  • 21. Data: 2011-06-23 20:09:32
    Temat: Re: sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
    Od: "klon" <s...@y...co.uk>

    > A to jakieś wymysł jest.

    troll worning

    FD

  • 22. Data: 2011-06-23 20:20:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:4e0395e4$0$2506$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dlaczego pokwitowanie zapłaty za czynsz ma stanowić pokwitowanie
    > poprzednich?

    Albowiem tak postanowił ustawodawca - art. 466 kc. Art. 466: "Z
    pokwitowania zapłaty dłużnej sumy wynika domniemanie zapłaty należności
    ubocznych. Z pokwitowania świadczenia okresowego wynika domniemanie, że
    spełnione zostały również świadczenia okresowe wymagalne wcześniej." Czynsz
    jest bez wątpienia świadczeniem okresowym. Natomiast samo potwirdzenie
    przelewu tu nie wystarczy moim zdaniem.

  • 23. Data: 2011-06-23 20:22:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A to jakieś wymysł jest.

    Art. 466 kc.

  • 24. Data: 2011-06-23 20:44:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Art. 466 kc.

    Domniemanie <> pokwitowanie

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 25. Data: 2011-06-23 20:49:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Domniemanie <> pokwitowanie
    A tak bez metafor?

  • 26. Data: 2011-06-23 21:15:45
    Od: " basetla" <b...@g...pl>

    klon <s...@y...co.uk> napisał(a):

    > a o googlu słyszałaś? Wychodzi na 1szym miejscu
    >
    > jk

    tak, wychodzi, (zaczynałam wątek już po czytaniu googla) ale mnie chodzi o
    konkretne paragrafy i podpowiedzi, czego w żadnym przypadku nie należy pisać w
    uzasadnieniu sprzeciwu.

  • 27. Data: 2011-06-23 21:17:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A tak bez metafor?

    Ale tam nie było metafory. Trzeba czytać dosłownie.

    Po polsku: domniemanie nie równana się pokwitowanie.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 28. Data: 2011-06-23 21:36:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale tam nie było metafory. Trzeba czytać dosłownie.
    >
    > Po polsku: domniemanie nie równana się pokwitowanie.

    Musisz to jednak bardziej rozwinąć, bo Cię po prostu nie rozumiem. Gdyby
    było pokwitowanie, to z prawa wynika domniemanie. Wówczas to wierzyciel
    musiałby dowieść, że do uregulowania należności nie doszło. W praktyce
    takie coś jest niemal niemożliwe.

  • 29. Data: 2011-06-23 21:48:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011, basetla wrote:

    > 1. mieszkanie komunalne
    > 2. od grudnia 2006 czynsz jest płacony regularnie co miesiąc, także media.
    > Jest dowód w postaci wyciągu opłat z banku.

    Nikt nie zapytal, a IMO sprawa jest ważna: czy w tych przelewach było
    WYRAŹNIE wskazane ZA JAKI OKRES jest ta zapłata?

    Jeśli tak, to oczywiście starsze sprawy są przedawnione.

    Jeśli nie... to jak się obronić przed 451 KC, zakładając iż
    zarządca w treści powiadomienia gdzieś przemycił info że
    poprzednie wpłaty zaliczał na "stary dług"?
    Znaczy w takiej wersji, że twierdzi iż dług z 1995 pokrył
    z wpłat dokonanych w 1996, w ten sposób był dług za 1996
    który pokrył z wpłat dokonanych w 1997...
    Zwracam uwagę na słówko "w" a nie "za"! - jeśli na dowodach
    wpłat nie ma informacji "za" (który okres), wierzyciel
    może chcieć to wykorzystać.

    BTW: komunalne czy nie komunalne, od czasu do czasu mam
    do czynienia z kwitami za mieszkanie komunalne i zarządca
    DAJE roczne rozliczenie.
    Inna sprawa, że wg ustawy *obowiązek* ma tylko na żądanie
    (462 KC).

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-06-23 22:02:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Musisz to jednak bardziej rozwinąć, bo Cię po prostu nie rozumiem.

    Pokwitowanie to oświadczenie woli wierzyciela (wg doktryny (wg
    orzecznictwa oświadczenie wiedzy - choć praktycznie to niewielka
    różnica). Do oświadczeń woli stosuje się przepisy kodeksu cywilnego o
    wadach oświadczeń woli - i to jedyny sposób by "wycofać się" z pokwitowania.

    Natomiast domniemanie nie jest oświadczeniem woli tylko instytucją prawa
    procesowego zmieniającą tylko rozkład ciężarów dowodu.

    Różnica procesowa - w razie sporu - wyraża się również w art. 247 kpc.
    Przy pokwitowaniu dowód przeciwko dokumentowi w zakresie w jakim
    stwierdza on fakt spełnienia świadczenia za konkretny miesiąc jest
    dopuszczalny tylko gdy ze względu na szczególne okoliczności sprawy sąd
    uzna to za konieczne. Natomiast w przypadku tego samego dokumenty i
    próby obalenia domniemania dotyczącego wcześniejszego okresu niż
    wymieniony w pokwitowaniu ograniczenie to nie obowiązuje. Różnicy nie ma
    tylko w postępowaniu w sprawach z zakresu prawa pracy.

    Reasumując nie można utożsamiać pokwitowania zapłaty z domniemaniem zapłaty.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU