  • 1. Data: 2005-09-03 06:37:35
    Temat: Podstawy prawne reklamacji ??? - prosze o POMOC
    Od: "Darek F." <f...@p...fm>

    Witam

    Mam prosbe. Czy ktos moglby pomoc mi namierzyc paragrafy (jestem w prawie
    raczej slaby) na ktore mozna sie powolac
    kiedy kupilo sie towar posiadajacy wady ukryte?

    Konkretnie chodzi o samochod uzywany przyjety w komis a nastepnie sprzedany
    mi przez dilera (auto jest tej samej marki,
    ktora diler prowadzi).
    Okazalo sie, ze ma on szereg wad powstalych w wyniku nieprawidlowej naprawy.
    Wady te byly niestety nie do wykrycia
    w momencie kupna auta. Zostalem takze wprowadzony w blad a propos kosztow
    naprawy zauwazonych przeze mnie wad.
    Blednie (podejrzewam, ze celowo) podano mi ceny czesci wymaganych do tych
    napraw.
    Rowniez stan niektorych instalacji w aucie, ktore mialy byc ponoc regularnie
    serwisowane daleko odbiega od przedstawionego
    przez pracownikow dilera.

    Chce sie domagac zwrotu kwoty pozwalajacej na doprowadzenie samochodu do
    nalezytego stanu technicznego
    lub ew. zwrotu pojazdu z pokryciem przez dilera wszystkich poniesionych
    dotychczas kosztow.

    Bardzo prosze o pomoc.

    Z gory serdecznie dziekuje.
    Piozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2005-09-04 01:04:08
    Temat: Re: Podstawy prawne reklamacji ??? - prosze o POMOC
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Darek F. napisał(a):
    > Mam prosbe. Czy ktos moglby pomoc mi namierzyc paragrafy (jestem w prawie
    > raczej slaby) na ktore mozna sie powolac
    > kiedy kupilo sie towar posiadajacy wady ukryte?

    w zależności od tego w jakim charakterze kupiłeś - ustawa o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej albo przepisy kodeksu cywilnego o
    rękojmi (art.556 i nast. oraz art.770 jeśli kupiłeś w komisie)

    KG