  • 1. Data: 2005-10-03 11:19:28
    Temat: samochód służbowy
    Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    mam pewien dylemat:
    czy samochód służbowy może prowadzić osoba nie będąca pracownikiem firmy??
    np. zona pracownika który wykorzystuje samochód.
    ostatnio rozmawiałem z kolega na ten temat i zdania były podzielone, podobno
    firma ubezpieczeniowa moze odmówić wypłaty odszkodowania z AC w przypadku,
    gdy pojazdem nie kierował pracownik firmy

    pozdrawiam
    Michał Zdziarski

  • 2. Data: 2005-10-03 16:08:46
    Temat: Re: samochód służbowy
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dhr4gq$9s9$1@news.onet.pl...
> [...]
    > podobno firma ubezpieczeniowa moze odmówić wypłaty odszkodowania z AC w
    > przypadku, gdy pojazdem nie kierował pracownik firmy

    Dokładnie tak. Zależy jeszcze jakie ubezpieczenie opłaca firma.

  • 3. Data: 2005-10-03 21:06:46
    Od: "TU" <usowski@wp_wytnijto.pl>

    > czy samochód służbowy może prowadzić osoba nie będąca pracownikiem firmy??

    Zalezy od regulaminu wewnatrz firmy. W mojej regulamin pozwala jesli
    pracownik jest "niedysponowany", ale tylko w obecnosci pracownika.

> [...]
    > firma ubezpieczeniowa moze odmówić wypłaty odszkodowania z AC w przypadku,
    > gdy pojazdem nie kierował pracownik firmy

    Wlasciciel samochodu, na ktorego jest ubezpieczenie musi uprawnic dana osobe
    do prowadzenia samochodu. Czyli kierowca musi miec prawo dysponowac
    samochodem (ustne lub pisemne).

    Ostatnio PZU pozwalo zone kolegi, za wypadek (szkody na zdrowiu pieszego)
    pomimo, ze kolega uprawnil zone (oczywiscie ustnie) do prowadzenia
    samochodu. Samochod oczywiscie z OC w PZU. PZU chce sciagnac kase z jego
    zony.
    Sprawa w toku ....

    Czy PZU w tym wypadku ma szanse sciagnac kase od sprawcy wypadku?

    Pozdrawiam TU

  • 4. Data: 2005-10-04 07:44:00
    Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TU" <usowski@wp_wytnijto.pl> napisał w wiadomości

    > Zalezy od regulaminu wewnatrz firmy. W mojej regulamin pozwala jesli
    > pracownik jest "niedysponowany", ale tylko w obecnosci pracownika.

    ok, ale jeśli w firmie nie ma stosownego regulaminu?

    > Wlasciciel samochodu, na ktorego jest ubezpieczenie musi uprawnic dana
    > osobe
    > do prowadzenia samochodu. Czyli kierowca musi miec prawo dysponowac
    > samochodem (ustne lub pisemne).

    ok posiadam stosowne upoważnienie na piśmie, ale czy wówczas mogę, jako
    osoba upoważniona przez pracodawcę, upoważnić swoją żonę do prowadzenia
    samchodu??

> [...]
    > pomimo, ze kolega uprawnil zone (oczywiscie ustnie) do prowadzenia
    > samochodu. Samochod oczywiscie z OC w PZU. PZU chce sciagnac kase z jego

    czy w związku z tym OC przypisane jest do samochodu czy do kierowcy??
    na jakiej podstawie PZU może pozwać żonę pracownika, jesli samochód był
    ubezpieczony?

  • 5. Data: 2005-10-04 07:55:11
    Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl>

    > Dokładnie tak. Zależy jeszcze jakie ubezpieczenie opłaca firma.

    mógłbyś rozwinąć watek ubezpieczenia?
    wydaje mi się ze ubezpieczenie przypisane jest do samochodu a nie do
    kierowcy

  • 6. Data: 2005-10-04 12:45:10
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Michał Zdziarski napisał(a):
    > ok posiadam stosowne upoważnienie na piśmie, ale czy wówczas mogę, jako
    > osoba upoważniona przez pracodawcę, upoważnić swoją żonę do prowadzenia
    > samchodu??

    Jeśli w upoważnieniu na piśmie masz także upoważnienie do upoważniania
    dalszych osób (ale mi się to zgrabnie napisało :P), to mogłeś żonę
    upoważnić. Jeśli nie, to nie - bo niby jak byś mógł inaczej upoważnić
    kogoś do kierowania nie swoim samochodem.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin