  • 1. Data: 2008-05-28 09:36:47
    Temat: Na jakiej podstawie domagać się wydania dokumentów dot. nieruchomości?
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Witajcie

    Taka mam mala zagwozdke: na jakiej podstawie prawnej nowy wlasciciel
    nieruchomosci moze sie domagac sie wydania dokumentow dot. nieruchomosci
    od poprzedniego wlasciciela
    Nieruchomosc zostala zbyta i wydana, akt notarialny oczywiscie milczal
    nt. dokumentow, a stosunki z poprzednim wlasicicielem sie na tyle
    zostrzyly ze po dobroci papierow nie wyda - a chodzi mi. o dokumenty
    budowlane: glownie dziennik budowy i inne).

    W pierwszej chwili kombinowalem z przynaleznosciami, ale to chyba jednak
    slepa uliczka :-/
    Jakby ktos mnie sensownie naprowadził, to bylbym wdzieczny

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2008-05-28 13:14:53
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > slepa uliczka :-/
    > Jakby ktos mnie sensownie naprowadził, to bylbym wdzieczny

    To jest nieruchomość z rozpoczętą budową ? Było o tym w akcie ?

  • 3. Data: 2008-05-28 13:29:17
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    William pisze:

    > To jest nieruchomość z rozpoczętą budową ?

    Tak

    > Było o tym w akcie ?

    Nie
    W akcie stoi, ze tylko ze dzialka jest zabudowana i tyle. Zadnych
    blizszych danych ani co do stojacego tam budynku ani jego stanu
    prawnego, czy budowa jest skonczona czy nie.

    Prawo budowlane nakazuje kierownikowi budowy/inwestorowi papiery trzymac
    i pokazywac komu trzeba, ale to nieco malo

    --
    pozdr
    luck

  • 4. Data: 2008-05-28 16:35:07
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 28 Maj, 11:36, kauzyperda <l...@Z...eu> wrote:
> [...]
    > slepa uliczka :-/
    > Jakby ktos mnie sensownie naprowadził, to bylbym wdzieczny

    Art. 546 par. 1 Kodeksu cywilnego:

    "Art. 546. § 1. Sprzedawca obowiązany jest udzielić kupującemu
    potrzebnych wyjaśnień o stosunkach prawnych i faktycznych dotyczących
    rzeczy sprzedanej oraz wydać posiadane przez siebie dokumenty, które
    jej dotyczą. Jeżeli treść takiego dokumentu dotyczy także innych
    rzeczy, sprzedawca obowiązany jest wydać uwierzytelniony wyciąg z
    dokumentu."

  • 5. Data: 2008-05-30 10:44:18
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    A może jednak przynależności o dobry trop? ;-)

    --
    pozdr
    luck