  • 1. Data: 2011-07-31 19:04:52
    Temat: pytanie o prawo rodzinne
    Od: "adi" <a...@g...com>

    czy ktoś z szanownych grupowiczów orientuje się co w przypadku kiedy matka
    nie opiekuje się własnymi dziećmi a one za wszelką cenę chcą mieszkać z
    dziadkami, czy matki może w jakikolwiek sposób na sile zatrzymać dzieci
    przy sobie? Jakie prawa to regulują i czy ktoś by mógł przytoczyć
    jakiekolwiek przepisy? Zakładamy sytuację że matka nie zapewnia dzieciom
    najmniejszego godnego bytu.

    Adi

  • 2. Data: 2011-07-31 19:21:28
    Temat: Re: pytanie o prawo rodzinne
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-07-31 21:04, adi pisze:

> [...]
    > przytoczyć jakiekolwiek przepisy? Zakładamy sytuację że matka nie
    > zapewnia dzieciom najmniejszego godnego bytu.

    A co na to KRiO? Sprawdzałeś?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-07-31 19:25:36
    Od: "adi" <a...@g...com>

    KRiO :) kompletnie nie mam o tym pojecia nic nigdzie nie sprawdzałem,
    sytuacja dotyczy moich znajomych i próbuję rozpoznać temat.

  • 4. Data: 2011-07-31 21:07:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/31/2011 2:04 PM, adi wrote:

> [...]
    > przytoczyć jakiekolwiek przepisy? Zakładamy sytuację że matka nie
    > zapewnia dzieciom najmniejszego godnego bytu.

    nie da sie krotko odpowiedziec.
    wszystko zalezy od wieku dzieci i sytuacji rodzinnej i materialnej.
    dopoki matka ma prawa rodzicielskie nic sie nie da zrobic.

    nalezaloby zaczac sprawe w sadzie rodzinnym powolac kuratora do opieki
    nad dziecmi, dziadkowie wystapic z pozwem o ograniczenie praw
    rodzicielskich i przyznanie formalnej opieki.

    jednym slowem znalezc dobrego prawnika.

  • 5. Data: 2011-08-01 18:18:04
    Od: "adi" <a...@g...com>

> [...]
    > dziecmi, dziadkowie wystapic z pozwem o ograniczenie praw rodzicielskich i

    to już dużo mówi. Dzieci maja 9 i 13 lat, co w przypadku kiedy matka sie
    wyprowadzi a dzieci na sile beda chciały zostać z dziadkami, czy matka może
    je siłą zabrać?

  • 6. Data: 2011-08-01 20:05:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/1/2011 1:18 PM, adi wrote:

    > to już dużo mówi. Dzieci maja 9 i 13 lat, co w przypadku kiedy matka sie
    > wyprowadzi a dzieci na sile beda chciały zostać z dziadkami, czy matka
    > może je siłą zabrać?

    może bo dziadkowie nie mają formalnie żadnych praw do opieki nad nimi.

  • 7. Data: 2011-08-01 20:19:45
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > może bo dziadkowie nie mają formalnie żadnych praw do opieki nad nimi.

    jasna sprawa ale co siła je zabierze jak one usilnie nie będą chciały?

  • 8. Data: 2011-08-01 20:19:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/1/2011 3:19 PM, adi wrote:

    > jasna sprawa ale co siła je zabierze jak one usilnie nie będą chciały?

    jak trzeba bedzie.
    to zalezy od tego czy dziadkowie beda brali w tym udział czy nie.

    Jesli dziadkowie będa "stawiac opór" to zjedzie się policja i faktycznie
    zabiorą siłą. Może nie od razu, ale myślę, że sąd rodzinny dosyć szybko
    wyda decyzję, szczególnie, że dziadkowie nie mają nic do gadania.
    Jesli dzieci same będą się bronić i uciekać, to na miejscu dziadków sam
    bym od razu wezwał policję, że matka stosuje przemoc wobec dzieci.
    Od zabrania ich to nie uchroni, ale argument dla sądu może być.

    Dlatego zamiast czekac az cos sie wydarzy w zasadzie już nalezy zabierać
    się za złatwianie by dziadkowie byli prawnymi opiekunami dzieci.