > Z tego wynika IMHO ze inaczej postrzegamy rzeczywistość, niż ona

    A gdzie tu sprzeczność? 3% osób twierdzi, że daje łapówki, a 37% osób
    w to wierzy, twierdząc, że w instytucjach tych jest korupcja.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 55. Data: 2005-09-14 20:46:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

    > Jakie znaczenie dla prawdziwości mojego stwierdzenia
    > ma poziom przestepczości?

    Takie że twoje twierdzenie jest nieweryfikowalne i jest jedynie pobożnym
    życzeniem.

  • 56. Data: 2005-09-15 06:26:04
    Od: Robi <r...@i...pl>

    Robi napisał(a):

    lecz na pytanie czy osobiście dałeś łapówkę sędziemu lub
    > prokuratorowi pozytywnie odpowiedziało 3 % badanych. Uwzględniając błąd
    > statystyczny który wynosi 1,5-2 % jest to wynik bardzo zaskakujący.

    To się pomyliłem. Wynik badania to nie 3 % ale 1 % !!!

    Na ten temat b. ciekawy artykuł
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050915/p
    rawo/prawo_a_20.html

    Pzdr.

  • 57. Data: 2005-09-15 12:47:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Takie że twoje twierdzenie jest nieweryfikowalne i jest jedynie
    > pobożnym życzeniem.

    A czy ja twierdziłem, że relacjonuję stan faktyczny czy:
    "w grupie sędziów, księży, policjantów jako zawodów o szczególnych
    społecznych oczekiwania odsetek tych "drugich" powinien być mniejszy
    ^^^^^^^^^^
    od średniej w całym społeczeństwie"

    I ponawiam wycięte: co jest bardziej szkodliwe społecznie wzięcie
    od Jurka przez Walka w łapę za przekret w przetargu czy wzięcie
    od tegoż Jurka w łapę przez sędziego orzekającego właśnie w sprawie
    tego przekrętu?
    Obrażałbyś sędziów (jako grupę) twierdząc, że odsetek złodzieji
    i łobuzów jest wśród nich taki sam jak wśród przekupek, zamiataczy
    ulic, itd.

    --
    pozdro
    poreba

  • 58. Data: 2005-09-15 13:18:21
    Od: Robi <r...@i...pl>

    poreba napisał(a):

    > A czy ja twierdziłem, że relacjonuję stan faktyczny czy:
    > "w grupie sędziów, księży, policjantów jako zawodów o szczególnych
    > społecznych oczekiwania odsetek tych "drugich" powinien być mniejszy

    Jest mniejszy, w przybliżeniu 14-to krotnie :-)

  • 59. Data: 2005-09-15 14:10:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robi napisał(a):

    > Jest mniejszy, w przybliżeniu 14-to krotnie :-)

    No właśnie to chciałem napisać :) To tak samo nieweryfikowalne jak
    zdanie przeciwne.

  • 60. Data: 2005-09-15 14:14:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

> [...]
    > od Jurka przez Walka w łapę za przekret w przetargu czy wzięcie
    > od tegoż Jurka w łapę przez sędziego orzekającego właśnie w sprawie

    Teraz to jest inne pytanie ;) Więc się zdecyduj.

    > Obrażałbyś sędziów (jako grupę) twierdząc, że odsetek złodzieji
    > i łobuzów jest wśród nich taki sam jak wśród przekupek, zamiataczy
    > ulic, itd.

    Uważam - oczywiście nieweryfikowalnie :) - że odsetek ludzi głupich,
    skorumpowanych, itp jest taki sam w każdej grupie zawodowej, więc i
    wśród sędziów. Co nie zmienia faktu że nie cierpię stękania, jak głupi
    niedolni są: sędziowie, cykliści, itp - bo to po prostu beznadzieje
    ogólniki nie do zweryfikowania. Trzeba mówić o konkretnych przypadkach.