    From: "TU" <usowski@wp_wytnijto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: samochód służbowy
    Date: Mon, 3 Oct 2005 23:06:46 +0200

    > czy samochód służbowy może prowadzić osoba nie będąca pracownikiem firmy??

    Zalezy od regulaminu wewnatrz firmy. W mojej regulamin pozwala jesli
    pracownik jest "niedysponowany", ale tylko w obecnosci pracownika.

    > np. zona pracownika który wykorzystuje samochód.
    > ostatnio rozmawiałem z kolega na ten temat i zdania były podzielone,
    podobno
    > firma ubezpieczeniowa moze odmówić wypłaty odszkodowania z AC w przypadku,
    > gdy pojazdem nie kierował pracownik firmy

    Wlasciciel samochodu, na ktorego jest ubezpieczenie musi uprawnic dana osobe
    do prowadzenia samochodu. Czyli kierowca musi miec prawo dysponowac
    samochodem (ustne lub pisemne).

    Ostatnio PZU pozwalo zone kolegi, za wypadek (szkody na zdrowiu pieszego)
    pomimo, ze kolega uprawnil zone (oczywiscie ustnie) do prowadzenia
    samochodu. Samochod oczywiscie z OC w PZU. PZU chce sciagnac kase z jego
    zony.
    Sprawa w toku ....

    Czy PZU w tym wypadku ma szanse sciagnac kase od sprawcy wypadku?

    Pozdrawiam TU