  • 1. Data: 2003-01-21 16:12:03
    Temat: rozwód - słub konkordatowy
    Od: "pop" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Moja dobra znajoma chce wziąć rozwód. Problem w tym, że słub był
    konkordatowy:(((
    Proszę o pomoc w odnalezieniu stron www na który będzie coś o pozwach i
    sposobach przeprowadzania rozwodu. Moze ktoś ma jakiegoś gotowca?
    Podpowiem, że nie mają dzieci i nie mieszkają ze sobą od prawie roku, są
    małżeństwem od prawie trzech lat.
    Ile może kosztować taki rozwód, przy zgodzie obojga i jak długo może
    potrwać. Sprawa będzie w poznaniu.

    Z góry wielkie dzięki.
    david

  • 2. Data: 2003-01-21 16:37:11
    Temat: Odp: rozwód - słub konkordatowy
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik pop <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0jr23$t3l$...@n...tpi.pl...
    > Witam.
    > Moja dobra znajoma chce wziąć rozwód. Problem w tym, że słub był
    > konkordatowy:(((

    na drodze cywilnej można wnieść o rozwód wg.prawa cywilnego jednak w świetle
    kościała???

    > Proszę o pomoc w odnalezieniu stron www na który będzie coś o pozwach i
    > sposobach przeprowadzania rozwodu.

    składa sie pozew w 3 egz. może go wnieść jeden z małżonków...sprawy
    podlegają sądom cywilnym w trybie odrębnego postępowania ,unormowanego w
    art.425-446 k.p.c

> [...]
    > małżeństwem od prawie trzech lat.
    > Ile może kosztować taki rozwód, przy zgodzie obojga i jak długo może

    pobiera sie wpis tymczasowy w granicach od 30 do 600zł ., w orzeczeniu
    końcowym sąd ustala sumę wpisu ostatecznego.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-22 06:36:24
    Temat: Re: rozwód - słub konkordatowy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-01-22 06:49:04
    Od: "AJA" <m...@g...pl>

    > Moja dobra znajoma chce wziąć rozwód. Problem w tym, że słub był
    > konkordatowy:(((
    Nie mam pojęcia jak to się załatwia jeśli chodzi o ślub kościelny (czy to w
    ogóle możliwe???)
    Natomiast sam cywilny jest bardzo łatwo rozwiązać. Wystarczy że jedna ze
    stron złoży pozew do odpowiedniego sądu i dalej to już potoczy się samo ;-)

> [...]
    > sposobach przeprowadzania rozwodu. Moze ktoś ma jakiegoś gotowca?
    > Podpowiem, że nie mają dzieci i nie mieszkają ze sobą od prawie roku, są
    Miałam bardzo podobną sytuację.Tzn nie mieszkaliśmy razem przez rok, brak
    dzieci, brak też dodatkowo majątku wspólnego. Mam więc swój pozew, mogę
    udostępnić na priv:)

    > Ile może kosztować taki rozwód, przy zgodzie obojga i jak długo może
    > potrwać. Sprawa będzie w poznaniu.
    Jeśli oboje się zgadzają, to sprawa będzie bardzo prosta. U mnie to trwało
    pół roku, tzn najpierw spotkanie pojednawcze po 3 miesiacach od złożenia
    pozwu i potem właściwa rozprawa za kolejne 3 miesiące. Oboje chcieliśmy i
    oboje też mieliśmy już innych partnerów, co było dla sądu wystarczającym
    powodem by dać bez zbędnych formalności rozwód.
    Co do kosztów nie wiem jakie mogą Wam ustalić ostatecznie, bo to zależy od
    zarobków (można ubiegać się o zwolnienie jeśli jest się np bezrobotnym). U
    mnie to wyniosło 700 za całość, co dodatkowo zostało podzielone między nas
    po połowie.

    Pozdrawiam
    AJA

  • 5. Data: 2003-01-22 07:59:45
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Dlaczego podpisujesz sie moim podpisem?
    Jakos trzeba to rozwiazac bo nie moze byc dwoch takich samych podpisow.

    "AJA" <m...@g...pl> wrote in message news:b0lerr$5n2$1@news.tpi.pl...
> [...]

    <ciach>

    <ciach>

    > Co do kosztów nie wiem jakie mogą Wam ustalić ostatecznie, bo to zależy od
    > zarobków (można ubiegać się o zwolnienie jeśli jest się np bezrobotnym).

    A to dobre, a to niby dlaczego maja umazac koszty postepowania rozwodowego?
    Z tego co wiem i slyszalem to odpoweidz bywa taka ze skoro chcecie rozwod to
    trzeba sobie na niego odlozyc kase.

    BTW mam nadzieje ze nie umazaja w POLSCE kosztow rozwodow dla tych co kasy
    nie maja. Bo niby dlaczego mam ja za to placic.

    Pozdrawiam
    AJA

  • 6. Data: 2003-01-22 11:17:26
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Nie mam pojęcia jak to się załatwia jeśli chodzi o ślub kościelny (czy to w
    > ogóle możliwe???)

    Slubu koscielnego nie mozna rozwiazac, a jedynie uniewaznic. Generalnie
    jest to mozliwe chyba tylko w przypadku, kiedy nie doszlo do skonsumowania
    malzenstwa, ale jak to udowodnic to nie wiem ;-)))))) Pewnie kazdy ksiadz
    by ci to wyjasnil lepiej ...

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 7. Data: 2003-01-22 12:59:58
    Od: "Monika_O" <m...@r...pl>

    Ale mało Wam zasądzili.
    Moja sprawa trwała od złożenie pozwu do wyroku 3 miesiące, więc expresem ale
    koszty też fajne nam zasądzili - 4000 zł. Myślałam, że się załamię. A to
    podobno z zarobków się bierze (ja 2100, ex 4000) no i po połowie podzielone.
    Dla mnie cała pensja dla exa "tylko" pół.
    A sprawa łatwa: 4 lata po ślubie w tym 2 lata oddzielnego mieszkania i
    gospodarzenia i bez dzieci. Co za sędzina. wrrrr.
    No ale to cywilne postępowanie.
    :-)

    --
    __________
    Monika_O

  • 8. Data: 2003-01-22 13:02:30
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : A sprawa łatwa: 4 lata po ślubie w tym 2 lata oddzielnego mieszkania i

    zaczęliście mieszkać osobno 2 lata po tym gdy przysięgliście sobie być razem
    na całe zycie????

    przepraszam za NTG, ale się zdumiałem :-O

    m.

  • 9. Data: 2003-01-22 13:04:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

> [...]
    > malzenstwa, ale jak to udowodnic to nie wiem ;-)))))) Pewnie kazdy ksiadz

    To ja jeszcze raz to, co Sandra, tylko "po chlopsku".

    Slub koscielny "konkordatowy" rodzi slutki prawne takie jak "cywilny".
    Mozna NORMALNIE wystapic o rozwod i go otrzymac, wtedy et
    prawne skutki beda takie, jak po slubie i rozwodzie cywilnym.

    W swietle prawa kanonicznego czyli dla Kosciola Katolickiego
    nadal po "cywilnym rozwodzie" malzenstwo bedzie trwalo.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-01-22 13:21:09
    Od: "Monika_O" <m...@r...pl>

    no.... tak, właściwie to mój ex zaczął mieszkać w pracy.
    i wcale nie dlatego że jakąś straszliwą potworą jestem :-)
    i nie dlatego, że to taka umowa o pracę Go wiązała
    chyba zwyczajnie nie za bardzo mnie lubił albo pracę lubił bardziej.
    .... cóż

    --
    Monika_O