  • 1. Data: 2007-04-25 10:37:11
    Temat: Plan zagospodarowania przestrzennego
    Od: "Sprzęt" <...@...pl>

    Witam

    Mam taki problem mieszkam w miejscowości gdzie mamy już plan
    zagospodarowania przestrzennego. Chciałem na swojej działce postawić domki
    letniskowe, a w Gminie powiedzieli mi że nie ma takiej możliwości bo plany
    pozwalają jedynie na postawienie budynku lub domków do prowadzenia
    działalności gospodarczej (sklep)! Żadnych rodzai domków nie mogę postawić
    nawet nie związanych z podłożem. Czy jest na to jakas rada czy można zmienić
    plany?? Bo to jest nie do pomyślenia, żebym nie mógł na swojej działce robic
    prawie co mi się podoba

  • 2. Data: 2007-04-25 10:59:50
    Temat: Re: Plan zagospodarowania przestrzennego
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Sprzęt" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nawet nie związanych z podłożem. Czy jest na to jakas rada czy można
    > zmienić plany?? Bo to jest nie do pomyślenia, żebym nie mógł na swojej

    Podaj jaki dokładnie jest zapis w tym planie.
    I niestety jest to do pomyslenie, nie da się robić tego co się chce na
    swojej działce.
    Pozatym gdzie byłeś gdy uchwalali plan ??

  • 3. Data: 2007-04-25 11:17:01
    Od: "Sprzęt" <...@...pl>

    > Podaj jaki dokładnie jest zapis w tym planie.
    > I niestety jest to do pomyslenie, nie da się robić tego co się chce na
    > swojej działce.
    > Pozatym gdzie byłeś gdy uchwalali plan ??

    podam wieczorem
    A gdzie byłem - byłem z Wójtem i Panią, która tworzyła ten plan ale mi
    powiedzieli, że nie moge nic zrobić i moje słowo się nie liczy

  • 4. Data: 2007-04-25 11:34:25
    Od: "m" <l...@w...pl>

    > podam wieczorem
    > A gdzie byłem - byłem z Wójtem i Panią, która tworzyła ten plan ale mi
    > powiedzieli, że nie moge nic zrobić i moje słowo się nie liczy

    No to dałes się nabrać ;) bo to akurat nieprawda. Podczas uchwalenia planu
    brane są pod uwagę wnioski i uwagi ludzi. Z tym, że te wnioski i uwagi
    powinny być złożone na piśmie. W tej chwili pozostaje ci jedynie próba
    zaskarżenia uchwły (bo taki plan jest zatwierdzony uchwałą Rady Gminy (lub
    Miasta) do sądu.
    Co do zmiany to zmiany dokonuje władza i na jej koszt (decyzję o zmianie
    podejmują radni). Taka zmiana kosztuje niestety i te koszty musi ponieść
    Gmina nie da rady przelać na Ciebie (w poprzedniej ustawie o planowaniu była
    taka możliwość). Więc gminy w obecnej chwili nie są skłonne do zmian planów
    które to niedawno uchwaliły - bo to kosztuje.

  • 5. Data: 2007-04-25 11:49:59
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > nawet nie związanych z podłożem. Czy jest na to jakas rada czy można
    > zmienić plany?? Bo to jest nie do pomyślenia, żebym nie mógł na swojej

    Po pierwsze nazwa tego planu to plan miejscowy i takiej nazwy nalezy uzywac
    by nie mylic z dokumentami wykonanymi zgodnie z wczesniejsza ustawa o zag
    przestrzennym.
    Niestety nie wiem jaka byla idea autorow aktualnej ustawy o zagosp.
    przestrzennym, ale takich przypadkow jak Twoj jest wiele. Plany miejscowe
    umozliwiaja radnym dokladne okreslanie charatkeru i typu zabudowy w kazdym
    miejscu - a jak wiadomo nadmiar wladzy szkodzi. Wiekszosc radnych nie ma
    zielonego pojecia o przepisach, szczegolnie budowlanych i z uporem maniaka
    przepychaja bzdurne zapisy w planie (nie maja pojecia np ze budowa stacji
    beznynowych reguluja odrebne przepisy wiec wymyslaja wlasne). Dodatkowo w
    Polsce nie ma jakichkolwiek w pelnym tego slowa znaczeniu szkol dla
    urbanistow a uprawnienia uzyskac jest bardzo latwo - efekt jest taki ze
    wieksosc z nich popelnia przy na dziko robionych planach strasznie duzo
    bledow (nie tylko tych wynikajacych z nieprzywidywalnosc roznych sytuacji
    prawnych ale rowniez wynikajacych z roztrzepania: np okreslenie ze budynek
    ma miec dach skosny o nachyleniu 100%, parter i poddasze uzytkowe i wysokosc
    kalenicy 7m - co jest geometrycznie niemozliwe - widzialem sporo takich
    zapisow). Powszechnym bledem jest rowniez wpisywanie na wniosek gminy zakazu
    odprowadzania sciekow do szamb, a pozniej odwlekanie przez lata budowy
    kanalizacji. Wszystkie te przypadki wynikaja z wyjatkowej nieodpornosci
    ustawy na glupote wladz lokalnych i urbanistow.
    Niestety zmiana planu kosztuje majatek i jak Ci juz ktos napisal nie moznesz
    nawet sam za to zaplacic, musi to sfinansowac gmina. Zmiana planu to minimum
    rok - jesli wszystko pojdzie gladko i nie bedzie zadnych problemow z
    opiniowaniem.
    Przed kupnem dzialki trzeba sprawdzac co na niej mozna zrobic.
    Plany miejscowe maja jakakolwiek pozytywna wartosc jedynie gdy dotycza
    dzialek pod domki jednorodzinne w kazadym innym przypadku sa wielkim
    problemem i gdyby nie obowiazek ich uchwalania to nikt by sie za nie nie
    bral. Plany miejscowe sa wlasnie jedna z przyczyn zapasci inwestycyjej i cen
    w budownictwie wielorodzinnym.
    Troche sie wpakowales. Pozostaje Ci szukac ewidentnych bledow w planie i
    jesli je znajdziesz mozesz sie sadzic z gmina na drodze cywilnej co moze ich
    zmusic do zmiany planu - no chyba ze sami beda chcieli to zrobic - wtedy
    conajmniej rok musisz poczekac.

