  • 1. Data: 2008-02-08 23:17:49
    Temat: mobbing? jak postepowac....
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    proszę Was o poradę co zrobić, otóż, w małym mieście [coś 20tys mieszkancow]
    istnieje sobie urząd miasta i gminy, kierowniczka [podlega burmistrzowi i
    radzie miejskiej], od lat terroryzuje pracowników urzędu, kobiety są
    poniżane, zakrzyczane, płaczą po kątach ale nikt sie nie odważy nic zrobic,
    kazdy boi sie o pracę i nie umieja sie zorganiowac [małe miasto i daleko do
    jakiegoś wiekszego gdzie łatwiej o pracę], uważają ze nikt z nią nie wygra
    bo ma poparcie w wyższych instancjach [np. wydaje błędne polecenia i gdy
    wychodzi afera na forum np u burmistrza robi koło pióra podwładnym robiąc z
    nich w jego oczach idiotów a on a jakże wierzy na 100%], troche ludzi
    odeszło z pracy nie mowiac nic, reszta milczy, co zrobic, dyktafon a'la
    Ziobro, czy też jakaś skarga, doniesienie do prokuratury/policji? czy to
    jest scigane z urzedu czy na wniosek? czy to zajecie dla innej instytucji?
    przecież gdyby kazda z osob byla wzywana w charakterze swiadkow to wyszła by
    na jaw prawda, a sam nikt tam nic nie zrobi, dla mnie to jakiś matrix cała
    ta sytuacja ale niestety jest prawdziwa,
    dziekuje za rady,
    brat

  • 2. Data: 2008-02-08 23:43:48
    Temat: Re: mobbing? jak postepowac....
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    A nie da się w kilka osób iść i normalnie zwyczajnie porozmawiać z Wójtem?
    Ale to zależy od jego osobowości, bo nie chodzi o wszczynanie awantury,
    tylko prośbę o mediacje. W końcu pracownik jest od wykonywania poleceń, ale
    niech będą one jednoznaczne.

    Przez kilka lat musiałem niestety pracować pod kierownictwem tego typu
    osoby. Różnych sztuczek próbowałem, aż w końcu zaskoczyła jedna. Jak
    wydawał karkołomne polecenie, to go grzecznie prosiłem, by na marginesie
    pisma to zapisał, bym później nic nie przekręcił. Ilość nieporozumień
    wydatnie się zmniejszyła, z tym, ze od czasu do czasu zacząłem być
    pomawiany o to, że go "zasugerowałem". Ale przynajmniej przestał się
    wypierać swoich poleceń. Generalnie w urzędach obowiązuje pisemne wydawanie
    poleceń.

  • 3. Data: 2008-02-08 23:53:11
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Ale to zależy od jego osobowości, bo nie chodzi o wszczynanie awantury,
    > tylko prośbę o mediacje. W końcu pracownik jest od wykonywania poleceń,

    widzisz, problem polega na tym że owa kierowniczka była na dywaniku [ponoc
    ze 2,3x] u burmistrza ale ona jest dalej na stanowisku, a Ci którzy sie
    skarżyli już nie - nie wytrzymali,

> [...]
    > pomawiany o to, że go "zasugerowałem". Ale przynajmniej przestał się
    > wypierać swoich poleceń. Generalnie w urzędach obowiązuje pisemne

    tam jest folwark, wiec i prawa inne, wiec raz jest tak - a jeżelo dana
    decyzja okaże się błędem- wychodzi na to że owa kierowniczka nigdy jej nie
    wydawała, tylko pracownik podjął daną decyzję, itd itd, słowem świr,
    patrze na to z boku i sam sie zastanawiam czy to ja może zwariowałem, może
    snię?
    niestety,
    brat

  • 4. Data: 2008-02-09 01:59:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:foioaj$2g3$1@nemesis.news.tpi.pl bratPit
    <k...@o...pl> pisze:

> [...]
    > burmistrza robi koło pióra podwładnym robiąc z nich w jego oczach
    > idiotów a on a jakże wierzy na 100%], troche ludzi odeszło z pracy nie
    Nic nie zrobić. Z opisu wynika, że to są zwykłe bezwartościowe tchórze.
    Niech mają to, na co się godzą bo na to zasługują.
    Jeśli się ockną to sami coś zrobią, choćby jedna osoba; jak nie - nie są
    warci żadnych działań.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-02-09 07:11:51
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

> [...]

    > Niech mają to, na co się godzą bo na to zasługują.
    > Jeśli się ockną to sami coś zrobią, choćby jedna osoba; jak nie - nie są

    Koniec świata!! Zgadzam się w 100% z Jotte!! :)

    --
    andrzej

  • 6. Data: 2008-02-09 09:41:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > [ponoc
    > ze 2,3x] u burmistrza ale ona jest dalej na stanowisku, a Ci którzy sie

    Bywa. proponowałem tylko metodę rozwiązania. Nie gwarantowałem
    skuteczności.

> [...]
    > wydawała, tylko pracownik podjął daną decyzję, itd itd, słowem świr,
    > patrze na to z boku i sam sie zastanawiam czy to ja może zwariowałem,

    Pogadać z przewodniczącym komisji rewizyjnej rady, by zausterkowali brak
    pisemności poleceń. To zmusi ją do pisemnego wydawania poleceń, a tym samym
    doprowadzi do tego, że będzie można ustalić autora decyzji.

  • 7. Data: 2008-02-09 09:44:13
    Od: Any User <u...@a...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > Niech mają to, na co się godzą bo na to zasługują.
    > Jeśli się ockną to sami coś zrobią, choćby jedna osoba; jak nie - nie są

    Po raz kolejny - co rzadkie - muszę się z Tobą zgodzić.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2008-02-09 11:30:56
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Niech mają to, na co się godzą bo na to zasługują.
    > Jeśli się ockną to sami coś zrobią, choćby jedna osoba; jak nie - nie są

    może dla Ciebie, dla mnie są, dlatego pytam tutaj,więc proszę o odpowiedź
    jaka jest procedura postępowania w przypadkach mobbingu,
    brat

  • 9. Data: 2008-02-09 11:52:16
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 09 Feb 2008 10:44:13 +0100, Any User napisał(a):

    > Po raz kolejny - co rzadkie - muszę się z Tobą zgodzić.

    Zgodzić się z taką głupotą? Cóż... zapisze się w googlach - sami
    sobie wystawiacie świadectwo.

    Henry

  • 10. Data: 2008-02-09 14:48:00
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    > jaka jest procedura postępowania w przypadkach mobbingu,

    Jaka by nie była to się musi zacząć od chęci "mobbingowanego" do skutecznego
    przerwania tego. Z twojego opisu wynika, że te "mobbingowane" osoby nie chca
    nic robić, więc jaki jest sens dyskutowania o tym?

    --
    andrzej