    From: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: samochód służbowy
    Date: Tue, 4 Oct 2005 09:44:00 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@ys46.internetdsl.tpnet.pl

    Użytkownik "TU" <usowski@wp_wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    news:dhs69u$nf4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zalezy od regulaminu wewnatrz firmy. W mojej regulamin pozwala jesli
    > pracownik jest "niedysponowany", ale tylko w obecnosci pracownika.

    ok, ale jeśli w firmie nie ma stosownego regulaminu?

    > Wlasciciel samochodu, na ktorego jest ubezpieczenie musi uprawnic dana
    > osobe
    > do prowadzenia samochodu. Czyli kierowca musi miec prawo dysponowac
    > samochodem (ustne lub pisemne).

    ok posiadam stosowne upoważnienie na piśmie, ale czy wówczas mogę, jako
    osoba upoważniona przez pracodawcę, upoważnić swoją żonę do prowadzenia
    samchodu??

    > Ostatnio PZU pozwalo zone kolegi, za wypadek (szkody na zdrowiu pieszego)
    > pomimo, ze kolega uprawnil zone (oczywiscie ustnie) do prowadzenia
    > samochodu. Samochod oczywiscie z OC w PZU. PZU chce sciagnac kase z jego
    > zony.
    > Sprawa w toku ....

    czy w związku z tym OC przypisane jest do samochodu czy do kierowcy??
    na jakiej podstawie PZU może pozwać żonę pracownika, jesli samochód był
    ubezpieczony?