  • 1. Data: 2011-07-31 09:16:35
    Temat: Zasilek dla bezrobotnych - pytanie
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Sytuacja jest nastepujaca. Osoba A pracowala na umowe-zlecenie (z
    odprowadzaniem skladek do ZUS) przez okres 6 m-cy. Potem miala miesiac
    przerwy i teraz pracuje 6 miesiac na umowe o prace. Czy w przypadku
    wypowiedzenia umowy o prace bedzie przyslugiwal jej zasilek dla
    bezrobotnych?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2011-07-31 09:30:33
    Temat: Re: Zasilek dla bezrobotnych - pytanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-31 11:16, Dysiek pisze:
> [...]
    > przerwy i teraz pracuje 6 miesiac na umowe o prace. Czy w przypadku
    > wypowiedzenia umowy o prace bedzie przyslugiwal jej zasilek dla

    http://www.pup.gorzow.pl/index.php?s=10

    "Kto ma prawo do zasiłku?

    Prawo do zasiłku dla bezrobotnych, przysługuje każdemu zarejestrowanemu
    we właściwym Powiatowym Urzędzie Pracy jeżeli:

    nie ma dla niego propozycji odpowiedniego zatrudnienia, szkolenia,
    stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych, szkolenia, prac
    interwencyjnych lub robót publicznych
    w okresie 18-stu miesięcy przed dniem rejestracji udokumentował co
    najmniej 365 dni:
    zatrudnienia lub wykonywania pracy na podstawie umowy o pracę
    nakładczą lub świadczenia usług na podstawie umowy agencyjnej lub
    zlecenie z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem, od którego istnieje
    obowiązek opłacania składki na Fundusz Pracy,
    opłacania składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu
    prowadzenia działalności gospodarczej lub współpracy jeżeli podstawę
    wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy stanowiła
    kwota co najmniej minimalnego wynagrodzenia,
    wykonywania pracy w okresie tymczasowego aresztowania lub
    odbywania kary pozbawienia wolności jeżeli podstawę wymiaru składek na
    ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota co najmniej
    połowy minimalnego wynagrodzenia,
    został zwolniony po odbyciu zasadniczej służby wojskowej, jeśli
    jej okres wynosił co najmniej 240 dni,
    był zatrudniony za granicą i przybył do Rzeczpospolitej
    Polskiej jako repatriant
    był zatrudniony w państwach członkowskich Unii Europejskiej."

    Wypowiedzenie musi być dokonane przez pracodawcę.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-31 09:48:13
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > http://www.pup.gorzow.pl/index.php?s=10
    >
    > "Kto ma prawo do zasiłku?

    THX.

    Dysiek

  • 4. Data: 2011-07-31 10:30:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przerwy i teraz pracuje 6 miesiac na umowe o prace. Czy w przypadku
    > wypowiedzenia umowy o prace bedzie przyslugiwal jej zasilek dla

    Nie jest wazne, czy umowa o prace, czy umowa zlecenie. Wazne, czy zarabiala
    co najmniej minimalna krajowa, czy nie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-07-31 12:00:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-31 12:30, SDD pisze:

    > Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest wazne, czy umowa o prace, czy umowa zlecenie. Wazne, czy
    > zarabiala co najmniej minimalna krajowa, czy nie.

    I czy zlecenie było ozusowane.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-31 12:08:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > I czy zlecenie było ozusowane.

    No jesli ni ebylo - a powinno - czyli nie bylo rownolegle
    dzialalnosci/etatu/innego zlecenia (chocby na marne grosze) azleceniobiorca
    nie byl uczniem/studentem do 26 roku zycia, to pewnie tez by sie dalo
    wywalczyc conieco.

    Pozdrawim
    SDD

  • 7. Data: 2011-08-01 11:01:35
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 11:30:33 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wypowiedzenie musi być dokonane przez pracodawcę.

    Bzdura.
    Sam może wypowiedzieć umowę i nabyć prawo do zasiłku. Z tym że WÓWCZAS jest
    okres karencji (90 dni) w uzyskaniu zasiłku.

  • 8. Data: 2011-08-01 11:45:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-01 13:01, Kamil pisze:

    > Bzdura.
    > Sam może wypowiedzieć umowę i nabyć prawo do zasiłku. Z tym że WÓWCZAS jest
    > okres karencji (90 dni) w uzyskaniu zasiłku.

    Znasz jakiegoś chcącego pracować człowieka, który przez 90 dni nie może
    znaleźć pracy?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-08-02 08:38:50
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 13:45:27 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Znasz jakiegoś chcącego pracować człowieka, który przez 90 dni nie może
    > znaleźć pracy?

    Ale twoje pytanie nie ma sensu. Nie szukaj wymówki - wytknąłem ci że
    napisałeś źle/błędnie/nieprawdę a ty kombinujesz jak koń.

    Sytuacje mogą być różne.
    Jestem np pracownikiem o jakiejś niszowej specjalizacji, gdzie wiadomo że
    PUP/RUP nie jest w stanie "załatwić mi roboty". W obecnej pracy, są ogromne
    problemy, pracodawca nie wypłaca wynagrodzenia w terminie na przykład. Ale
    płaci je na "raty" z dużym opóźnieniem i nie bardzo kwalifikuje się to na
    wypowiedzenie z winy pracodawcy. Ale tez nie stać mnie na takie "ratalne,
    opóźnione" wynagrodzenie za pracę. Wolę się z nim rozstać niż czekać aż mi
    wcale nie wypłaci kiedyś wynagrodzenia. Wypowiadam mu umowę o pracę.
    Zgłaszam się jako bezrobotny. Po 90 dniach mam prawo do zasiłku.

    Teraz co - przyznasz się że napisałeś bzdurę czy dalej będziesz brnął w
    swojego matrixa?

  • 10. Data: 2011-08-02 09:03:57
    Od: Kamil <a...@a...com>

    > Znasz jakiegoś chcącego pracować człowieka, który przez 90 dni nie może
    > znaleźć pracy?

    Przykład całkiem realny:
    PRACOWNIK wypowiada umowę z winy pracodawcy (np. notoryczny brak wypłaty
    wynagrodzenia za pracę).
    Bez karencji nawet otrzymam zasiłek dla bezrobotnych (przesłanki stażowe
    spełnione).

    I co teraz powiesz na Twoje bzdury że to pracodawca MUSI wypowiedzieć
    umowę??
    Przyznajesz się do złego/błędnego napisania i wprowadzania człowieka w