  • 6. Data: 2007-04-25 11:53:04
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > A gdzie byłem - byłem z Wójtem i Panią, która tworzyła ten plan ale mi
    > powiedzieli, że nie moge nic zrobić i moje słowo się nie liczy

    jesli plan uchwalali jak juz byles wlascicielem dzialki to zgodnie z
    formalna procedura miales odpowiedni czas na przeslanie im swoich propozycji
    i uwag dot planu, a oni musieli Cie poinformowac o tym gdzie i kiedy mozesz
    projekt planu obejrzec.
    Na kazdy Twoj wniosek (na pismie oczywiscie) musieli ci pisemnie
    odpowiedziec i musza miec na to kwitek.
    Jesli Twoja dzialka w wyniku zmiany planu stracila wartosc, musza Ci oddac
    kase (tez droga przez meke z rzeczoznwacami).
    Takie jest polskie prawo - niestety u nas o zag przestrzennym decyduja
    amatorzy.

  • 7. Data: 2007-04-25 11:54:47
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    na poczatek sprawdz czy wszystkie formalnosci uchwalania planu zostaly
    zachowane - jesli nie to spokojnie go obalisz nawet bez sadu.
    to zwykle najprostsza droga
    Bo jesli pani urbanistka takie zapisy w planie wstawia to znaczy ze jest
    wybitnie niedoksztalcona i bardzo mozliwe ze popelnila wiecej bledow.

  • 8. Data: 2007-04-25 12:12:43
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jesli plan uchwalali jak juz byles wlascicielem dzialki to zgodnie z
    > formalna procedura miales odpowiedni czas na przeslanie im swoich
    > propozycji i uwag dot planu,

    Prawda, tu masz racje ale:

    >a oni musieli Cie poinformowac o tym gdzie i kiedy mozesz projekt planu
    >obejrzec.

    to już nie jest prawda. W poprzedniej ustawie o zagospodarowaniu
    przestrzennym tak było - trzeba było powiadomić właściciela działki której
    przeznaczenie w planie się zmieniało, w nowej tego nie ma - jesli jest podaj
    artykuł i dziennik ustaw.

    > Na kazdy Twoj wniosek (na pismie oczywiscie) musieli ci pisemnie
    > odpowiedziec i musza miec na to kwitek.

    Znów prawda ;)

    > Jesli Twoja dzialka w wyniku zmiany planu stracila wartosc, musza Ci oddac
    > kase (tez droga przez meke z rzeczoznwacami).

    Tyle, że najpierw musisz im to udowodnić ;) Weżmiesz sobie rzeczoznawcę
    któremu zapłacisz górę kasy za wykonanie operatu szacunkowego a tu z operatu
    może Ci wyjśc ze działka zyskała na wartości i to wtedy ty płacisz opłatę
    planistyczną ;)

    > Takie jest polskie prawo - niestety u nas o zag przestrzennym decyduja
    > amatorzy.

    Tego to nie wiem. Ale wiem, że zrobienie planu małej miejscowości (tak ok 30
    000 mieszkańców) nie jest prostą sprawa i zawsze trafi sie jakiś babol.

  • 9. Data: 2007-04-25 12:16:29
    Od: "m" <l...@w...pl>

> [...]
    > nawet nie związanych z podłożem. Czy jest na to jakas rada czy można
    > zmienić plany?? Bo to jest nie do pomyślenia, żebym nie mógł na swojej
    hm tak sie zastanawiam nad tymtwoim zapisem w planie i wynika mi, że możesz
    tam prowadzic poprostu działalnoąśc gospodarczą (np sklep) a czy
    działalnością gospodarczą nie jest wynajem domków letniskowych ??

  • 10. Data: 2007-04-25 12:44:09
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > przestrzennym tak było - trzeba było powiadomić właściciela działki której
    > przeznaczenie w planie się zmieniało, w nowej tego nie ma - jesli jest

    masz racje, zapomnialem ze teraz informuje sie w "mediach":

    Art. 17. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta po podjęciu przez radę gminy
    uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego kolejno:
    1) ogłasza w prasie miejscowej oraz przez obwieszczenie, a także w sposób
    zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, o podjęciu uchwały o przystąpieniu
    do sporządzania planu, określając formę, miejsce i termin składania wniosków
    do planu, nie krótszy niż 21 dni od dnia ogłoszenia;
    10) ogłasza, w sposób określony w pkt 1, o wyłożeniu projektu planu do
    publicznego wglądu na co najmniej 7 dni przed dniem wyłożenia i wykłada ten
    projekt wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu na
    okres co najmniej 21 dni oraz organizuje w tym czasie dyskusję publiczną nad
    przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami;
    11) wyznacza w ogłoszeniu, o którym mowa w pkt 10, termin, w którym osoby
    fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości
    prawnej mogą wnosić uwagi dotyczące projektu planu, nie krótszy niż 14 dni
    od dnia zakończenia okresu wyłożenia planu;

> [...]
    > któremu zapłacisz górę kasy za wykonanie operatu szacunkowego a tu z
    > operatu może Ci wyjśc ze działka zyskała na wartości i to wtedy ty płacisz

    no wiem, dlatego napisalem ze to niestety droga przez meke