  • 1. Data: 2011-08-01 08:36:32
    Temat: sąd cywilny odbiór pisma
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Adresem korespondencji był adres miejsca pracy.
    Podczas mojego urlopu inna osoba w miejscu pracy (nieuprawomocniona) odebrała pismo
    sadowe z terminem tygodiowym do usunięcia formalności.
    Wróciłem po 2 tygodniach od doręczenia pisma.

    Domniemam, że pismo jest nieskutecznie doręczone w takim razie jak to teraz odkręcić
    ? Co napisać do sądu i na co się powołać aby na nowo biegł termin doręczenia?

  • 2. Data: 2011-08-04 02:13:29
    Temat: Re: sąd cywilny odbiór pisma
    Od: Xena <t...@p...fm>

    W dniu 2011-08-01 10:36, Bartosz pisze:
> [...]
    odkręcić ? Co napisać do sądu i na co się powołać aby na nowo biegł termin

    wniosek o przywrócenie terminu z powołaniem się na to, że pismo zostało
    doręczone niewłaściwej osobie i z opisaniem sytuacji
    powołać się możesz na
    rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12.10.2010 w sprawie
    szczegółowego sposobu i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu
    cywilnym Dz. U. 190 poz. 1277.
    Ale ZTCW masz na to 7 dni od momentu jak wróciłeś i się o tym dowiedziałeś.

    --
    Pozdrawiam Tatiana
    W Usenecie każdy może sobie opisać co chce

  • 3. Data: 2011-08-04 05:55:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    odkręcić ? Co napisać do sądu i na co się powołać aby na nowo biegł termin

    A w jaki sposób adres zakładu pracy stał się Twoim adresem
    korespondencyjnym?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-08-04 07:17:55
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    W pozwie możesz sobie podać dowolny adres jaki ci sie podoba mi wygodniej odbierać
    korespondencję w pracy niż chodzić na pocztę z awizo.

  • 5. Data: 2011-08-04 08:10:02
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    > Ale ZTCW masz na to 7 dni od momentu jak wróciłeś i się o tym dowiedziałeś.

    Inna osoba w innej sprawie mówiła mi nawet że po roku czy dwóch można odkręcić cała
    sprawę nawet jesli zapadł wyrok podczas gdy nie było spełnione wszystkie przesłanki
    wynikające z KPA np nieprawidłowe dostarczenie wezwania na rozprawę.
    Więc chyba nie 7dni a nawet kilka lat. Być może z innego artykułu to wynika nie
    jestem prawnikiem.

  • 6. Data: 2011-08-04 09:12:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-04 09:17, Bartosz pisze:
    > W pozwie możesz sobie podać dowolny adres jaki ci sie podoba mi wygodniej odbierać
    korespondencję w pracy niż chodzić na pocztę z awizo.

    Czyli to Ty podałeś w swoim pozwie ten adres i teraz masz pretensje, że
    sąd wysłał na niego list???

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-08-04 09:13:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-04 10:10, Bartosz pisze:

> [...]
    > Więc chyba nie 7dni a nawet kilka lat. Być może z innego artykułu to wynika nie

    Ale czy doręczenie było nieprawidłowe? Jeśli taki adres podałeś, i nie
    informowałeś sądu o jego zmianie, to doręczenie jest prawidłowe, choćbyś
    tam nie przebywał już.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-08-04 11:19:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-04 11:12, Liwiusz pisze:

    > Czyli to Ty podałeś w swoim pozwie ten adres i teraz masz pretensje, że
    > sąd wysłał na niego list???

    Przecież to sąd jest zawsze winny !!!!!

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 9. Data: 2011-08-04 13:39:37
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > korespondencję w pracy niż chodzić na pocztę z awizo.
    >
    > Czyli to Ty podałeś w swoim pozwie ten adres i teraz masz pretensje, że sąd wysłał
    na niego list???

    Przecież autorowi wątku chodzi o to, że ktoś inny (a nie on)
    odebrał ten list, a nie że sąd wysłał pismo pod adres korespondencyjny.
    No i pretensji żadnych w jego poście nie zauważyłem.

    Piotr

  • 10. Data: 2011-08-04 13:58:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-04 15:39, PiotRek pisze:

    > Przecież autorowi wątku chodzi o to, że ktoś inny (a nie on)
    > odebrał ten list, a nie że sąd wysłał pismo pod adres korespondencyjny.

    Jak wskazał taki adres to doręczenie jest skuteczne.
    Poza tym to jest jego problem i jego wina. Wskazując adres do doręczeń w
    pracy winien tak to zorganizować, w pracy, by przesyłki do niego docierały.
    W skrajnym wypadku, tzn. gdy nie mógł wymyślić niczego innego, na czas
    urlopu winien wskazać adres gdzie będzie odbierał przesyłki. Skoro tego
    nie zrobił to jest jego wina i nie zasługuje na przywrócenie terminu.