  • 51. Data: 2008-02-14 00:46:50
    Temat: Re: sedzia kalosz??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Nie wystarczy. Osarzony ma tez prawo przekonywac, ze jest niewinny.
    > W tym momencie podwazasz caly zachodni system prawny. To rzecza oskarzenia
    > jest _udowodnic_ wine.

    Niby dlaczego? "Nie przyznaję się do winy, odmawiam składania zeznań i
    niech ten pan udowodni, że jestem winny". I voila.

    Wg. mnie winny (w przypadku skazania) powinien dostawać "promocyjną
    obniżkę" za skruchę i niekłamanie, a za utrudnianie przez kłamanie
    powinien dostawać dodatkową karę.

  • 52. Data: 2008-02-14 00:52:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson napisał(a):

    > Wyrok sądu nie jest probalistyczny, tylko kategoryczny (czyli sąd uznaje

    Nawet w procesach czysto poszlakowych, hmm?

    [ciach]

    > Pojęcie twardego dowodu to wymysł niedouczonych prawników. Taki jeden

    Raczej pojęcie potoczne. Np. dowodem niby jest zeznanie świadka, ale
    pamięć bywa ulotna. A jak jest to zeznanie świadka potwierdzone
    nagraniem filmowym, którego autentyczność zweryfikował biegły... Nie
    uważasz, że taki połączony dowód w postaci zeznania i zweryfikowanego
    nagrania będzie "mocniejszy", hmm?

  • 53. Data: 2008-02-14 20:05:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nawet w procesach czysto poszlakowych, hmm?

    Oczywista oczywistość że tak.

    > Nie uważasz, że taki połączony dowód w postaci zeznania i zweryfikowanego
    > nagrania będzie "mocniejszy", hmm?

    Nie uważam. Dowody dzielą sie tylko na wiarygodne i niewiarygodne.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 54. Data: 2008-02-15 18:55:32
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wg. mnie winny (w przypadku skazania) powinien dostawać "promocyjną
    > obniżkę" za skruchę i niekłamanie, a za utrudnianie przez kłamanie
    > powinien dostawać dodatkową karę.

    a wg mnie nie powinno sie zamykac ludzi tylko dlatego, ze istnieje
    prawdopodobienstwo, ze popelnil czyn zakazany. Tylko tym co im sie cos
    udowodni. I to nie podejrzany powinien udowadniac, ze jest niewinny tylko
    jemu powinni to udowodnic.

    Tak jak z Dochnalem. Siedzial chyba 3,5 roku i prokuratura wnioskowala o
    przedluzenie aresztu bo moze mataczyc. To co do k...y nedzy robila
    prokuratura przez 3,5 roku ?? Nie zebrala wszystkich dowodow ?

    Icek

  • 55. Data: 2008-02-15 18:58:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wyrok sądu nie jest probalistyczny, tylko kategoryczny (czyli sąd uznaje
    > że to udowodniono). Skoro skazał cię za czyn główny (uznał zę to
    > udowodniono) znaczy że kłamałeś, a więc należy ci się kara za fałszywe
    > zeznania (co też zostało udowodnione).

    Mialem kiedys taki przypadek. Znajomy zostal pozwany w sprawie cywilnej.
    Powod przedlozyl falszywe dokumenty w sprawie, sad uznal, ze sa podrobione i
    oddalil powodztwo. Sprawa kara nie ruszyla bo uzasadnienie sadu
    Apelacyjnego, ze dowody sa falszywe nie swiadczy wcale, ze ktos popelnil
    przestepstwo falszerstwa i poslugiwania sie falszwymi dokumentami.

    Icek

  • 56. Data: 2008-02-25 20:21:16
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Mógłby odmówić odpowiedzi. Dawałoby to sądowi do myślenia.

    > Nie jest rzeczą społeczeństwa ułatwiać życia oskarżonym.

    hmm, wyobraz sobie, ze oskarzony jednak nie zrobil tego o co jest oskarzany.
    Caly czas mowi prawde. Ale zostaje skazany (to chyba nawet czesto sie
    zdarza). I wtedy co? Dokladamy mu jeszcze za to ze klamal?? A mowil prawde.

    Icek