  • 1. Data: 2008-02-08 11:20:45
    Temat: problem z byłym pracodawcą
    Od: "piwosz_007" <p...@w...pl>

    Witam, mam następujący problem z byłym pracodawcą:
    pracowałem w dużej firmie handlowej na stanowisku PH, przed świętami BN
    wręczono mi wypowiedzenie umowy z zachowaniem 2 tyg okresu wypowiedzenia, z
    szefem umówiliśmy się ze pierwszego dnia po nowym roku przyjade do firmy i
    rozlicze sie ze wszystkiego- zalatwimy wszystkie papiery, zdama samochod,
    telefon itd. Tak też się stało, 2 stycznia ze wszystkiego się porozliczałem
    i grzecznie się rozstaliśmy.
    Mniej więcej 2 tyg później mój były szef przysłał mi maila ze zekomo nie
    porozliczalem się z jakiegos zwrotu towaru z obsługiwanego przeze mnie
    sklepu i ze jeśli nie zwroce tego towaru to firma mnie obciązy- przed
    przyjęciem do pracy kazdy pracownik musial podpisac weksel. Problem w tym ze
    na protokolach na podstawie których firma chce mnie obciązyc nie ma moich
    podpisów (wiem to bo skany tych protokołów przesłał mi kolega). Moje pytanie
    jest nastepyjace: czy były pracodawca może mnie jakoś obciążyć pomimo braku
    moich podpisów poświadczających odbiór towaru ze sklepu?
    Z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2008-02-08 11:33:57
    Temat: Re: problem z byłym pracodawcą
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Feb 8, 12:20 pm, "piwosz_007" <p...@w...pl> wrote:
    Moje pytanie
    > jest nastepyjace: czy były pracodawca może mnie jakoś obciążyć pomimo braku
    > moich podpisów poświadczających odbiór towaru ze sklepu?
    > Z góry dzięki za pomoc

    Pomimo czy przez? Towar miales odebrac ze sklepu i mial byc w twoim
    posiadniu czego dowodem bylby podpis na odbiorze? Bo jesli tak to moze
    ci skoczyc skoro nie ma jak udowodnic ze towar rzeczywisice ze sklepu
    zabralas a nie zdales w firmie. Z durgiej strony dlaczego nie
    odebrales weksla przy odejsciu z firmy i nie spisales protokolu ze
    wszystko zdales, a czego nie zdales jest na stanie sklepow przez
    ciebie obslugiwanych?

  • 3. Data: 2008-02-08 11:55:11
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    piwosz_007 pisze:

    > przed przyjęciem do pracy kazdy pracownik musial podpisac weksel

    Odebrałeś weksel rozliczając się z firmą ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2008-02-08 12:16:54
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "piwosz_007" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest nastepyjace: czy były pracodawca może mnie jakoś obciążyć pomimo braku
    > moich podpisów poświadczających odbiór towaru ze sklepu?

    Wróć.
    Rozumiem, że weksel ma firma.
    Czy firma ma jakieś podstawy do żądania od ciebie czegokolwiek?
    Chodzi nie tylko o papier, ale i o stan faktyczny? Jeśli nie, to ktoś
    będzie musiał zeznawać przeciwko tobie, że wziąłeś jakiś towar
    bez pokwitowania i nie zwróciłeś go?

    Równie dobrze ja mogę żądać od ciebie czegokolwiek!

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-02-08 12:22:04
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Marcin P. pisze:

    > Równie dobrze ja mogę żądać od ciebie czegokolwiek!

    Tyle że Ty nie masz weksla...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2008-02-08 15:06:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    piwosz_007 wrote:
> [...]
    > jest nastepyjace: czy były pracodawca może mnie jakoś obciążyć pomimo braku
    > moich podpisów poświadczających odbiór towaru ze sklepu?

    Kwestia kluczowa.
    Brałeś ten towar czy nie?

  • 7. Data: 2008-02-08 16:55:29
    Od: "piwosz_007" <p...@w...pl>

[...]

    działało to na takiej zasadzie żę w momencie kiedy jakiś towar się w sklepie
    przeterminował to PH odbierał go, kwitował w sklepie odbiór a firma albo
    robiła korektę na zabrany towar albo dawała taki sam. na protokłach którymi
    straszy mnie firma jest jakaś parafka ale na pewno nie moja bo ja nic nie
    odbierałem.
    A weksla nie odebrałem bo na śmierć o nim zapomniałem- tak sprawa wygląda.

  • 8. Data: 2008-02-08 16:56:21
    Od: "piwosz_007" <p...@w...pl>

    Odebrałeś weksel rozliczając się z firmą ?

    wiesz, gdybym odebrał ten wekselto teraz miałbym to wszystko w głębokim
    poważaniu

  • 9. Data: 2008-02-08 16:56:57
    Od: "piwosz_007" <p...@w...pl>

    > Kwestia kluczowa.
    > Brałeś ten towar czy nie?

    nie

  • 10. Data: 2008-02-08 18:15:07
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > wiesz, gdybym odebrał ten wekselto teraz miałbym to wszystko w głębokim
    > poważaniu

    No to dałes się "wydymac". On wcale nie musi ci nic udowadniac,
    wystarczy ze uzyje tego weksel.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/