  • 1. Data: 2007-04-25 10:57:58
    Temat: rzemieślnik, certyfikat, kaletnik/szewc
    Od: luki667 <l...@g...com>

    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showServ
    iceArticle&page=1&id=54&dok=1903.29.482.2.17.1.0.1.h
    tm

    jestem szewcem ,bez kursów / może za wyjątkiem kursu rzeczoznawcy d/s
    jakości obuwia i wyrobów skórzanych / , z kilkunastoletnią praktyką i
    48 latami na karku ; może ktoś wie : czy te 50 lat trzeba mieć teraz ,
    czy w momencie kiedy będzie sie decydowało moje być , albo nie być ,
    czyli za 3 lata . A tak na marginesie : zainwestowałem niemal całe
    swoje życie , oraz masę pieniędzy w warsztat , a w momencie kiedy
    podejmowałem tę decyzję , nikt nie informował , że będę musiał
    uzupełniać swoje wykształcenie - czyż nie mamy do czynienia z
    przypadkiem działania prawa " wstecz ", a jeżeli tak , to kto wróci mi
    moje zainwestowane w warsztat pieniądze .Myślę , że jeżeli już
    wprowadzać takie prawo , to może wobec nowootwieranych warsztatów -
    niech sami zdecydują , czy chcą robić kurs i rozpoczynać działalność.

  • 2. Data: 2007-04-25 17:55:11
    Temat: Re: rzemieślnik, certyfikat, kaletnik/szewc
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    luki667 wrote:
    Zapewne chodzi o łapówki więc należy przygotować odpowiednią sumę na
    przyszłość :(

  • 3. Data: 2007-04-25 18:49:27
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "luki667" <l...@g...com> napisał
    jestem szewcem ,bez kursów / może za wyjątkiem kursu rzeczoznawcy d/s
    jakości obuwia i wyrobów skórzanych
    --------

    Ejże, chyba chodzi Ci o specjalistę? Po kursie rzeczoznawcą się jeszcze nie
    zostaje.
    A tak w ogóle, to nie boj bidy. Szewcom nic nie grozi, o ile nie zaczną
    czyścić kominów lub montować hamulców w samochodach, itp.
    A na marginesie, to było się uczyć:-)

    EWa

  • 4. Data: 2007-04-26 14:16:32
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com>

    Ero Walensdorf pisze:

    > A na marginesie, to było się uczyć:-)

    Uczył się, praktykując. To wbrew pojęciu laików cenniejsza wiedza. W
    tym specyficznym kraju zbyt często dochodzi do konfrontacji pracodawców
    z ludźmi, których poziom wykształcenia jest wprost proporcjonalny do
    oczekiwanej gaży i odwrotnie proporcjonalny do rzeczywistych kwalifikacji.

    Ustawa o której mowa przede wszystkim będzie ukłonem w stronę Izb
    Rzemieślniczych, które tylko czekają na ten strumień pieniążków - na
    stole i pod stołem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL